Show simple item record

Romány Anny Burns No Bones a Mlíkař: Bildungsroman a trauma
dc.contributor.advisorPilný, Ondřej
dc.creatorKlečanská, Štěpánka
dc.date.accessioned2022-11-21T14:19:05Z
dc.date.available2022-11-21T14:19:05Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/177843
dc.description.abstractDespite the term Bildungsroman being associated mainly with novels of the 18th and 19th century, this genre, or at least its features, persists in contemporary literature. Manfred Engel defines three main assumptions for the definition of the Bildungsroman: one central figure who undergoes development, which usually commences in childhood and ultimately reaches maturity, with Bildung referring to the formation of identity. The Bildungsroman is intertwined with society since it features rebelling or conforming to it. The genre, which originated thanks to the changes in society, developed with societal changes and several variants of the genre appeared. Critics eventually began to recognize female and feminist Bildungsroman that introduced a female protagonist, which was not usual in the earlier novels of the genre. The rise of new female protagonists in the twentieth century was partly caused by the fact that women were able to gradually obtain the same opportunities formerly available exclusively to their male counterparts. The Bildungsroman in Irish literature follows the general tradition of the genre in many aspects. Nevertheless, there are some recurring features typical of the Irish tradition. One of the frequent themes is leaving as a means of finding one's identity or potential. Unlike in...en_US
dc.description.abstractPřestože je pojem Bildungsroman spojován především s romány 18. a 19. století, tento žánr, nebo alespoň jeho rysy, stále přetrvává v současné literatuře. Manfred Engel definuje tři hlavní předpoklady pro vymezení Bildungsromanu: jedna ústřední postava, která prochází vývojem, jenž obvykle začíná v dětství, a nakonec dosáhne dospělosti, přičemž odkazuje k utváření identity. n je provázán se společností, jelikož se v něm objevuje rebelie proti ní přizpůsobení se. Žánr, který vznikl díky změnám ve společnosti, se vyvíjel spolu se společeností několik variant žánru. Kritici postupně začali používat termíny ženský a feministický Bildungsroman, který představuje ženskou , což v dřívějších románech tohoto žánru nebylo obvyklé. Vznik nových ženských hrdinek ve dvacátém století byl částečně způsoben tím, že ženy dokázaly postupně získat stejné možnosti, které byly dříve dostupné výhradně jejich mužským protějškům. Bildungsroman v irské literatuře v mnoha ohledech navazuje na obecnou tradici tohoto žánru. Přesto se v něm objevují některé specifické . Jedním z častých té způsob nalezení vlastní identity nebo potenciálu. Na rozdíl od klasického Bildungsromanu se hrdinové často nepodřizují společenským normám, což otevírá otázku vnitřního exilu: ačkoli hlavní hrdina neopustí komunitu, přesto se jí odcizí Za zástupce...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectAnna Burns|bildungsroman|trauma|Northern Irelanden_US
dc.subjectAnna Burns|bildungsroman|trauma|Severní Irskocs_CZ
dc.titleAnna Burns's No Bones and Milkman: Bildungsroman and Traumaen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-05
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId245734
dc.title.translatedRomány Anny Burns No Bones a Mlíkař: Bildungsroman a traumacs_CZ
dc.contributor.refereeWallace, Clare
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPřestože je pojem Bildungsroman spojován především s romány 18. a 19. století, tento žánr, nebo alespoň jeho rysy, stále přetrvává v současné literatuře. Manfred Engel definuje tři hlavní předpoklady pro vymezení Bildungsromanu: jedna ústřední postava, která prochází vývojem, jenž obvykle začíná v dětství, a nakonec dosáhne dospělosti, přičemž odkazuje k utváření identity. n je provázán se společností, jelikož se v něm objevuje rebelie proti ní přizpůsobení se. Žánr, který vznikl díky změnám ve společnosti, se vyvíjel spolu se společeností několik variant žánru. Kritici postupně začali používat termíny ženský a feministický Bildungsroman, který představuje ženskou , což v dřívějších románech tohoto žánru nebylo obvyklé. Vznik nových ženských hrdinek ve dvacátém století byl částečně způsoben tím, že ženy dokázaly postupně získat stejné možnosti, které byly dříve dostupné výhradně jejich mužským protějškům. Bildungsroman v irské literatuře v mnoha ohledech navazuje na obecnou tradici tohoto žánru. Přesto se v něm objevují některé specifické . Jedním z častých té způsob nalezení vlastní identity nebo potenciálu. Na rozdíl od klasického Bildungsromanu se hrdinové často nepodřizují společenským normám, což otevírá otázku vnitřního exilu: ačkoli hlavní hrdina neopustí komunitu, přesto se jí odcizí Za zástupce...cs_CZ
uk.abstract.enDespite the term Bildungsroman being associated mainly with novels of the 18th and 19th century, this genre, or at least its features, persists in contemporary literature. Manfred Engel defines three main assumptions for the definition of the Bildungsroman: one central figure who undergoes development, which usually commences in childhood and ultimately reaches maturity, with Bildung referring to the formation of identity. The Bildungsroman is intertwined with society since it features rebelling or conforming to it. The genre, which originated thanks to the changes in society, developed with societal changes and several variants of the genre appeared. Critics eventually began to recognize female and feminist Bildungsroman that introduced a female protagonist, which was not usual in the earlier novels of the genre. The rise of new female protagonists in the twentieth century was partly caused by the fact that women were able to gradually obtain the same opportunities formerly available exclusively to their male counterparts. The Bildungsroman in Irish literature follows the general tradition of the genre in many aspects. Nevertheless, there are some recurring features typical of the Irish tradition. One of the frequent themes is leaving as a means of finding one's identity or potential. Unlike in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV