dc.contributor.advisor | Karfíková, Marie | |
dc.creator | Žulavská, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2023-01-18T12:33:01Z | |
dc.date.available | 2023-01-18T12:33:01Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/178476 | |
dc.description.abstract | Harmonisation of Motor Third Party Liability Insurance in compliance with EC Law Motor Third Party Liability Insurance is recently facing major changes, not only from EC point of view, but from national perspective as well, mainly due to technological development as well as due to the enormous pressure set on vehicles accident victims protection, ie. their appropriate compensation from Motor Third Part Liability (further known as MTPL) cover. Main consequence of above mentioned fact is a clear definition of the vehicle that falls under the obligation of MTPL. However just the simple extension of the vehicle definition that way, that even escooters and sagways fall under the scope, would not be considered as a sufficient measure taken to sort of eliminate the number of severe claims and bodily injuries caused by these vehicles in most of the EC states. It is more than necessary that every single member state will come with substantial measures on national level to sort of regulate on legal basis the traffic rules of these new kind of vehicles. However, it is currently obvious that member states opinions are far from any common decision on this topic concerning measures to decrease the number of claims and furthermore to restrict the use of these vehicles in respective environment. There is another... | en_US |
dc.description.abstract | Harmonizace pojištění odpovědnosti z provozu vozidla v souladu s právem Evropské unie Pojištění odpovědnosti z provozu vozidla prochází jak na evropské, unijní úrovni, tak z pohledu vnitrostátního v posledních letech velkými změnami, a to zejména v důsledku technologického vývoje a výrazným tlakem na zajištění ochrany, respektive adekvátního odškodnění obětí škod způsobených provozem vozidla. Hlavní konsekvencí shora uvedených skutečností je pak nové vymezení definice vozidla spadajícího pod povinnost pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Samotné rozšíření definice vozidla zejména o nové druhy vozidel typu elektro koloběžek, Segway a dalších samo o sobě nebude dostatečným nástrojem pro omezení počtu zejména závažných škod na zdraví, kterých v současnosti ve valné většině členských států razantně přibývá. Je zároveň potřeba, aby jednotlivé členské státy EU přistoupily na vnitrostátní úrovni k právní regulaci provozu těchto druhů vozidel. V současnou chvíli jsou na evropské půdě značně rozdílné názory a přijata poměrně rozdílná opatření ke snížení počtu škod, respective k omezení, či úplnému zákazu provozu těchto druhů vozidel. Kromě úpravy relevantní definice vozidla je druhým nejzásadnějším bodem revise Směrnice stanovení povinnosti zajištění online režimu v oblasti pojištění odpovědnosti z... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Právnická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Motor Third Party Liability Insurance | en_US |
dc.subject | motor Directive (MID) | en_US |
dc.subject | vehicle's definition | en_US |
dc.subject | pojištění odpovědnosti z provozu vozidla | cs_CZ |
dc.subject | motorová Směrnice | cs_CZ |
dc.subject | definice vozidla | cs_CZ |
dc.title | Harmonizace pojištění odpovědnosti z provozu vozidla v souladu s právem Evropské unie | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-12-01 | |
dc.description.department | Department of Financial Law and Finances | en_US |
dc.description.department | Katedra finančního práva a finanční vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Law | en_US |
dc.description.faculty | Právnická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 254025 | |
dc.title.translated | Harmonisation of Motor Third Party Liability Insurance in compliance with EC Law | en_US |
dc.contributor.referee | Vybíral, Roman | |
thesis.degree.name | JUDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Právo a právní věda | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Law and Jurisprudence | en_US |
thesis.degree.program | Právo a právní věda | cs_CZ |
thesis.degree.program | Law and Jurisprudence | en_US |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Právnická fakulta::Katedra finančního práva a finanční vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Law::Department of Financial Law and Finances | en_US |
uk.faculty-name.cs | Právnická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Law | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Právo a právní věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Law and Jurisprudence | en_US |
uk.degree-program.cs | Právo a právní věda | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Law and Jurisprudence | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Harmonizace pojištění odpovědnosti z provozu vozidla v souladu s právem Evropské unie Pojištění odpovědnosti z provozu vozidla prochází jak na evropské, unijní úrovni, tak z pohledu vnitrostátního v posledních letech velkými změnami, a to zejména v důsledku technologického vývoje a výrazným tlakem na zajištění ochrany, respektive adekvátního odškodnění obětí škod způsobených provozem vozidla. Hlavní konsekvencí shora uvedených skutečností je pak nové vymezení definice vozidla spadajícího pod povinnost pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Samotné rozšíření definice vozidla zejména o nové druhy vozidel typu elektro koloběžek, Segway a dalších samo o sobě nebude dostatečným nástrojem pro omezení počtu zejména závažných škod na zdraví, kterých v současnosti ve valné většině členských států razantně přibývá. Je zároveň potřeba, aby jednotlivé členské státy EU přistoupily na vnitrostátní úrovni k právní regulaci provozu těchto druhů vozidel. V současnou chvíli jsou na evropské půdě značně rozdílné názory a přijata poměrně rozdílná opatření ke snížení počtu škod, respective k omezení, či úplnému zákazu provozu těchto druhů vozidel. Kromě úpravy relevantní definice vozidla je druhým nejzásadnějším bodem revise Směrnice stanovení povinnosti zajištění online režimu v oblasti pojištění odpovědnosti z... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Harmonisation of Motor Third Party Liability Insurance in compliance with EC Law Motor Third Party Liability Insurance is recently facing major changes, not only from EC point of view, but from national perspective as well, mainly due to technological development as well as due to the enormous pressure set on vehicles accident victims protection, ie. their appropriate compensation from Motor Third Part Liability (further known as MTPL) cover. Main consequence of above mentioned fact is a clear definition of the vehicle that falls under the obligation of MTPL. However just the simple extension of the vehicle definition that way, that even escooters and sagways fall under the scope, would not be considered as a sufficient measure taken to sort of eliminate the number of severe claims and bodily injuries caused by these vehicles in most of the EC states. It is more than necessary that every single member state will come with substantial measures on national level to sort of regulate on legal basis the traffic rules of these new kind of vehicles. However, it is currently obvious that member states opinions are far from any common decision on this topic concerning measures to decrease the number of claims and furthermore to restrict the use of these vehicles in respective environment. There is another... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra finančního práva a finanční vědy | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |