Show simple item record

Faktory úspěchu z "brandingu místa" v evropských městech
dc.contributor.advisorKoudelková, Petra
dc.creatorZakharova, Dinara
dc.date.accessioned2022-10-17T11:35:11Z
dc.date.available2022-10-17T11:35:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/177417
dc.description.abstractThe thesis is devoted to determining the factors influencing the success of place branding implementation in European cities. The involvement of stakeholders in the city branding process, the focus of city branding strategy on citizens and life quality increase, the inclusion of the EU- level stakeholder represented by the "Eurocities" network, management of digital identity, and the inclusion of the rhetoric of sustainability and "greenness" into the place branding strategy are considered as factors that can influence the success of city branding implementation in European cities. The analysis proved that city branding is a complex process that cannot be influenced by only one factor. The study outlined three elements necessary for the success of city branding of European cities. These factors include the involvement of stakeholders in the city branding process, digital identity management, and the inclusion of the rhetoric of sustainability and "greenness" into the place branding strategy. Also, the combination of factors sufficient to produce place branding was identified. Thus, for place branding to be successful, the place branding strategy should simultaneously involve citizens, focus on the citizens and life quality increase, and include management of digital identity and the rhetoric of...en_US
dc.description.abstractPráce se věnuje určení faktorů ovlivňujících úspěšnost place brandingu evropských měst. Za faktory, které mohou ovlivnit úspěšnost implementace city brandingu v evropských městech, jsou považovány zapojení zainteresovaných stran do procesu tvorby značky města, zaměření strategie city brandingu na občany a zvýšení kvality života, zapojení zainteresovaných stran na úrovni EU reprezentované sítí "Eurocities", řízení digitální identity a zahrnutí rétoriky udržitelnosti a "zelenosti" do strategie place brandingu. Analýza prokázala, že budování značky města je komplexní proces, který nelze ovlivnit jedním faktorem. V průběhu analýzy byly nastíněny tři faktory, které jsou nezbytné pro úspěch city brandingu evropských měst. Mezi tyto faktory patří zapojení zainteresovaných stran do procesu tvorby značky města, řízení digitální identity a zahrnutí rétoriky udržitelnosti a "zelenosti" do strategie tvorby značky místa. Rovněž byla identifikována kombinace faktorů postačující k vytvoření place brandingu. Aby byl tedy place branding úspěšný, měla by strategie place brandingu současně zapojit občany, zaměřit se na občany a zvýšení kvality života, zahrnout do své agendy řízení digitální identity a rétoriku "zelenosti" a udržitelnosti. Na základě případů vybraných ke studiu se ukázalo, že členství v síti...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectCityen_US
dc.subjectplace brandingen_US
dc.subjectpolicy factorsen_US
dc.subjectcity developmenten_US
dc.subjecteconomic geographyen_US
dc.subjectMěstocs_CZ
dc.subjectbranding místacs_CZ
dc.subjectfaktory politikycs_CZ
dc.subjectrozvojcs_CZ
dc.subjectekonomická geografiecs_CZ
dc.titleSuccess factors of place branding of European citiesen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-20
dc.description.departmentDepartment of Political Scienceen_US
dc.description.departmentKatedra politologiecs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId244538
dc.title.translatedFaktory úspěchu z "brandingu místa" v evropských městechcs_CZ
dc.contributor.refereeKlabíková Rábová, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInternational Economic and Political Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMezinárodní ekonomická a politická studiacs_CZ
thesis.degree.programInternational Economic and Political Studiesen_US
thesis.degree.programInternational Economic and Political Studiescs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra politologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Political Scienceen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMezinárodní ekonomická a politická studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enInternational Economic and Political Studiesen_US
uk.degree-program.csInternational Economic and Political Studiescs_CZ
uk.degree-program.enInternational Economic and Political Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se věnuje určení faktorů ovlivňujících úspěšnost place brandingu evropských měst. Za faktory, které mohou ovlivnit úspěšnost implementace city brandingu v evropských městech, jsou považovány zapojení zainteresovaných stran do procesu tvorby značky města, zaměření strategie city brandingu na občany a zvýšení kvality života, zapojení zainteresovaných stran na úrovni EU reprezentované sítí "Eurocities", řízení digitální identity a zahrnutí rétoriky udržitelnosti a "zelenosti" do strategie place brandingu. Analýza prokázala, že budování značky města je komplexní proces, který nelze ovlivnit jedním faktorem. V průběhu analýzy byly nastíněny tři faktory, které jsou nezbytné pro úspěch city brandingu evropských měst. Mezi tyto faktory patří zapojení zainteresovaných stran do procesu tvorby značky města, řízení digitální identity a zahrnutí rétoriky udržitelnosti a "zelenosti" do strategie tvorby značky místa. Rovněž byla identifikována kombinace faktorů postačující k vytvoření place brandingu. Aby byl tedy place branding úspěšný, měla by strategie place brandingu současně zapojit občany, zaměřit se na občany a zvýšení kvality života, zahrnout do své agendy řízení digitální identity a rétoriku "zelenosti" a udržitelnosti. Na základě případů vybraných ke studiu se ukázalo, že členství v síti...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is devoted to determining the factors influencing the success of place branding implementation in European cities. The involvement of stakeholders in the city branding process, the focus of city branding strategy on citizens and life quality increase, the inclusion of the EU- level stakeholder represented by the "Eurocities" network, management of digital identity, and the inclusion of the rhetoric of sustainability and "greenness" into the place branding strategy are considered as factors that can influence the success of city branding implementation in European cities. The analysis proved that city branding is a complex process that cannot be influenced by only one factor. The study outlined three elements necessary for the success of city branding of European cities. These factors include the involvement of stakeholders in the city branding process, digital identity management, and the inclusion of the rhetoric of sustainability and "greenness" into the place branding strategy. Also, the combination of factors sufficient to produce place branding was identified. Thus, for place branding to be successful, the place branding strategy should simultaneously involve citizens, focus on the citizens and life quality increase, and include management of digital identity and the rhetoric of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra politologiecs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV