Show simple item record

School supporting health and a mainstream nursery school - comparison of the approach in planning education content.
dc.contributor.advisorKoželuhová, Eva
dc.creatorJančáková, Barbora
dc.date.accessioned2023-03-22T13:01:36Z
dc.date.available2023-03-22T13:01:36Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/178715
dc.description.abstractAnotace: Bakalářská práce se zaměřuje na komparaci mateřské školy hlavního vzdělávacího proudu a mateřské školy podporující zdraví v oblasti pedagogického plánování. Cílem práce je popsat shody a rozdíly v přístupech učitelů. Zjistit, jak moc se od sebe tyto přístupy liší a do jaké míry jsou si podobné. Na konci teoretické části jsou shrnuty rozdíly těchto dvou přístupů. V praktické části jsou data z rozhovorů s učitelkami z mateřských škol s tímto komparována. Úvodní část teoretické práce se zmiňuje o vzniku reformní pedagogiky na začátku 20. století. Popisuje vznik alternativních a inovativních programů na území České republiky. Dále práce především uvádí možné způsoby plánování vzdělávacího procesu v mateřské škole na úrovni školy a třídy, kde je následně podrobně popsána tvorba školního a třídního vzdělávací programu. Další kapitola je věnována popisu Kurikula podpory zdraví s důrazem na vzdělávací obsah a na proces tvorby školního vzdělávacího programu a třídního vzdělávacího programu. Také popisuje základní filozofii programu a podmínky, za kterých by mělo vzdělávání probíhat. V praktické části je komparován přístup učitelů k problematice plánování vzdělávacího obsahu, práce s cílovými kategoriemi a evaluace vzdělávací činnosti. Při výzkumu bylo využito designu vícepřípadové studie. Jako výzkumný...cs_CZ
dc.description.abstractAnotation: The bachelor's thesis focuses on the comparison of the mainstream nursery school and school supporting health in the field of pedagogical planning. The aim of the work is to describe the similarities and differences in the attitudes of teachers. Find out how diffrerent these approaches differ and to what extend they are similar. At the end of the theoretical part, it is listed by category what these approaches were and were similar to. In the practical part, the thesis tries to confirm or refute these statements based on interviews with teachers from kindergartens. The theoretical part of the thesis briefly mentions the origin of reform pedagogy at the beginning 20th century. Descibes the emergence of alternative and inovative programs in the Czech Republic. In the next theoretical part, possible ways of planning the educational process in nursery school at the school and class level will be presented. There is describtion of education process by SEP and IB. The work will focus on the description of the Health Promotion Curriculum and the description of the FEP PE with emphasis on the educational content and the process of creating a school educational program and classroom educational program. It also describes the basic philosophy of the program and the conditions under which the education...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpedagogical planningen_US
dc.subjectschool supporting healthen_US
dc.subjectpreschool educationen_US
dc.subjectpedagogické plánovánícs_CZ
dc.subjectZdravá mateřská školacs_CZ
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.titleMateřská škola podporující zdraví a mateřská škola hlavního vzdělávacího proudu. Komparace přístupu k plánování vzdělávacího obsahu.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-01-10
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId241956
dc.title.translatedSchool supporting health and a mainstream nursery school - comparison of the approach in planning education content.en_US
dc.contributor.refereeLoudová Stralczynská, Barbora
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAnotace: Bakalářská práce se zaměřuje na komparaci mateřské školy hlavního vzdělávacího proudu a mateřské školy podporující zdraví v oblasti pedagogického plánování. Cílem práce je popsat shody a rozdíly v přístupech učitelů. Zjistit, jak moc se od sebe tyto přístupy liší a do jaké míry jsou si podobné. Na konci teoretické části jsou shrnuty rozdíly těchto dvou přístupů. V praktické části jsou data z rozhovorů s učitelkami z mateřských škol s tímto komparována. Úvodní část teoretické práce se zmiňuje o vzniku reformní pedagogiky na začátku 20. století. Popisuje vznik alternativních a inovativních programů na území České republiky. Dále práce především uvádí možné způsoby plánování vzdělávacího procesu v mateřské škole na úrovni školy a třídy, kde je následně podrobně popsána tvorba školního a třídního vzdělávací programu. Další kapitola je věnována popisu Kurikula podpory zdraví s důrazem na vzdělávací obsah a na proces tvorby školního vzdělávacího programu a třídního vzdělávacího programu. Také popisuje základní filozofii programu a podmínky, za kterých by mělo vzdělávání probíhat. V praktické části je komparován přístup učitelů k problematice plánování vzdělávacího obsahu, práce s cílovými kategoriemi a evaluace vzdělávací činnosti. Při výzkumu bylo využito designu vícepřípadové studie. Jako výzkumný...cs_CZ
uk.abstract.enAnotation: The bachelor's thesis focuses on the comparison of the mainstream nursery school and school supporting health in the field of pedagogical planning. The aim of the work is to describe the similarities and differences in the attitudes of teachers. Find out how diffrerent these approaches differ and to what extend they are similar. At the end of the theoretical part, it is listed by category what these approaches were and were similar to. In the practical part, the thesis tries to confirm or refute these statements based on interviews with teachers from kindergartens. The theoretical part of the thesis briefly mentions the origin of reform pedagogy at the beginning 20th century. Descibes the emergence of alternative and inovative programs in the Czech Republic. In the next theoretical part, possible ways of planning the educational process in nursery school at the school and class level will be presented. There is describtion of education process by SEP and IB. The work will focus on the description of the Health Promotion Curriculum and the description of the FEP PE with emphasis on the educational content and the process of creating a school educational program and classroom educational program. It also describes the basic philosophy of the program and the conditions under which the education...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV