Školní vzdělávání v Německu
School Education in Germany
dizertační práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17896Identifikátory
SIS: 125057
Kolekce
- Kvalifikační práce [17739]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Rýdl, Karel
Kopp, Botho
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Oddělení pro vědeckou činnost
Datum obhajoby
29. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Znalost vzdělávacích systémů vyspělých demokratických zemí je považována obecně za významnou pro srovnávací pedagogiku i rozvoj vzdělávací politiky jednotlivých zemí, a tedy i České republiky. Tato skutečnost se u nás potvrdila zejména po společenskopolitických změnách v 90. letech minulého století, kdy se projevil na jedné straně zájem čerpat inspiraci ze zahraničních vzdělávacích systémů, na druhé straně pak snaha o částečný návrat ke školství první republiky. Jak je patrno z dalšího textu (Teoreticko- metodologické části, kapitoly 2. Zhodnocení dosavadních poznatků), poslední ucelený pohled na vzdělávání v Německu byl publikován u nás před více než deseti lety (v roce 1997) a podobná publikace se u nás nepřipravuje. Cílem této práce je proto obohatit českou srovnávací pedagogiku, s využitím netradičního metodologického přístupu, o aktuální pohled na školní vzdělávání v Německu - v zemi, s níž nás pojí dlouhá historie, a která byla v české (srovnávací) pedagogice při její výraznější orientaci na země anglosaské poněkud opomíjena, a poskytnout podněty pro českou vzdělávací politiku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
It is the aim of the doctoral thesis to bring new current issue to Czech comparative educational science while using a non-traditional methodological approach and to provide incentives for Czech educational policy. The thesis consists of two main parts: theoretical and methodological part, and research part. In the theoretical and methodological part the aim of the research and research problem are first defined, existing knowledge concerning the topic of thesis are then briefly evaluated, and the the theoretical and methodological bases of the research are presented. The most comprehensive chapter of this part views the presented research from the perspective of the theory on educational research. In the final chapter, the actual execution of the research is briefly described. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)