Show simple item record

Circumstaces that eliminate lawlessness of students from opted highschool
dc.contributor.advisorStich, Jaroslav
dc.creatorTruhlář, Filip
dc.date.accessioned2022-10-04T14:36:27Z
dc.date.available2022-10-04T14:36:27Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175425
dc.description.abstractTitle: Circumstances that eliminate lawlessness of students from opted highschool Objectives: The aim of this work is to find out awareness of students from opted highschool about curcumstances given that eliminate lawlessness and increase given awereness by educational intervention. Methods: This dissertation uses a quantitive method of research. The research was made by help of preexperiment design. This design works with one group whitch is exposed by intervention in that case with pretest and posttest. A questionaire survey is the method of the date collection. There were 43 individuals of 3 rd year of opted highschool (24 men and 19 women). Results: The survey showed that before educational intervention the respondents gave 48 % of correct answers on average about problems of circumstances that eliminace lawlessness. After the educational intervention there was an improvement of respondents' knowledge on average about 9,4 %. Gender didn't have an influence about awareness. The datas didn't prove relation between physical punishment during education and awareness about necessary defence. In the entrance questionaire there was higher awareness about necessary defence that in the case of an extreme emergency. Conclusion: The puspose of this dissertation was to find out the students' awareness...en_US
dc.description.abstractNázev: Okolnosti vylučující protiprávnost v povědomí žáků vybrané střední školy Cíle: Cílem práce je zjistit povědomí žáků vybrané střední školy o okolnostech vylučující protiprávnost a navýšit dané povědomí formou vzdělávací intervence. Metody: Diplomová práce využívá kvantitativní metodu výzkumu. Výzkum byl proveden za pomocí preexperimentálního designu. Tento design pracuje s jednou skupinou vystavenou intervenci, tedy s pretestem a posttestem. Metodou sběru dat je dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo 43 jedinců, studentů 3. ročníků vybrané střední školy (24 mužů a 19 žen). Výsledky: Z výzkumu vyplynulo, že před vzdělávací intervencí odpovídali respondenti na problematiku okolností vylučující protiprávnost v průměru ze 48% správně. Po vzdělávací intervenci došlo ke zlepšení znalosti respondentů v průměru o 9,4%. Pohlaví na povědomí nemělo vliv. Data neprokázala vztah mezi fyzickými tresty během výchovy a povědomím o nutné obraně. Ve vstupním dotazníku bylo povědomí o nutné obraně vyšší než u krajní nouze. Závěr: Účelem této diplomové práce bylo zjistit povědomí studentů vybrané střední školy o okolnostech vylučující protiprávnost a následně toto povědomí navýšit pomocí vzdělávací intervence. Cíl práce byl naplněn. Znalost trestního práva je klíčovou výbavou pro každého občana ve...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectlawen_US
dc.subjectcircumstances that eliminate lawlessnessen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectpreexperimenten_US
dc.subjectprávocs_CZ
dc.subjectokolnosti vylučující protiprávnostcs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectpreexperimentcs_CZ
dc.titleOkolnosti vylučující protiprávnost v povědomí žáků vybrané střední školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-06
dc.description.departmentTechnické a úpolové sportycs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId227258
dc.title.translatedCircumstaces that eliminate lawlessness of students from opted highschoolen_US
dc.contributor.refereeZdobinský, Adam
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Education in Natureen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova v příroděcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Technické a úpolové sportycs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova v příroděcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Education in Natureen_US
uk.degree-program.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Okolnosti vylučující protiprávnost v povědomí žáků vybrané střední školy Cíle: Cílem práce je zjistit povědomí žáků vybrané střední školy o okolnostech vylučující protiprávnost a navýšit dané povědomí formou vzdělávací intervence. Metody: Diplomová práce využívá kvantitativní metodu výzkumu. Výzkum byl proveden za pomocí preexperimentálního designu. Tento design pracuje s jednou skupinou vystavenou intervenci, tedy s pretestem a posttestem. Metodou sběru dat je dotazníkové šetření, kterého se zúčastnilo 43 jedinců, studentů 3. ročníků vybrané střední školy (24 mužů a 19 žen). Výsledky: Z výzkumu vyplynulo, že před vzdělávací intervencí odpovídali respondenti na problematiku okolností vylučující protiprávnost v průměru ze 48% správně. Po vzdělávací intervenci došlo ke zlepšení znalosti respondentů v průměru o 9,4%. Pohlaví na povědomí nemělo vliv. Data neprokázala vztah mezi fyzickými tresty během výchovy a povědomím o nutné obraně. Ve vstupním dotazníku bylo povědomí o nutné obraně vyšší než u krajní nouze. Závěr: Účelem této diplomové práce bylo zjistit povědomí studentů vybrané střední školy o okolnostech vylučující protiprávnost a následně toto povědomí navýšit pomocí vzdělávací intervence. Cíl práce byl naplněn. Znalost trestního práva je klíčovou výbavou pro každého občana ve...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Circumstances that eliminate lawlessness of students from opted highschool Objectives: The aim of this work is to find out awareness of students from opted highschool about curcumstances given that eliminate lawlessness and increase given awereness by educational intervention. Methods: This dissertation uses a quantitive method of research. The research was made by help of preexperiment design. This design works with one group whitch is exposed by intervention in that case with pretest and posttest. A questionaire survey is the method of the date collection. There were 43 individuals of 3 rd year of opted highschool (24 men and 19 women). Results: The survey showed that before educational intervention the respondents gave 48 % of correct answers on average about problems of circumstances that eliminace lawlessness. After the educational intervention there was an improvement of respondents' knowledge on average about 9,4 %. Gender didn't have an influence about awareness. The datas didn't prove relation between physical punishment during education and awareness about necessary defence. In the entrance questionaire there was higher awareness about necessary defence that in the case of an extreme emergency. Conclusion: The puspose of this dissertation was to find out the students' awareness...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Technické a úpolové sportycs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantPavelka, Radim
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV