Hodiny zpěvu autorské dvojice Zdeněk Svěrák a Jaroslav Uhlíř a jejich didaktické využití
TV show Singing Lessons of author partners Zdeněk Svěrák and Jaroslav Uhlíř and it's didaktic utilization
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/176466Identifikátory
SIS: 243943
Kolekce
- Kvalifikační práce [19333]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jiřičková, Jiřina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
14. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Zdeněk Svěrák, Jaroslav Uhlíř, Hodina zpěvu, popis pořadu, vývoj pořadu, pracovní listyKlíčová slova (anglicky)
Zdeněk Svěrák, Jaroslav Uhlíř, TV show Singing Lessons, desciption of TV show, evolution of TV show, worksheetsTato diplomová práce je zaměřena na didaktické využití televizního pořadu Hodina zpěvu autorské dvojice Zdeněk Svěrák a Jaroslav Uhlíř. První část práce se zabývá samotným pořadem, stručným popisem jednotlivých dílů a jeho tvůrci, ve druhé části jsou pak představeny pracovní listy a další materiály vhodné pro výuku prezenční i distanční. Konkrétní díly pořadu jsou vybrány podle dostupnosti na internetových stránkách České televize. Pracovní listy se zaměřují na rozvíjení vokálních, instrumentálních, hudebně-pohybových i poslechových činností.
This diploma thesis is focused on the didactic use of the TV programme Hodina zpěvu authored by Zdeněk Svěrák and Jaroslav Uhlíř. The first part of the thesis deals with the programme itself, a brief description of individual episodes and with its authors, whereas in the second part worksheets and other materials suitable for both face-to-face and distance learning are presented. The particular episodes of the programme are chosen based on the availability on the Česká televize website. The didactic materials focus on the development of vocal, instrumental, musical-motoric and listening activities.