Show simple item record

Formation of Professional Identity of Speech Therapy Students
dc.contributor.advisorKotvová, Miroslava
dc.creatorKučerová, Kamila
dc.date.accessioned2023-03-22T11:56:38Z
dc.date.available2023-03-22T11:56:38Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/178682
dc.description.abstractDiplomová práce "Utváření profesní identity studentů logopedie" je věnovaná problematice formování, specifik a reflexe profesní identity u studentů logopedie v ČR. Teoretická část práce se věnuje tématům profesní identity, studiu logopedie a obecně logopedické profesi. Popisuje také psychologické a vývojově-psychologické aspekty, které souvisejí s obdobím tzv. vynořující se dospělosti a s jejím vztahem k profesní identitě. Praktická část práce představuje smíšený výzkumný design pracující s analýzou kvalitativních dat z rozhovorů a jejich propojením s kvantitativními dotazníkovými daty pocházejícími od studentů posledního ročníku navazujícího magisterského studia oboru logopedie na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy (n = 20). Výsledky výzkumu přinášejí řadu zjištění, která se týkají vlivů a okolností, jež se podílejí na utváření profesní identity těchto studentů, na jejich vztah k profesi logopeda a na vizi, kterou studenti mají ve směru k jejich profesní budoucnosti. KLÍČOVÁ SLOVA profesní identita, student logopedie, utváření identity, vzdělávání, profesní směřovánícs_CZ
dc.description.abstractThe master thesis "Formation of professional identity of speech therapy students" is focused on the formation, specifics and reflection of professional identity of speech therapy students in the Czech Republic. The theoretical part focuses on the topics of professional identity, speech therapy studies and the speech therapy profession in general. It also describes psychological and developmental aspects related to the period of emerging adulthood and its relation to professional identity. The empirical part of the thesis presents a mixed research design working with the analysis of qualitative interview data and its connection with quantitative questionnaire data coming from final year students of the follow-up master's degree in speech therapy at the Faculty of Education of Charles University (n = 20). The results of the research provide a number of findings about the influences and circumstances that contribute to the formation of the professional identity of these students, about their relationship to the profession of speech therapy and about the prospects that students have towards their professional future. KEYWORDS professional identity, speech therapy student, identity formation, education, professional futureen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectprofessional identityen_US
dc.subjectspeech therapy studenten_US
dc.subjectidentity formationen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectprofessional futureen_US
dc.subjectprofesní identitacs_CZ
dc.subjectstudent logopediecs_CZ
dc.subjectutváření identitycs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectprofesní směřovánícs_CZ
dc.titleUtváření profesní identity studentů logopediecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-01-09
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId254754
dc.title.translatedFormation of Professional Identity of Speech Therapy Studentsen_US
dc.contributor.refereeKorandová, Zuzana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Special Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Special Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Utváření profesní identity studentů logopedie" je věnovaná problematice formování, specifik a reflexe profesní identity u studentů logopedie v ČR. Teoretická část práce se věnuje tématům profesní identity, studiu logopedie a obecně logopedické profesi. Popisuje také psychologické a vývojově-psychologické aspekty, které souvisejí s obdobím tzv. vynořující se dospělosti a s jejím vztahem k profesní identitě. Praktická část práce představuje smíšený výzkumný design pracující s analýzou kvalitativních dat z rozhovorů a jejich propojením s kvantitativními dotazníkovými daty pocházejícími od studentů posledního ročníku navazujícího magisterského studia oboru logopedie na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy (n = 20). Výsledky výzkumu přinášejí řadu zjištění, která se týkají vlivů a okolností, jež se podílejí na utváření profesní identity těchto studentů, na jejich vztah k profesi logopeda a na vizi, kterou studenti mají ve směru k jejich profesní budoucnosti. KLÍČOVÁ SLOVA profesní identita, student logopedie, utváření identity, vzdělávání, profesní směřovánícs_CZ
uk.abstract.enThe master thesis "Formation of professional identity of speech therapy students" is focused on the formation, specifics and reflection of professional identity of speech therapy students in the Czech Republic. The theoretical part focuses on the topics of professional identity, speech therapy studies and the speech therapy profession in general. It also describes psychological and developmental aspects related to the period of emerging adulthood and its relation to professional identity. The empirical part of the thesis presents a mixed research design working with the analysis of qualitative interview data and its connection with quantitative questionnaire data coming from final year students of the follow-up master's degree in speech therapy at the Faculty of Education of Charles University (n = 20). The results of the research provide a number of findings about the influences and circumstances that contribute to the formation of the professional identity of these students, about their relationship to the profession of speech therapy and about the prospects that students have towards their professional future. KEYWORDS professional identity, speech therapy student, identity formation, education, professional futureen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV