Show simple item record

Potential of educational activities in serving a custodial sentence
dc.contributor.advisorKasíková, Hana
dc.creatorRattayová, Miroslava
dc.date.accessioned2023-03-22T13:06:06Z
dc.date.available2023-03-22T13:06:06Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/179492
dc.description.abstract(česky) Diplomová práce se zaměřuje na význam vzdělávacích a zájmových aktivit organizovaných v prostředí několika věznic v České republice. Cílem mé diplomové práce je zjistit, jaký potenciál mají vzdělávací aktivity pro odsouzené při pobytu ve věznici a jak tyto aktivity mohou přispívat při následné integraci do intaktní společnosti. Práce je členěna na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se věnuji popisu vězeňství v ČR, s přihlédnutím na vychovatelství a popis vzdělávacích a zájmových aktivit. V praktické části jsou představeny výsledky polostrukturovaných rozhovorů s několika účastníky průzkumu z řad zaměstnanců věznice, odsouzených ve výkonu trestu a propuštěnými. Data byla analyzována metodou tematické analýzy. Cílem empirické části je zjistit, jaký potenciál mají vzdělávací aktivity pro odsouzené při pobytu ve věznici a jak tyto aktivity mohou přispívat při následné integraci do intaktní společnosti. Diplomová práce bude podkladem pro tvorbu plánu vzdělávacích aktivit ve Vazební věznici Praha Ruzyně a jejích dalších oddělení.cs_CZ
dc.description.abstract(in English): The thesis focuses on the importance of educational and leisure activities organized in the environment of several prisons in the Czech Republic. The aim of my thesis is to find out what potential educational activities have for convicts during their stay in prison and how these activities can contribute to their subsequent integration into the intact society. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. In the theoretical part I describe the prison system in the Czech Republic, taking into account the educational system and the description of educational and leisure activities. The practical part presents the results of semi- structured interviews with several research participants from prison staff, inmates in prison and released prisoners. The data were analysed using the method of thematic analysis. The aim of the empirical part is to find out what potential educational activities have for convicts during their stay in prison and how these activities can contribute to their subsequent integration into the intact society. The thesis will be the basis for the development of a plan of educational activities in the Prague Ruzyne Prison and its other departments.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPrisons|convicts|education|activity|resocialization|potential|section|woman|imprisonmenten_US
dc.subjectVězeňství|odsouzená|vzdělávání|aktivita|resocializace|výkon trestu odnětí svobody|potenciál|oddíl|žena|prizonizacecs_CZ
dc.titlePotenciál vzdělávacích aktivit ve výkonu trestu odnětí svobodycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-01-25
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId232674
dc.title.translatedPotential of educational activities in serving a custodial sentenceen_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs(česky) Diplomová práce se zaměřuje na význam vzdělávacích a zájmových aktivit organizovaných v prostředí několika věznic v České republice. Cílem mé diplomové práce je zjistit, jaký potenciál mají vzdělávací aktivity pro odsouzené při pobytu ve věznici a jak tyto aktivity mohou přispívat při následné integraci do intaktní společnosti. Práce je členěna na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se věnuji popisu vězeňství v ČR, s přihlédnutím na vychovatelství a popis vzdělávacích a zájmových aktivit. V praktické části jsou představeny výsledky polostrukturovaných rozhovorů s několika účastníky průzkumu z řad zaměstnanců věznice, odsouzených ve výkonu trestu a propuštěnými. Data byla analyzována metodou tematické analýzy. Cílem empirické části je zjistit, jaký potenciál mají vzdělávací aktivity pro odsouzené při pobytu ve věznici a jak tyto aktivity mohou přispívat při následné integraci do intaktní společnosti. Diplomová práce bude podkladem pro tvorbu plánu vzdělávacích aktivit ve Vazební věznici Praha Ruzyně a jejích dalších oddělení.cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The thesis focuses on the importance of educational and leisure activities organized in the environment of several prisons in the Czech Republic. The aim of my thesis is to find out what potential educational activities have for convicts during their stay in prison and how these activities can contribute to their subsequent integration into the intact society. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. In the theoretical part I describe the prison system in the Czech Republic, taking into account the educational system and the description of educational and leisure activities. The practical part presents the results of semi- structured interviews with several research participants from prison staff, inmates in prison and released prisoners. The data were analysed using the method of thematic analysis. The aim of the empirical part is to find out what potential educational activities have for convicts during their stay in prison and how these activities can contribute to their subsequent integration into the intact society. The thesis will be the basis for the development of a plan of educational activities in the Prague Ruzyne Prison and its other departments.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV