Show simple item record

Climate in physical education lessons in lower and upper secondary schools - questionnaire survey
dc.contributor.advisorKlusák, Miroslav
dc.creatorSchreková, Natalie
dc.date.accessioned2022-10-04T17:53:11Z
dc.date.available2022-10-04T17:53:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175775
dc.description.abstractThis bachelor thesis seeks to explore the climate in physical education classes and discover unexplored internal contexts. Climate is understood here in a broad sense, i.e. in addition to the relationships between pupils and the relationships between pupils and teacher, the component of attitudes towards the subject of physical education is also investigated, which is why attitude is one of the central themes of the whole thesis. The literature search initially focuses on the current situation of sport and physical education, then presents previously conducted investigations of the attitudes of pupils of different ages towards physical education and presents the already scientifically confirmed connections with attitudes towards physical education. The quantitative research was focused on primary and secondary school pupils in the Vysočina region, who were tested using 3 instruments - an attitudinal questionnaire taken from the MŠMT Circus Pedagogy project, a climate questionnaire by Ježek and Mareš and the Hrabal sociometric-rating questionnaire. Through various statistical tests, I verified that attitudes towards physical education are consistent with the literature reviewed and are in a slightly positive range, with the proportion of students with negative attitudes being less than 10 %. In...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se snaží prozkoumat klima v hodinách tělesné výchovy a objevit neprozkoumané vnitřní souvislosti. Klima je zde chápáno v širším slova smyslu, tedy kromě vztahů mezi žáky a vztahů mezi žáky a učitelem je sledována také složka postojů k předmětu tělesné výchovy, proto je právě postoj jedním z ústředních témat celé práce. Literární rešerše se zpočátku soustředí na současnou situaci sportu a tělesné výchovy, dále uvádí dříve provedená zkoumání postojů žáků různého věku k tělesné výchově a představuje již vědecky potvrzené souvislosti s postoji k tělesné výchově. Kvantitativní výzkum byl zaměřen na žáky základních a středních škol na Vysočině, kteří byli testováni pomocí 3 nástrojů - postojového dotazníku převzatého z projektu MŠMT Cirkusová pedagogika, klimatického dotazníku od Ježka a Mareše a pomocí Hrabalova sociometricko-ratingového dotazníku. Prostřednictvím různých statistických testů jsem ověřila, že postoje k tělesné výchově se shodují s probádanou literaturou a pohybují se v mírně pozitivním pásmu, přičemž podíl žáků s negativními postoji tvoří necelých 10 %. Kromě toho se podařila prokázat souvislost mezi postoji k tělocviku a vnímanou obtížností tohoto předmětu, preferovaným typem volnočasových aktivit, účastí v týmových sportech a proměnnými z klimatického dotazníku,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectphysical educationen_US
dc.subjectclimateen_US
dc.subjectattitudeen_US
dc.subjectmovementen_US
dc.subjectsporten_US
dc.subjecttělesná výchovacs_CZ
dc.subjectklimacs_CZ
dc.subjectpostojcs_CZ
dc.subjectpohybcs_CZ
dc.subjectsportcs_CZ
dc.titleKlima v hodinách tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ a na SŠ - dotazníkové šetřenícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-07
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId231943
dc.title.translatedClimate in physical education lessons in lower and upper secondary schools - questionnaire surveyen_US
dc.contributor.refereeLukavská, Kateřina
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology with extension in Special Educationen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie s rozšířením o speciální pedagogikucs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology with extension in Special Educationen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se snaží prozkoumat klima v hodinách tělesné výchovy a objevit neprozkoumané vnitřní souvislosti. Klima je zde chápáno v širším slova smyslu, tedy kromě vztahů mezi žáky a vztahů mezi žáky a učitelem je sledována také složka postojů k předmětu tělesné výchovy, proto je právě postoj jedním z ústředních témat celé práce. Literární rešerše se zpočátku soustředí na současnou situaci sportu a tělesné výchovy, dále uvádí dříve provedená zkoumání postojů žáků různého věku k tělesné výchově a představuje již vědecky potvrzené souvislosti s postoji k tělesné výchově. Kvantitativní výzkum byl zaměřen na žáky základních a středních škol na Vysočině, kteří byli testováni pomocí 3 nástrojů - postojového dotazníku převzatého z projektu MŠMT Cirkusová pedagogika, klimatického dotazníku od Ježka a Mareše a pomocí Hrabalova sociometricko-ratingového dotazníku. Prostřednictvím různých statistických testů jsem ověřila, že postoje k tělesné výchově se shodují s probádanou literaturou a pohybují se v mírně pozitivním pásmu, přičemž podíl žáků s negativními postoji tvoří necelých 10 %. Kromě toho se podařila prokázat souvislost mezi postoji k tělocviku a vnímanou obtížností tohoto předmětu, preferovaným typem volnočasových aktivit, účastí v týmových sportech a proměnnými z klimatického dotazníku,...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis seeks to explore the climate in physical education classes and discover unexplored internal contexts. Climate is understood here in a broad sense, i.e. in addition to the relationships between pupils and the relationships between pupils and teacher, the component of attitudes towards the subject of physical education is also investigated, which is why attitude is one of the central themes of the whole thesis. The literature search initially focuses on the current situation of sport and physical education, then presents previously conducted investigations of the attitudes of pupils of different ages towards physical education and presents the already scientifically confirmed connections with attitudes towards physical education. The quantitative research was focused on primary and secondary school pupils in the Vysočina region, who were tested using 3 instruments - an attitudinal questionnaire taken from the MŠMT Circus Pedagogy project, a climate questionnaire by Ježek and Mareš and the Hrabal sociometric-rating questionnaire. Through various statistical tests, I verified that attitudes towards physical education are consistent with the literature reviewed and are in a slightly positive range, with the proportion of students with negative attitudes being less than 10 %. In...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV