Show simple item record

"European Identity" of a Teacher
dc.contributor.advisorWalterová, Eliška
dc.creatorGröschlová, Andrea
dc.date.accessioned2019-02-19T12:57:39Z
dc.date.available2019-02-19T12:57:39Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17898
dc.description.abstractCílem disertační práce je na základě empirického výzkumu identifikovat a analyzovat nejvýznamnější faktory ovlivňující identifikaci učitelů s Evropou v současnosti, po vstupu ČR do EU. Neověřujeme tedy správnost "evropské identity" učitele, ale chceme diskutovat souvislosti tohoto aktuálního problému. Struktura práce je rozvržena do tří kapitol. Po úvodu, v němž jsou představeny východiska disertační práce, její struktura a vymezeny klíčové pojmy následuje první kapitola, ve které je představen kontext řešení výzkumného problému. Současná společnost prochází rozsáhlými změnami, které jsou vysvětlovány různým způsobem. Jednotlivé teorie se od sebe liší přístupem a teoretickými východisky. Žádná z nich nemá dominantní postavení. Všechny se ale vztahují к pojmům v současnosti velmi frekventovaným, z nichž se soustředíme na pojem globalizace a společnost vědění (Walterová 2006, Pol 2007). Jaké důsledky mají současné společenské změny pro vzdělávání a jak souvisí s řešením výzkumného problému disertační práce? Současný společenský vývoj je podmíněn technologickým rozvojem. Společnost se musí vypořádat jak s tímto technologickým rozvojem, tak i jeho vlivem na kulturní proměny (změna modelu rodiny, životní styl, kultura přežívání a konzumu, mediální kultura), včetně ekonomických a politických procesů (Walterová,...cs_CZ
dc.description.abstractThis work attempts to identify and analyse factors that have an effect on the identification of teachers with Europe: "European identity" of a teacher is being argued. We widely discuss actual meaning of the term "Europe" and seek an empirical approach to the "European identity" research. Correctness of the "European identity" of a teacher is not put to test; actual issue of the teacher's profession is being discussed instead. The structure of this work consists of three chapters. First of all some basic assumptions for the work need to be posted: we discuss such terms as "globalisation", "knowledge society", "educational aims" and context of "European dimension of education". The second chapter presents three interrelated parts. They are focused on the meaning of theme "teacher as a subject of research", "identity as a subject of research" and "Europe as a subject of research" . We conclude with the own meaning of the "European identity" of a teacher in the end of the second chapter. Empirical approach throughout the rest of the work is based on this conclusion. The methodological approach is derived from the character of the postulated hypothesis. We compare two independent samples. Two samples being a) teachers (teachers of basic and secondary schools in Prague) and b) random population. Based on the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleEvropská identita učitelecs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-29
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId125053
dc.title.translated"European Identity" of a Teacheren_US
dc.contributor.refereeChvál, Martin
dc.contributor.refereeJaník, Tomáš
dc.identifier.aleph001104149
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csCílem disertační práce je na základě empirického výzkumu identifikovat a analyzovat nejvýznamnější faktory ovlivňující identifikaci učitelů s Evropou v současnosti, po vstupu ČR do EU. Neověřujeme tedy správnost "evropské identity" učitele, ale chceme diskutovat souvislosti tohoto aktuálního problému. Struktura práce je rozvržena do tří kapitol. Po úvodu, v němž jsou představeny východiska disertační práce, její struktura a vymezeny klíčové pojmy následuje první kapitola, ve které je představen kontext řešení výzkumného problému. Současná společnost prochází rozsáhlými změnami, které jsou vysvětlovány různým způsobem. Jednotlivé teorie se od sebe liší přístupem a teoretickými východisky. Žádná z nich nemá dominantní postavení. Všechny se ale vztahují к pojmům v současnosti velmi frekventovaným, z nichž se soustředíme na pojem globalizace a společnost vědění (Walterová 2006, Pol 2007). Jaké důsledky mají současné společenské změny pro vzdělávání a jak souvisí s řešením výzkumného problému disertační práce? Současný společenský vývoj je podmíněn technologickým rozvojem. Společnost se musí vypořádat jak s tímto technologickým rozvojem, tak i jeho vlivem na kulturní proměny (změna modelu rodiny, životní styl, kultura přežívání a konzumu, mediální kultura), včetně ekonomických a politických procesů (Walterová,...cs_CZ
uk.abstract.enThis work attempts to identify and analyse factors that have an effect on the identification of teachers with Europe: "European identity" of a teacher is being argued. We widely discuss actual meaning of the term "Europe" and seek an empirical approach to the "European identity" research. Correctness of the "European identity" of a teacher is not put to test; actual issue of the teacher's profession is being discussed instead. The structure of this work consists of three chapters. First of all some basic assumptions for the work need to be posted: we discuss such terms as "globalisation", "knowledge society", "educational aims" and context of "European dimension of education". The second chapter presents three interrelated parts. They are focused on the meaning of theme "teacher as a subject of research", "identity as a subject of research" and "Europe as a subject of research" . We conclude with the own meaning of the "European identity" of a teacher in the end of the second chapter. Empirical approach throughout the rest of the work is based on this conclusion. The methodological approach is derived from the character of the postulated hypothesis. We compare two independent samples. Two samples being a) teachers (teachers of basic and secondary schools in Prague) and b) random population. Based on the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV