Show simple item record

Benefits and risks of opening of the profession of a teacher in primary schools to people without pedagogical education
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorKučerová, Martina
dc.date.accessioned2022-10-04T14:31:48Z
dc.date.available2022-10-04T14:31:48Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175586
dc.description.abstractThe aim of this diploma thesis is to analyse the issue of teaching as a profession in the conditions of current changes in education and to describe the current situation in the field of personnel provision of education in several elementary schools. The thesis presents the general characteristics of teaching, teaching as a profession, the choice of a teaching profession and teacher education. Part of the thesis is devoted to the educational policy of the Czech Republic after 1989 and the current situation in education. In the practical part, the motives of teachers without pedagogical qualifications for choosing the teaching profession are described and the benefits and problems in their teaching practice are analysed from the point of view of these teachers and from the point of view of school principals.en_US
dc.description.abstractCílem diplomové práce je analyzovat problematiku učitelství jako profese v podmínkách současných proměn vzdělávání a popsat aktuální situaci v oblasti personálního zajištění vzdělávání na vybraných základních školách. V práci je uvedena obecná charakteristika učitelství, učitelství jako profese, pozornost je upřena též na volbu učitelské profese a vzdělávání učitelů. Část práce je věnována vzdělávací politice v České republice po roce 1989 a současné situaci ve školství. V praktické části jsou objasněny motivy učitelů bez pedagogické kvalifikace k volbě učitelské profese a analyzovány přínosy a problémy jejich učitelské praxe z pohledu těchto učitelů a z pohledu ředitelů škol.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectteacher|teacher's profession|choice of teacher's profession|teacher's personality|teacher's competencies|teacher's education|motivation for the teacher's profession|legislationen_US
dc.subjectučitelství|učitel|učitelská profese|osobnost učitele|kompetence učitele|pedagogické vzdělání|volba učitelské profese|motivace k učitelské profesi|legislativacs_CZ
dc.titlePřínosy a rizika otevření profese učitele na základních školách jedincům bez pedagogického vzdělánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-07
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId222952
dc.title.translatedBenefits and risks of opening of the profession of a teacher in primary schools to people without pedagogical educationen_US
dc.contributor.refereeSkutil, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je analyzovat problematiku učitelství jako profese v podmínkách současných proměn vzdělávání a popsat aktuální situaci v oblasti personálního zajištění vzdělávání na vybraných základních školách. V práci je uvedena obecná charakteristika učitelství, učitelství jako profese, pozornost je upřena též na volbu učitelské profese a vzdělávání učitelů. Část práce je věnována vzdělávací politice v České republice po roce 1989 a současné situaci ve školství. V praktické části jsou objasněny motivy učitelů bez pedagogické kvalifikace k volbě učitelské profese a analyzovány přínosy a problémy jejich učitelské praxe z pohledu těchto učitelů a z pohledu ředitelů škol.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this diploma thesis is to analyse the issue of teaching as a profession in the conditions of current changes in education and to describe the current situation in the field of personnel provision of education in several elementary schools. The thesis presents the general characteristics of teaching, teaching as a profession, the choice of a teaching profession and teacher education. Part of the thesis is devoted to the educational policy of the Czech Republic after 1989 and the current situation in education. In the practical part, the motives of teachers without pedagogical qualifications for choosing the teaching profession are described and the benefits and problems in their teaching practice are analysed from the point of view of these teachers and from the point of view of school principals.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV