Indie Rock Poetry: Arctic Monkeys' Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
Indie Rocková Poezie: Album Whatever People Say I Am, That's What I'm Not kapely Arctic Monkeys
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/179718Identifikátory
SIS: 246059
Kolekce
- Kvalifikační práce [23778]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Roraback, Erik Sherman
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Anglistika - amerikanistika
Katedra / ústav / klinika
Ústav anglofonních literatur a kultur
Datum obhajoby
31. 1. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
indie rocková poezie|Severní Anglie|Britská kulturaKlíčová slova (anglicky)
indie rock poetry|Northern England|British cultureBakalářská práce vytváří akademický diskurz s cílem dokázat, že texty skladeb na debutovém albu Arctic Monkeys Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006) by měly být považovány za literaturu a označovány jako indie-rocková poezie. Argument ve prospěch považování textů za literaturu je založen na teoretickém rámci navrženém Terry Eagletonem, Stanley Fishem a Antony Easthopem: literatura je konstrukt, přičemž literární hodnotu nelze univerzálně identifikovat. Literární hodnota existuje v rámci interpretačního média, v jehož kontextu lze hodnotu pouze uměle přiřadit. S cílem dokázat, že Whatever People Say I Am, That's What I'm Not má literární hodnotu, funguje předkládaná bakalářská práce jako interpretační médium, v němž je tato hodnota přiřazena. Práce nejprve představuje Eagletonův a Fishův pohled na podstatu literární hodnoty, podpořený Easthopeovou kritikou literární hodnoty jako konceptu. To je následně podpořeno tezí o neexistujícím rozdílu mezi kulturou vysokou a populární, umožňující akademickou studii o albu Whatever People Say I Am, That's What I'm Not jako dílu populární kultury. Další kapitola pak poskytuje sociokulturní rámec pro literární analýzu textů v následujících kapitolách. Představuje pojmy jako indie kultura, severoanglická identita a rocková poezie a nastiňuje...
The following thesis creates an academic discourse in order to prove that the lyrics on Arctic Monkeys' debut album Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006) should be considered as literature and referred to as indie-rock poetry. The argument in favor of the lyrics being literature is based on the theoretical framework proposed by Terry Eagleton, Stanley Fish and Anthony Easthope: literature is a construct, with literary value being impossible to identify in universal terms. Literary value exists within an interpretative medium, in the context of which the value can only be artificially assigned. To prove that Whatever People Say I Am, That's What I'm Not has literary value, the thesis functions as an interpretive medium within which the value is assigned. It begins by presenting Eagleton's and Fish's notions about the nature of literary value, supported by Easthope's idea of the denouncement of literary value as a concept. It is then supported by the notion of the vanishment of the split between high culture and popular culture, which makes the academic study of Whatever People Say I Am, That's What I'm Not possible, since it is an item of popular culture. The next chapter provides a sociocultural framework for the literary analysis of the lyrics in the later chapters. It introduces...