Implementace fonetických poznatků do výuky cizích jazyků na ZŠ
State-of-the-art phonetics and its implementation into foreign-language teaching methods at elementary schools
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/176204Identifiers
Study Information System: 238089
Collections
- Kvalifikační práce [23751]
Author
Advisor
Referee
Veroňková, Jitka
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Phonetics
Department
Institute of Phonetics
Date of defense
6. 9. 2022
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
osvojování řeči|osvojování L1|osvojování L2|osvojování L3|výuka cizích jazyků|CLIL|výuka na základní školeKeywords (English)
language acquisition|L1 acquisition|L2 acquisition|L3 acquisition|foreign language teaching|CLIL|elementary educationZáměrem této diplomové práce je inovovat výuku cizích jazyků na českých základních školách. Práce ohledává cesty k novému konceptu výuky, který by vycházel z principů výukové metody CLIL - Content and Language Integrated Training, reflektoval vědecké poznatky z oblasti osvojování řeči a zároveň zohledňoval potřeby a specifika českého vzdělávacího prostředí. Výstupem práce je návrh nové výukové metody Prime Language Acquisition - PrimeLA. Klíčová slova: osvojování řeči, osvojování L1, osvojování L2, osvojování L3, výuka cizích jazyků, CLIL, výuka na základní škole
The purpose of this thesis is to find innovative ways of teaching foreign languages in Czech elementary schools. The thesis aims to discover new concepts for teaching, which derive from the principals of CLIL - Content and Language Integrated Training, reflects scholarly findings derived from studies relating to language acquisition and also takes into consideration the needs and specifics of the Czech educational system. The thesis presents a proposal of a new teaching method: Prime Language Acquisition - PrimeLA. Key words: language acquisition, L1 acquisition, L2 acquisition, L3 acquisition, foreign language teaching, CLIL, elementary education