Show simple item record

Vliv manipulací řečového rytmu na důvěryhodnost mluvčích
dc.contributor.advisorSkarnitzl, Radek
dc.creatorRabanová, Michaela
dc.date.accessioned2022-11-21T14:25:58Z
dc.date.available2022-11-21T14:25:58Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/178068
dc.description.abstractThis thesis aims to determine whether irregular rhythm of speech in English native speakers has an effect on how trustworthy they sound to listeners. Next, it aimed to determine whether university students of the English language evaluate the trustworthiness of speakers with irregular rhythm differently than non-English students. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part describes general observations about rhythm of speech, ways of evaluating one's personality, and certain speech characteristics which contribute to sounding less trustworthy. The practical part describes the methodology that was used to answer the research questions. For this purpose, an experiment where the natural rhythm of English speakers underwent artificial manipulation was conducted. These manipulated recordings were then combined with unchanged recordings from the same speakers. The level of trustworthiness of all the speakers in both manipulated and unchanged recordings was then evaluated in an online perception test by English students and non-English students. The collected data prove that speakers whose rhythm was manipulated are seen as less credible than those whose rhythm remained unchanged. When it comes to the difference between English students and non-English students, it...en_US
dc.description.abstractCílem této práce je odpovědět na otázku, zdali rodilí mluvčí angličtiny s nepravidelným rytmem řeči působí méně důvěryhodně. Dále se taky snaží nalézt odpověď na otázku, zdali vysokoškolští studenti angličtiny hodnotí rodilé mluvčí angličtiny s nepravidelným rytmem jinak než studenti jiných oborů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V praktické části jsou popsány poznatky o rytmu řeči, o hodnocení lidské osobnosti a také o určitých aspektech řeči, které působí negativně na důvěryhodnost mluvčího. Praktická část popisuje metodu, která byla použita k zodpovězení dvou výše zmíněných otázek. Touto metodou byl experiment, ve kterém byl pomocí počítače manipulován přirozený rytmus rodilých mluvčí angličtiny. Tyto manipulované nahrávky byly posléze spolu s nezměněnými nahrávkami od stejných mluvčích vloženy do online percepčního testu, ve kterém byla hodnocena důvěryhodnost. Výsledky percepčního testu prokázaly, že mluvčí, jejichž rytmus byl manipulován působí méně důvěryhodně než ti mluvčí, jejichž rytmus zůstal nezměněný. Také se zdá, že studenti anglického jazyka oproti ostatním studentům mají větší tendenci vycítit nepravidelný rytmus. Je ale nutné podotknout, že abychom toto mohli říct s jistotou, musel by se provést ještě jeden, vylepšený experiment.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectrhythm|credibilityen_US
dc.subjectrytmus|důvěryhodnostcs_CZ
dc.titleEffect of speech rhythm manipulations on speakers' credibilityen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-05
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId246044
dc.title.translatedVliv manipulací řečového rytmu na důvěryhodnost mluvčíchcs_CZ
dc.contributor.refereeCilibrasi, Luca
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této práce je odpovědět na otázku, zdali rodilí mluvčí angličtiny s nepravidelným rytmem řeči působí méně důvěryhodně. Dále se taky snaží nalézt odpověď na otázku, zdali vysokoškolští studenti angličtiny hodnotí rodilé mluvčí angličtiny s nepravidelným rytmem jinak než studenti jiných oborů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V praktické části jsou popsány poznatky o rytmu řeči, o hodnocení lidské osobnosti a také o určitých aspektech řeči, které působí negativně na důvěryhodnost mluvčího. Praktická část popisuje metodu, která byla použita k zodpovězení dvou výše zmíněných otázek. Touto metodou byl experiment, ve kterém byl pomocí počítače manipulován přirozený rytmus rodilých mluvčí angličtiny. Tyto manipulované nahrávky byly posléze spolu s nezměněnými nahrávkami od stejných mluvčích vloženy do online percepčního testu, ve kterém byla hodnocena důvěryhodnost. Výsledky percepčního testu prokázaly, že mluvčí, jejichž rytmus byl manipulován působí méně důvěryhodně než ti mluvčí, jejichž rytmus zůstal nezměněný. Také se zdá, že studenti anglického jazyka oproti ostatním studentům mají větší tendenci vycítit nepravidelný rytmus. Je ale nutné podotknout, že abychom toto mohli říct s jistotou, musel by se provést ještě jeden, vylepšený experiment.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis aims to determine whether irregular rhythm of speech in English native speakers has an effect on how trustworthy they sound to listeners. Next, it aimed to determine whether university students of the English language evaluate the trustworthiness of speakers with irregular rhythm differently than non-English students. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part describes general observations about rhythm of speech, ways of evaluating one's personality, and certain speech characteristics which contribute to sounding less trustworthy. The practical part describes the methodology that was used to answer the research questions. For this purpose, an experiment where the natural rhythm of English speakers underwent artificial manipulation was conducted. These manipulated recordings were then combined with unchanged recordings from the same speakers. The level of trustworthiness of all the speakers in both manipulated and unchanged recordings was then evaluated in an online perception test by English students and non-English students. The collected data prove that speakers whose rhythm was manipulated are seen as less credible than those whose rhythm remained unchanged. When it comes to the difference between English students and non-English students, it...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV