Show simple item record

Psychosis and school reality, how to learn with psychosis
dc.contributor.advisorKucharská, Anna
dc.creatorSlavíčková, Tereza
dc.date.accessioned2017-04-12T12:49:40Z
dc.date.available2017-04-12T12:49:40Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17969
dc.description.abstractTématem práce jsou obtíže při studiu a způsoby zvládání situace návratu ke studiu u mladých lidí s duševním onemocněním. Teoretická část uvádí čtenáře do problematiky schizofrenie a obtíží a deficitů, které vnáší do života jedince, který jí trpí. Podrobněji se zabývám copingovými strategiemi osob se schizofrenií, konceptem včasné prevence a terapie duševních onemocnění a zahraničními příklady podpory ve studiu osob se schizofrenií. Praktická část obsahuje pět případových studií mladých lidí s duševním onemocněním, kteří se rozhodli vrátit ke studiu. Hlavní oblastí zájmu je zachycení potíží, které v procesu návratu mají, a hlavně strategií zvládání těchto obtíží. Dále je podán celkový pohled na strategie vyrovnávání se se zátěží u těchto osob. Zdůrazňuji podobnosti nebo rozdíly strategií napříč kasuistikami a dávám použité strategie do souvztažnosti se studijní úspěšností jednotlivců. KLÍČOVÁ SLOVA Mladí lidé na počátku duševního onemocnění, návrat ke studiu na střední a vysoké škole, strategie zvládání, program podpory návratu ke studiucs_CZ
dc.description.abstractThe subject of this thesis is difficulties with return to studies and the strategies of coping these situations of young people with serious mental illness. The theoretical part introduces the issue schizophrenia. It describes the difficulties and the deficits that arise in the person's life due to the illness. In detail, I explain the coping strategies of these people, the concept of early prevention and therapy of mentall illness and the international examples of supported education of people with schizophrenia. The practical part consists of five case studies of young people with psychosis who decided to return to their school life. The main issue of interest is finding the difficulties, that can appear in the process of the return, and especially tracking the strategies of coping the sdifficulties. As following, there is a wider picture of coping strategies discussed, the similarities and differences between the strategies of these five people explored and described strategies are related to the individual's studying success. KEY WORDS Young people in the early phase of serious mental illness, return to high school or university, coping strategies, supported education programen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePsychóza a školní realita, (do)studovat s psychózoucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-01
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId69086
dc.title.translatedPsychosis and school reality, how to learn with psychosisen_US
dc.contributor.refereeDuplinský, Josef
dc.identifier.aleph001110797
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTématem práce jsou obtíže při studiu a způsoby zvládání situace návratu ke studiu u mladých lidí s duševním onemocněním. Teoretická část uvádí čtenáře do problematiky schizofrenie a obtíží a deficitů, které vnáší do života jedince, který jí trpí. Podrobněji se zabývám copingovými strategiemi osob se schizofrenií, konceptem včasné prevence a terapie duševních onemocnění a zahraničními příklady podpory ve studiu osob se schizofrenií. Praktická část obsahuje pět případových studií mladých lidí s duševním onemocněním, kteří se rozhodli vrátit ke studiu. Hlavní oblastí zájmu je zachycení potíží, které v procesu návratu mají, a hlavně strategií zvládání těchto obtíží. Dále je podán celkový pohled na strategie vyrovnávání se se zátěží u těchto osob. Zdůrazňuji podobnosti nebo rozdíly strategií napříč kasuistikami a dávám použité strategie do souvztažnosti se studijní úspěšností jednotlivců. KLÍČOVÁ SLOVA Mladí lidé na počátku duševního onemocnění, návrat ke studiu na střední a vysoké škole, strategie zvládání, program podpory návratu ke studiucs_CZ
uk.abstract.enThe subject of this thesis is difficulties with return to studies and the strategies of coping these situations of young people with serious mental illness. The theoretical part introduces the issue schizophrenia. It describes the difficulties and the deficits that arise in the person's life due to the illness. In detail, I explain the coping strategies of these people, the concept of early prevention and therapy of mentall illness and the international examples of supported education of people with schizophrenia. The practical part consists of five case studies of young people with psychosis who decided to return to their school life. The main issue of interest is finding the difficulties, that can appear in the process of the return, and especially tracking the strategies of coping the sdifficulties. As following, there is a wider picture of coping strategies discussed, the similarities and differences between the strategies of these five people explored and described strategies are related to the individual's studying success. KEY WORDS Young people in the early phase of serious mental illness, return to high school or university, coping strategies, supported education programen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV