dc.contributor.advisor | Mazáčová, Nataša | |
dc.creator | Linhartová, Eliška | |
dc.date.accessioned | 2022-10-17T10:42:28Z | |
dc.date.available | 2022-10-17T10:42:28Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/177394 | |
dc.description.abstract | The theoretical part of the diploma thesis focuses on the importance of nature in the pedagogy of Marie Montessori. It points out the importance of using appropriate selected tools and the application of teaching techniques of Marie Montessori. It also focuses on the secondary education reform plan and provides examples of activities for students aged 12 to 18. In the practical part the tool inspired by Montessori pedagogy called Stromové pexeso was created. The tool is used for identifying tree species. The tool offers many ways how to use it. The methodology of working with the tool was verified in practice at the 2nd level of primary school and vocational school. The purpose was to find out the practical use of the tool and whether its using can affect the better memorization of the subject matter. The most students appreciated the use of the tool and it was discovered that playing with toll has a positive effect on memorizing the subject matter. | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se věnuje rozboru významu přírody v pedagogice Marie Montessori. Poukazuje na důležitost použití vhodně zvolených pomůcek a uplatnění dalších technik výuky Marie Montessori. Zaměřuje se také na plán reformy sekundárního vzdělávání a uvádí příklady aktivit pro studenty ve věku 12 až 18 let. V praktické části se podařilo vytvořit pomůcku inspirovanou Montessori pedagogikou nazvanou Stromové pexeso. Pomůcka slouží k poznávání druhů stromů a keřů a je zde popsáno mnoho příkladů jejího využití. Metodika práce s pomůckou byla ověřena v praxi na 2. stupni ZŠ a odborném učilišti. Cílem bylo zjistit, jak funguje pomůcka v praxi a zda její používání může mít vliv na lepší zapamatování probrané látky. Bylo zjištěno, že většina studentů používání pomůcek vítá a že hra s nimi, má pozitivní vliv na zapamatování probrané látky. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Marie Montessori | en_US |
dc.subject | nature | en_US |
dc.subject | tool | en_US |
dc.subject | independence | en_US |
dc.subject | self-control | en_US |
dc.subject | teenagers | en_US |
dc.subject | Children of the Earth | en_US |
dc.subject | secondary school | en_US |
dc.subject | species of trees and bushes | en_US |
dc.subject | Marie Montessori | cs_CZ |
dc.subject | příroda | cs_CZ |
dc.subject | pomůcka | cs_CZ |
dc.subject | samostatnost | cs_CZ |
dc.subject | sebekontrola | cs_CZ |
dc.subject | dospívající | cs_CZ |
dc.subject | Děti Země | cs_CZ |
dc.subject | sekundární škola | cs_CZ |
dc.subject | druhy stromů a keřů | cs_CZ |
dc.title | Montesori metody vzdělávání a jejich aplikace při výuce přírodovědných předmětů. | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-09-20 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 234916 | |
dc.title.translated | Montessori methods of education and their application in teaching science | en_US |
dc.contributor.referee | Pospíšilová, Anna | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství náboženství a základů společenských věd pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Religion and Social Sciences for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se věnuje rozboru významu přírody v pedagogice Marie Montessori. Poukazuje na důležitost použití vhodně zvolených pomůcek a uplatnění dalších technik výuky Marie Montessori. Zaměřuje se také na plán reformy sekundárního vzdělávání a uvádí příklady aktivit pro studenty ve věku 12 až 18 let. V praktické části se podařilo vytvořit pomůcku inspirovanou Montessori pedagogikou nazvanou Stromové pexeso. Pomůcka slouží k poznávání druhů stromů a keřů a je zde popsáno mnoho příkladů jejího využití. Metodika práce s pomůckou byla ověřena v praxi na 2. stupni ZŠ a odborném učilišti. Cílem bylo zjistit, jak funguje pomůcka v praxi a zda její používání může mít vliv na lepší zapamatování probrané látky. Bylo zjištěno, že většina studentů používání pomůcek vítá a že hra s nimi, má pozitivní vliv na zapamatování probrané látky. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The theoretical part of the diploma thesis focuses on the importance of nature in the pedagogy of Marie Montessori. It points out the importance of using appropriate selected tools and the application of teaching techniques of Marie Montessori. It also focuses on the secondary education reform plan and provides examples of activities for students aged 12 to 18. In the practical part the tool inspired by Montessori pedagogy called Stromové pexeso was created. The tool is used for identifying tree species. The tool offers many ways how to use it. The methodology of working with the tool was verified in practice at the 2nd level of primary school and vocational school. The purpose was to find out the practical use of the tool and whether its using can affect the better memorization of the subject matter. The most students appreciated the use of the tool and it was discovered that playing with toll has a positive effect on memorizing the subject matter. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |