Ekonomie nenávisti v Reality TV
The Economics of Hatred in Reality TV
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/177399Identifikátory
SIS: 237915
Kolekce
- Kvalifikační práce [18192]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bednařík, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
20. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Reality TV, televize, nenávist, emoce, vyvolávání emocí, projevy nenávistiKlíčová slova (anglicky)
Reality TV, television, hatred, emotions, evoking emotions, hate speechTato diplomová práce se zabývá formováním nenávisti vůči účastníkům reality TV pořadů MasterChef Česko a Svatba na první pohled. Konkrétně je kladena pozornost na to, zda mají pořady a účastníci v nich zobrazení potenciál k vyvolání této emoce mezi svými diváky. Teoretická část se zabývá vztahem mezi televizí a prostředím internetu, kde může docházet k následnému rozdmýchávání této emoce v rámci skupin na diskuzních fórech či na sociálních sítích. Dále je vymezen žánr reality TV, do něhož pořady spadají, nakonec je také definována nenávist a další emoce, které s ní úzce souvisejí. Na základě poznatků z literatury jsou posléze stanoveny znaky, jež mohou potenciálně vést k vyvolání diskutované emoce. Tyto znaky jsou stěžejní pro následné stanovení výzkumných otázek. Ve výzkumné části jsou následně vždy po jedné konkrétní sérii (obě byly vysílány během roku 2020) kvalitativně analyzovány oba pořady a zobrazení všech jejich hlavních účastníků, přičemž pozornost je soustředěna zejména na hledání vymezených znaků s potenciálem vyvolat nenávist. V závěrečné podkapitole výzkumné části je také stručně zmíněna odezva, kterou v prostředí sociálních sítí tyto konkrétní pořady, a především účastníci v nich zobrazovaní v době svého vysílání měly.
This diploma thesis deals with the formation of hatred towards the participants of the reality TV shows MasterChef Czechia and Married at First Sight. Specifically, the focus is on whether the shows and the participants in them have the potential to evoke this emotion among their viewers. The theoretical part deals with the relationship between television and the Internet environment, where this emotion can be subsequently stirred up within groups on discussion forums or social networks. It also defines the genre of reality TV into which are the TV shows included, and in the end defines hatred and other emotions that are closely related to it. Based on the findings from the literature, the characteristics that can potentially lead to the emotion under discussion are then identified. These traits are central to the subsequent determination of the research questions. In the research part, one particular series at a time (both were broadcast during 2020) is then qualitatively analysed for both TV shows, also there is the portrayal of all their main participants, with a particular focus on finding defined traits with the potential to provoke hatred. The final sub-section of the research section also briefly mentions the response that these particular TV shows had in the social media environment at the...