Show simple item record

Possibilities and Limits of using Drama Education in Chemistry Teaching on the Example of Thematic Unit Chemical Reactions
dc.contributor.advisorBílek, Martin
dc.creatorMertlová, Kamila
dc.date.accessioned2022-10-04T15:05:16Z
dc.date.available2022-10-04T15:05:16Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175445
dc.description.abstractDiploma thesis deals with the possibility of implementation of methods of drama education into chemistry teaching, specifically into the teaching of thematic unit Chemical reactions. Involvement of dramatic methods into the teaching should help pupils understand otherwise relatively abstract curriculum related to chemical reactions better. Moreover, this connection has a potential to improve pupil's attitude towards school subject chemistry. The theoretical part first deals with the problematics connected to drama education, then with historical development and current form of chemistry teaching. Bigger attention is then paid to thematic unit Chemical reactions. The form of this thematic unit in Framework Educational Programmes for Secondary Education (RVP ZV and RVP G) and also its representation in textbooks for primary and grammar schools is presented. In the end of theoretical part, research of already created activities connecting methods of drama education with chemistry teaching is presented. The practical part first deals with the analysis of school educational programmes (ŠVPs) of chosen primary and grammar schools, which focuses on elaboration of thematic unit Chemical Reactions and on inclusion of drama education into the ŠVPs. Subsequently, three interviews with the teachers of...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá možností implementace metod dramatické výchovy do výuky chemie, konkrétně do výuky tematického celku Chemické reakce. Zapojení dramatických metod do výuky by mělo žákům pomoci lépe pochopit jinak poměrně abstraktní učivo týkající se chemických reakcí. Toto propojení má navíc potenciál zlepšit postoj žáků k vyučovacímu předmětu chemie. Teoretická část se nejprve zabývá problematikou spojenou s dramatickou výchovou, dále historickým vývojem a dnešní podobou výuky chemie. Větší pozornost je pak věnována tematickému celku Chemické reakce. Je představena podoba tohoto tematického celku v RVP ZV a v RVP G a také jeho zastoupení v učebnicích pro základní školy i gymnázia. V závěru teoretické části je představena rešerše již vytvořených aktivit propojujících metody dramatické výchovy s výukou chemie. Praktická část se nejprve zabývá analýzou ŠVP vybraných základních škol a gymnázií, která se zaměřuje na rozpracování tematického celku Chemické reakce a na zařazení dramatické výchovy do ŠVP. Následně byly provedeny tři rozhovory s vyučujícími chemie z vybraných škol, které zjišťovaly jejich pohled na tematický celek Chemické reakce a názory na dramatickou výchovu. V rámci praktické části byly také zpracovány tři aktivity propojující metody dramatické výchovy s učivem Chemických...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectchemistry educationen_US
dc.subjectchemical reactionsen_US
dc.subjectmethods of drama educationen_US
dc.subjectvýuka chemiecs_CZ
dc.subjectchemické reakcecs_CZ
dc.subjectmetody dramatické výchovycs_CZ
dc.titleMožnosti a meze využití dramatické výchovy ve výuce chemie na příkladu tematického celku Chemické reakcecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-06
dc.description.departmentKatedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId234675
dc.title.translatedPossibilities and Limits of using Drama Education in Chemistry Teaching on the Example of Thematic Unit Chemical Reactionsen_US
dc.contributor.refereeChroustová, Kateřina
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistryen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemiecs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistryen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá možností implementace metod dramatické výchovy do výuky chemie, konkrétně do výuky tematického celku Chemické reakce. Zapojení dramatických metod do výuky by mělo žákům pomoci lépe pochopit jinak poměrně abstraktní učivo týkající se chemických reakcí. Toto propojení má navíc potenciál zlepšit postoj žáků k vyučovacímu předmětu chemie. Teoretická část se nejprve zabývá problematikou spojenou s dramatickou výchovou, dále historickým vývojem a dnešní podobou výuky chemie. Větší pozornost je pak věnována tematickému celku Chemické reakce. Je představena podoba tohoto tematického celku v RVP ZV a v RVP G a také jeho zastoupení v učebnicích pro základní školy i gymnázia. V závěru teoretické části je představena rešerše již vytvořených aktivit propojujících metody dramatické výchovy s výukou chemie. Praktická část se nejprve zabývá analýzou ŠVP vybraných základních škol a gymnázií, která se zaměřuje na rozpracování tematického celku Chemické reakce a na zařazení dramatické výchovy do ŠVP. Následně byly provedeny tři rozhovory s vyučujícími chemie z vybraných škol, které zjišťovaly jejich pohled na tematický celek Chemické reakce a názory na dramatickou výchovu. V rámci praktické části byly také zpracovány tři aktivity propojující metody dramatické výchovy s učivem Chemických...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis deals with the possibility of implementation of methods of drama education into chemistry teaching, specifically into the teaching of thematic unit Chemical reactions. Involvement of dramatic methods into the teaching should help pupils understand otherwise relatively abstract curriculum related to chemical reactions better. Moreover, this connection has a potential to improve pupil's attitude towards school subject chemistry. The theoretical part first deals with the problematics connected to drama education, then with historical development and current form of chemistry teaching. Bigger attention is then paid to thematic unit Chemical reactions. The form of this thematic unit in Framework Educational Programmes for Secondary Education (RVP ZV and RVP G) and also its representation in textbooks for primary and grammar schools is presented. In the end of theoretical part, research of already created activities connecting methods of drama education with chemistry teaching is presented. The practical part first deals with the analysis of school educational programmes (ŠVPs) of chosen primary and grammar schools, which focuses on elaboration of thematic unit Chemical Reactions and on inclusion of drama education into the ŠVPs. Subsequently, three interviews with the teachers of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV