Zobrazit minimální záznam

The Concept of General Education
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorPotoček, Petr
dc.date.accessioned2023-03-22T11:46:13Z
dc.date.available2023-03-22T11:46:13Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/179462
dc.description.abstractPráce je založena na analýze pojmu všeobecné vzdělání, směřující k jeho konkrétnímu pojetí. Přináší přehled historických pojetí všeobecného vzdělání, rozlišuje hledisko vzdělávacích institucí, ve kterém jde především o minimální základ vzdělání, společný všem členům dané společnosti, a ideu pojmu, poukazující k celku poznání a orientující způsoby jeho uchopení. Nahlíží všeobecné vzdělání jako síť souvislostí a vztahů mezi poznatky a zkoumá jeho význam v protilehlosti vůči vzdělání odbornému, jeho vliv na celostní utváření člověka, význam pro osobnostní rozvoj a utváření konkrétního života člověka v jeho životních pohybech. Zabývá se všeobecným vzděláním z hlediska vzdělávacího obsahu, individuálních i společenských potřeb a poukazuje na význam všeobecného vzdělání v rámci současného pedagogického diskurzu a reformních proměn. Klíčová slova všeobecné vzdělání, celek poznání, struktura vědění, vzdělávací obsah, výběr učiva, uspořádání učiva, poznatky, osobnostní rozvoj, vzdělávací instituce, akademický pedagogický diskurz, reformní pedagogický diskurz, reforma vzdělávánícs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is based on an analysis of the term general education, aiming at its specific conception. It provides an overview of historical conceptions of general education, distinguishing between the perspective of educational institutions, which is primarily focused on the minimum basis of education, common to all members of a particular society, and the idea of the term, pointing to the omnitude of knowledge and orienting the ways of apprehending it. It regards general education as a network of interconnections and relations between findings and examines its significance as opposed to vocational education, its influence on the holistic formation of a person, its importance for personal development and the formation of a person's particular life during the course of life. It deals with general education in the perspective of educational content, individual and social needs and draws attention to the importance of general education in the framework of contemporary pedagogical discourse and reform modifications. Key words General education, omnitude of knowledge, knowledge structure, educational content, curriculum selection, curriculum organization, findings, personal development, educational institutions, academic pedagogical discourse, reform pedagogical discourse, reform of educationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectgeneral education|omnitude of knowledge|knowledge structure|educational content|curriculum selection|curriculum organization|findings|personal development|educational institutions|academic pedagogical discourse|reform pedagogical discourse|reform of educationen_US
dc.subjectvšeobecné vzdělání|celek poznání|struktura vědění|vzdělávací obsah|výběr učiva|uspořádání učiva|poznatky|osobnostní rozvoj|vzdělávací instituce|akademický pedagogický diskurz|reformní pedagogický diskurz|reforma vzdělávánícs_CZ
dc.titlePojem všeobecného vzdělánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-01-24
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId234232
dc.title.translatedThe Concept of General Educationen_US
dc.contributor.refereeStrouhal, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce je založena na analýze pojmu všeobecné vzdělání, směřující k jeho konkrétnímu pojetí. Přináší přehled historických pojetí všeobecného vzdělání, rozlišuje hledisko vzdělávacích institucí, ve kterém jde především o minimální základ vzdělání, společný všem členům dané společnosti, a ideu pojmu, poukazující k celku poznání a orientující způsoby jeho uchopení. Nahlíží všeobecné vzdělání jako síť souvislostí a vztahů mezi poznatky a zkoumá jeho význam v protilehlosti vůči vzdělání odbornému, jeho vliv na celostní utváření člověka, význam pro osobnostní rozvoj a utváření konkrétního života člověka v jeho životních pohybech. Zabývá se všeobecným vzděláním z hlediska vzdělávacího obsahu, individuálních i společenských potřeb a poukazuje na význam všeobecného vzdělání v rámci současného pedagogického diskurzu a reformních proměn. Klíčová slova všeobecné vzdělání, celek poznání, struktura vědění, vzdělávací obsah, výběr učiva, uspořádání učiva, poznatky, osobnostní rozvoj, vzdělávací instituce, akademický pedagogický diskurz, reformní pedagogický diskurz, reforma vzdělávánícs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is based on an analysis of the term general education, aiming at its specific conception. It provides an overview of historical conceptions of general education, distinguishing between the perspective of educational institutions, which is primarily focused on the minimum basis of education, common to all members of a particular society, and the idea of the term, pointing to the omnitude of knowledge and orienting the ways of apprehending it. It regards general education as a network of interconnections and relations between findings and examines its significance as opposed to vocational education, its influence on the holistic formation of a person, its importance for personal development and the formation of a person's particular life during the course of life. It deals with general education in the perspective of educational content, individual and social needs and draws attention to the importance of general education in the framework of contemporary pedagogical discourse and reform modifications. Key words General education, omnitude of knowledge, knowledge structure, educational content, curriculum selection, curriculum organization, findings, personal development, educational institutions, academic pedagogical discourse, reform pedagogical discourse, reform of educationen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV