Zobrazit minimální záznam

Inverzní Anatomické Modelování a Simulace Virtuálních Postav
dc.contributor.advisorKavan, Ladislav
dc.creatorKadleček, Petr
dc.date.accessioned2023-05-11T15:27:45Z
dc.date.available2023-05-11T15:27:45Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/179921
dc.description.abstractNázev práce: Inverzní Anatomické Modelování a Simulace Virtuálních Postav Autor: RNDr. Petr Kadleček Katedra: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí disertační práce: Mgr. Ladislav Kavan, Ph.D., Katedra softwaru a výuky informatiky Abstrakt: V této disertační práci se zaměřujeme na mechanický aspekt mode- lování lidského těla a tváře. Využíváme existující fyzikální model pružnosti a používáme jej jako stavební kámen k vytvoření animovatelné virtuální postavy. Modelujeme různé typy tvrdých a měkkých tkání, aby náš model dokázal stahovat svaly, interagovat s prostředím nebo se realisticky deformovat pod vlivem vnějších sil. V první části práce představujeme metodu k vytvoření personalizovaných anatomických modelů lidského těla připravených pro fyzikálně založenou ani- maci pouze za použití sady 3D povrchových skenů. Začneme vytvořením šablony anatomického modelu průměrné postavy, která podléhá deformacím způsobeným: 1) subjektovými variacemi: tvary a velikosti kostí, svalů a tukové tkáně 2) pózou kostry. Dále využijeme sadu 3D skenů postavy v různých pózách. Naším hlavním příspěvkem je formulování a řešení rozsáhlého optimalizačního problému, kde op- timalizujeme jak parametry...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: Inverse Anatomical Modeling and Simulation of Virtual Humans Author: RNDr. Petr Kadleček Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: Mgr. Ladislav Kavan, Ph.D., Department of Software and Computer Science Education Abstract: In this dissertation, we focus on a mechanical aspect of a human body and face modeling. We leverage existing physics-based models of elasticity and use them as building blocks to create an animatable virtual human. We model different types of hard and soft tissues to enable our model to contract muscles, interact with an environment or realistically deform when subjected to external forces. In the first part of the work, we present a method to create personalized anatom- ical models of human body ready for physics-based animation, using only a set of 3D surface scans. We start by building a template anatomical model of an average male which supports deformations due to both 1) subject-specific vari- ations: shapes and sizes of bones, muscles, and adipose tissues and 2) skeletal poses. Next, we capture a set of 3D scans of an actor in various poses. Our key contribution is formulating and solving a large-scale optimization problem where we compute both subject-specific and pose-dependent parameters such that our resulting anatomical model...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectComputer Animation|Physics-based Simulation|Anatomical Modelsen_US
dc.subjectPočítačová animace|Fyzikální simulace|Anatomické modelycs_CZ
dc.titleInverse Anatomical Modeling and Simulation of Virtual Humansen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-03-01
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId136227
dc.title.translatedInverzní Anatomické Modelování a Simulace Virtuálních Postavcs_CZ
dc.contributor.refereeBickel, Bernd
dc.contributor.refereeBotsch, Mario
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformatika - Vizuální výpočty a počítačové hrycs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science - Visual computing and computer gamesen_US
thesis.degree.programInformatika - Vizuální výpočty a počítačové hrycs_CZ
thesis.degree.programComputer Science - Visual computing and computer gamesen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika - Vizuální výpočty a počítačové hrycs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science - Visual computing and computer gamesen_US
uk.degree-program.csInformatika - Vizuální výpočty a počítačové hrycs_CZ
uk.degree-program.enComputer Science - Visual computing and computer gamesen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csNázev práce: Inverzní Anatomické Modelování a Simulace Virtuálních Postav Autor: RNDr. Petr Kadleček Katedra: Katedra softwaru a výuky informatiky Vedoucí disertační práce: Mgr. Ladislav Kavan, Ph.D., Katedra softwaru a výuky informatiky Abstrakt: V této disertační práci se zaměřujeme na mechanický aspekt mode- lování lidského těla a tváře. Využíváme existující fyzikální model pružnosti a používáme jej jako stavební kámen k vytvoření animovatelné virtuální postavy. Modelujeme různé typy tvrdých a měkkých tkání, aby náš model dokázal stahovat svaly, interagovat s prostředím nebo se realisticky deformovat pod vlivem vnějších sil. V první části práce představujeme metodu k vytvoření personalizovaných anatomických modelů lidského těla připravených pro fyzikálně založenou ani- maci pouze za použití sady 3D povrchových skenů. Začneme vytvořením šablony anatomického modelu průměrné postavy, která podléhá deformacím způsobeným: 1) subjektovými variacemi: tvary a velikosti kostí, svalů a tukové tkáně 2) pózou kostry. Dále využijeme sadu 3D skenů postavy v různých pózách. Naším hlavním příspěvkem je formulování a řešení rozsáhlého optimalizačního problému, kde op- timalizujeme jak parametry...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Inverse Anatomical Modeling and Simulation of Virtual Humans Author: RNDr. Petr Kadleček Department: Department of Software and Computer Science Education Supervisor: Mgr. Ladislav Kavan, Ph.D., Department of Software and Computer Science Education Abstract: In this dissertation, we focus on a mechanical aspect of a human body and face modeling. We leverage existing physics-based models of elasticity and use them as building blocks to create an animatable virtual human. We model different types of hard and soft tissues to enable our model to contract muscles, interact with an environment or realistically deform when subjected to external forces. In the first part of the work, we present a method to create personalized anatom- ical models of human body ready for physics-based animation, using only a set of 3D surface scans. We start by building a template anatomical model of an average male which supports deformations due to both 1) subject-specific vari- ations: shapes and sizes of bones, muscles, and adipose tissues and 2) skeletal poses. Next, we capture a set of 3D scans of an actor in various poses. Our key contribution is formulating and solving a large-scale optimization problem where we compute both subject-specific and pose-dependent parameters such that our resulting anatomical model...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV