Show simple item record

Novinářské brandingové chování na sociálních sítích: Vytváří si indičtí političtí novináři značku online?
dc.contributor.advisorShavit, Anna
dc.creatorJoshi, Kirti
dc.date.accessioned2022-10-17T11:36:36Z
dc.date.available2022-10-17T11:36:36Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/177075
dc.description.abstractIn the social media age, communication tools like Twitter have become an important medium to report the latest update from the field. More and more social media users now follow journalists' personal profiles to get news apart from following major media houses. Through a visual examination of the Twitter profiles and the tweets of seven Indian political journalists for a period of 61 days amid an election and COVID-19 second wave in India, this study tries to understand branding practices that are done to promote one's individual as well as news organization content when interacting on social media. Based on an extensive corpus of tweets, results indicate that branding as a tool for self-presentation is common among Indian journalists on Twitter, where they largely try to keep a professional and organisation profile. The study also shows that while branding themself online, the most widely used visual element of branding by journalists was a reference to his/her own journalistic works, instead of organisational or personal branding identity. Keywords: Twitter, Journalistic Branding, Profile Analysis, Indian Journalisten_US
dc.description.abstractVe věku sociálních médií se komunikační nástroje jako Twitter staly důležitým informačním zdrojem pro sledování novinek z oboru. Stále více uživatelů sociálních sítí nyní sleduje přímo osobní profily novinářů, novinky kromě sledování velkých mediálních domů. Předkládaná studie se snaží prostřednictvím výzkumu vybraných účtu sedmi indických novinářů na Twitteru porozumět tomu, jak vzniká osobní brand novináře a jak toto médium slouží k propagaci jednotlivých novinářů. Vlastní výzkum se soustředí na posty sbírané po dobu 61 dní v čase indických voleb a druhé vlny COVID-19. Na základě rozsáhlého korpusu dat se podařilo zjistit, že branding jako nástroj pro sebeprezentaci je mezi indickými novináři na Twitteru běžný. Tyto profily jsou také z velké části profesionální. Studie také ukazuje, že nejrozšířenějším vizuálním prvkem brandingu novinářů byl odkaz na vlastní novinářskou práci namísto organizační nebo osobní identity značky. Klíčová slova: Twitter, žurnalistický branding, analýza profilu, indický novinářcs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectJournalistic Brandingen_US
dc.subjectProfile Analysisen_US
dc.subjectIndian Journalisten_US
dc.subjectTwittercs_CZ
dc.subjectžurnalistický brandingcs_CZ
dc.subjectanalýza profilucs_CZ
dc.subjectindický novinářcs_CZ
dc.titleJournalistic Branding Behaviour on Social Media: Do Indian political journalists create a brand online?en_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-16
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId245248
dc.title.translatedNovinářské brandingové chování na sociálních sítích: Vytváří si indičtí političtí novináři značku online?cs_CZ
dc.contributor.refereeMacková, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalism, Media and Globalisationen_US
thesis.degree.disciplineJournalism, Media and Globalisationcs_CZ
thesis.degree.programJournalism, Media and Globalisationen_US
thesis.degree.programJournalism, Media and Globalisationcs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csJournalism, Media and Globalisationcs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalism, Media and Globalisationen_US
uk.degree-program.csJournalism, Media and Globalisationcs_CZ
uk.degree-program.enJournalism, Media and Globalisationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe věku sociálních médií se komunikační nástroje jako Twitter staly důležitým informačním zdrojem pro sledování novinek z oboru. Stále více uživatelů sociálních sítí nyní sleduje přímo osobní profily novinářů, novinky kromě sledování velkých mediálních domů. Předkládaná studie se snaží prostřednictvím výzkumu vybraných účtu sedmi indických novinářů na Twitteru porozumět tomu, jak vzniká osobní brand novináře a jak toto médium slouží k propagaci jednotlivých novinářů. Vlastní výzkum se soustředí na posty sbírané po dobu 61 dní v čase indických voleb a druhé vlny COVID-19. Na základě rozsáhlého korpusu dat se podařilo zjistit, že branding jako nástroj pro sebeprezentaci je mezi indickými novináři na Twitteru běžný. Tyto profily jsou také z velké části profesionální. Studie také ukazuje, že nejrozšířenějším vizuálním prvkem brandingu novinářů byl odkaz na vlastní novinářskou práci namísto organizační nebo osobní identity značky. Klíčová slova: Twitter, žurnalistický branding, analýza profilu, indický novinářcs_CZ
uk.abstract.enIn the social media age, communication tools like Twitter have become an important medium to report the latest update from the field. More and more social media users now follow journalists' personal profiles to get news apart from following major media houses. Through a visual examination of the Twitter profiles and the tweets of seven Indian political journalists for a period of 61 days amid an election and COVID-19 second wave in India, this study tries to understand branding practices that are done to promote one's individual as well as news organization content when interacting on social media. Based on an extensive corpus of tweets, results indicate that branding as a tool for self-presentation is common among Indian journalists on Twitter, where they largely try to keep a professional and organisation profile. The study also shows that while branding themself online, the most widely used visual element of branding by journalists was a reference to his/her own journalistic works, instead of organisational or personal branding identity. Keywords: Twitter, Journalistic Branding, Profile Analysis, Indian Journalisten_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV