Show simple item record

Harmonisation of Motor Third Party Liability Insurance in compliance with EC Law
dc.contributor.advisorKarfíková, Marie
dc.creatorŽulavská, Lucie
dc.date.accessioned2023-01-18T12:33:01Z
dc.date.available2023-01-18T12:33:01Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/178476
dc.description.abstractHarmonisation of Motor Third Party Liability Insurance in compliance with EC Law Motor Third Party Liability Insurance is recently facing major changes, not only from EC point of view, but from national perspective as well, mainly due to technological development as well as due to the enormous pressure set on vehicles accident victims protection, ie. their appropriate compensation from Motor Third Part Liability (further known as MTPL) cover. Main consequence of above mentioned fact is a clear definition of the vehicle that falls under the obligation of MTPL. However just the simple extension of the vehicle definition that way, that even escooters and sagways fall under the scope, would not be considered as a sufficient measure taken to sort of eliminate the number of severe claims and bodily injuries caused by these vehicles in most of the EC states. It is more than necessary that every single member state will come with substantial measures on national level to sort of regulate on legal basis the traffic rules of these new kind of vehicles. However, it is currently obvious that member states opinions are far from any common decision on this topic concerning measures to decrease the number of claims and furthermore to restrict the use of these vehicles in respective environment. There is another...en_US
dc.description.abstractHarmonizace pojištění odpovědnosti z provozu vozidla v souladu s právem Evropské unie Pojištění odpovědnosti z provozu vozidla prochází jak na evropské, unijní úrovni, tak z pohledu vnitrostátního v posledních letech velkými změnami, a to zejména v důsledku technologického vývoje a výrazným tlakem na zajištění ochrany, respektive adekvátního odškodnění obětí škod způsobených provozem vozidla. Hlavní konsekvencí shora uvedených skutečností je pak nové vymezení definice vozidla spadajícího pod povinnost pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Samotné rozšíření definice vozidla zejména o nové druhy vozidel typu elektro koloběžek, Segway a dalších samo o sobě nebude dostatečným nástrojem pro omezení počtu zejména závažných škod na zdraví, kterých v současnosti ve valné většině členských států razantně přibývá. Je zároveň potřeba, aby jednotlivé členské státy EU přistoupily na vnitrostátní úrovni k právní regulaci provozu těchto druhů vozidel. V současnou chvíli jsou na evropské půdě značně rozdílné názory a přijata poměrně rozdílná opatření ke snížení počtu škod, respective k omezení, či úplnému zákazu provozu těchto druhů vozidel. Kromě úpravy relevantní definice vozidla je druhým nejzásadnějším bodem revise Směrnice stanovení povinnosti zajištění online režimu v oblasti pojištění odpovědnosti z...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectMotor Third Party Liability Insuranceen_US
dc.subjectmotor Directive (MID)en_US
dc.subjectvehicle's definitionen_US
dc.subjectpojištění odpovědnosti z provozu vozidlacs_CZ
dc.subjectmotorová Směrnicecs_CZ
dc.subjectdefinice vozidlacs_CZ
dc.titleHarmonizace pojištění odpovědnosti z provozu vozidla v souladu s právem Evropské uniecs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-12-01
dc.description.departmentDepartment of Financial Law and Financesen_US
dc.description.departmentKatedra finančního práva a finanční vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId254025
dc.title.translatedHarmonisation of Motor Third Party Liability Insurance in compliance with EC Lawen_US
dc.contributor.refereeVybíral, Roman
thesis.degree.nameJUDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra finančního práva a finanční vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Financial Law and Financesen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enLaw and Jurisprudenceen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csHarmonizace pojištění odpovědnosti z provozu vozidla v souladu s právem Evropské unie Pojištění odpovědnosti z provozu vozidla prochází jak na evropské, unijní úrovni, tak z pohledu vnitrostátního v posledních letech velkými změnami, a to zejména v důsledku technologického vývoje a výrazným tlakem na zajištění ochrany, respektive adekvátního odškodnění obětí škod způsobených provozem vozidla. Hlavní konsekvencí shora uvedených skutečností je pak nové vymezení definice vozidla spadajícího pod povinnost pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Samotné rozšíření definice vozidla zejména o nové druhy vozidel typu elektro koloběžek, Segway a dalších samo o sobě nebude dostatečným nástrojem pro omezení počtu zejména závažných škod na zdraví, kterých v současnosti ve valné většině členských států razantně přibývá. Je zároveň potřeba, aby jednotlivé členské státy EU přistoupily na vnitrostátní úrovni k právní regulaci provozu těchto druhů vozidel. V současnou chvíli jsou na evropské půdě značně rozdílné názory a přijata poměrně rozdílná opatření ke snížení počtu škod, respective k omezení, či úplnému zákazu provozu těchto druhů vozidel. Kromě úpravy relevantní definice vozidla je druhým nejzásadnějším bodem revise Směrnice stanovení povinnosti zajištění online režimu v oblasti pojištění odpovědnosti z...cs_CZ
uk.abstract.enHarmonisation of Motor Third Party Liability Insurance in compliance with EC Law Motor Third Party Liability Insurance is recently facing major changes, not only from EC point of view, but from national perspective as well, mainly due to technological development as well as due to the enormous pressure set on vehicles accident victims protection, ie. their appropriate compensation from Motor Third Part Liability (further known as MTPL) cover. Main consequence of above mentioned fact is a clear definition of the vehicle that falls under the obligation of MTPL. However just the simple extension of the vehicle definition that way, that even escooters and sagways fall under the scope, would not be considered as a sufficient measure taken to sort of eliminate the number of severe claims and bodily injuries caused by these vehicles in most of the EC states. It is more than necessary that every single member state will come with substantial measures on national level to sort of regulate on legal basis the traffic rules of these new kind of vehicles. However, it is currently obvious that member states opinions are far from any common decision on this topic concerning measures to decrease the number of claims and furthermore to restrict the use of these vehicles in respective environment. There is another...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra finančního práva a finanční vědycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV