Show simple item record

The Economics of Hatred in Reality TV
dc.contributor.advisorReifová, Irena
dc.creatorBrabencová, Lenka
dc.date.accessioned2022-10-17T10:50:38Z
dc.date.available2022-10-17T10:50:38Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/177399
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the formation of hatred towards the participants of the reality TV shows MasterChef Czechia and Married at First Sight. Specifically, the focus is on whether the shows and the participants in them have the potential to evoke this emotion among their viewers. The theoretical part deals with the relationship between television and the Internet environment, where this emotion can be subsequently stirred up within groups on discussion forums or social networks. It also defines the genre of reality TV into which are the TV shows included, and in the end defines hatred and other emotions that are closely related to it. Based on the findings from the literature, the characteristics that can potentially lead to the emotion under discussion are then identified. These traits are central to the subsequent determination of the research questions. In the research part, one particular series at a time (both were broadcast during 2020) is then qualitatively analysed for both TV shows, also there is the portrayal of all their main participants, with a particular focus on finding defined traits with the potential to provoke hatred. The final sub-section of the research section also briefly mentions the response that these particular TV shows had in the social media environment at the...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá formováním nenávisti vůči účastníkům reality TV pořadů MasterChef Česko a Svatba na první pohled. Konkrétně je kladena pozornost na to, zda mají pořady a účastníci v nich zobrazení potenciál k vyvolání této emoce mezi svými diváky. Teoretická část se zabývá vztahem mezi televizí a prostředím internetu, kde může docházet k následnému rozdmýchávání této emoce v rámci skupin na diskuzních fórech či na sociálních sítích. Dále je vymezen žánr reality TV, do něhož pořady spadají, nakonec je také definována nenávist a další emoce, které s ní úzce souvisejí. Na základě poznatků z literatury jsou posléze stanoveny znaky, jež mohou potenciálně vést k vyvolání diskutované emoce. Tyto znaky jsou stěžejní pro následné stanovení výzkumných otázek. Ve výzkumné části jsou následně vždy po jedné konkrétní sérii (obě byly vysílány během roku 2020) kvalitativně analyzovány oba pořady a zobrazení všech jejich hlavních účastníků, přičemž pozornost je soustředěna zejména na hledání vymezených znaků s potenciálem vyvolat nenávist. V závěrečné podkapitole výzkumné části je také stručně zmíněna odezva, kterou v prostředí sociálních sítí tyto konkrétní pořady, a především účastníci v nich zobrazovaní v době svého vysílání měly.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectReality TVen_US
dc.subjecttelevisionen_US
dc.subjecthatreden_US
dc.subjectemotionsen_US
dc.subjectevoking emotionsen_US
dc.subjecthate speechen_US
dc.subjectReality TVcs_CZ
dc.subjecttelevizecs_CZ
dc.subjectnenávistcs_CZ
dc.subjectemocecs_CZ
dc.subjectvyvolávání emocícs_CZ
dc.subjectprojevy nenávistics_CZ
dc.titleEkonomie nenávisti v Reality TVcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-20
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId237915
dc.title.translatedThe Economics of Hatred in Reality TVen_US
dc.contributor.refereeBednařík, Petr
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá formováním nenávisti vůči účastníkům reality TV pořadů MasterChef Česko a Svatba na první pohled. Konkrétně je kladena pozornost na to, zda mají pořady a účastníci v nich zobrazení potenciál k vyvolání této emoce mezi svými diváky. Teoretická část se zabývá vztahem mezi televizí a prostředím internetu, kde může docházet k následnému rozdmýchávání této emoce v rámci skupin na diskuzních fórech či na sociálních sítích. Dále je vymezen žánr reality TV, do něhož pořady spadají, nakonec je také definována nenávist a další emoce, které s ní úzce souvisejí. Na základě poznatků z literatury jsou posléze stanoveny znaky, jež mohou potenciálně vést k vyvolání diskutované emoce. Tyto znaky jsou stěžejní pro následné stanovení výzkumných otázek. Ve výzkumné části jsou následně vždy po jedné konkrétní sérii (obě byly vysílány během roku 2020) kvalitativně analyzovány oba pořady a zobrazení všech jejich hlavních účastníků, přičemž pozornost je soustředěna zejména na hledání vymezených znaků s potenciálem vyvolat nenávist. V závěrečné podkapitole výzkumné části je také stručně zmíněna odezva, kterou v prostředí sociálních sítí tyto konkrétní pořady, a především účastníci v nich zobrazovaní v době svého vysílání měly.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the formation of hatred towards the participants of the reality TV shows MasterChef Czechia and Married at First Sight. Specifically, the focus is on whether the shows and the participants in them have the potential to evoke this emotion among their viewers. The theoretical part deals with the relationship between television and the Internet environment, where this emotion can be subsequently stirred up within groups on discussion forums or social networks. It also defines the genre of reality TV into which are the TV shows included, and in the end defines hatred and other emotions that are closely related to it. Based on the findings from the literature, the characteristics that can potentially lead to the emotion under discussion are then identified. These traits are central to the subsequent determination of the research questions. In the research part, one particular series at a time (both were broadcast during 2020) is then qualitatively analysed for both TV shows, also there is the portrayal of all their main participants, with a particular focus on finding defined traits with the potential to provoke hatred. The final sub-section of the research section also briefly mentions the response that these particular TV shows had in the social media environment at the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeE
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV