Show simple item record

Utilization of Instagram in marketing communication of the Czech women's national football team
dc.contributor.advisorVoráček, Josef
dc.creatorŠulc, Vojtěch
dc.date.accessioned2022-10-04T14:08:44Z
dc.date.available2022-10-04T14:08:44Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175323
dc.description.abstractTitle: Utilization of Instagram in the Czech women's national football team's Marketing Communication. Objectives: The aim of this thesis is to present recommendations for improving the marketing communication of the Czech women's national football team on Instagram. Methods: The main research method used in this thesis is the analysis of the posts of the Czech women's national football team, published on Instagram during a predefined period. Other methods that were used in this research are the analysis of secondary data as well as elaborated interview with an expert in the field of social media marketing communication. Results: In this thesis was found that the current marketing communication of the women's football team is well managed, however certain imprefections and shortcomings were revealed. It is necessary to avoid these imperfections and shortcomings in order to maintain the quality of communication. Based on this knowledge, specific recommendations that have the potential to improve the level of communication were proposed. Keywords: Social Media, Sport, Marketing, Women's Footballen_US
dc.description.abstractNázev: Využití Instagramu v marketingové komunikaci české fotbalové reprezentace žen Cíle: Cílem této práce je najít doporučení ke zlepšení marketingové komunikace české ženské fotbalové reprezentace na sociální síti Instagram. Metody: Hlavní metodou v práci použitou je analýza příspěvků ženské fotbalové reprezentace publikovaných na Instagramu během předem definovaného období - tzv. "reprezentačního srazu". Dalšími užitými metodami jsou analýza sekundárních dat a provedení hloubkového rozhovoru s expertem v oboru marketingové komunikace na sociálních sítích. Výsledky: V práci bylo zjištěno, že aktuální marketingová komunikace ženské fotbalové reprezentace je na dobré úrovni. I přesto byly ale odhaleny určité chyby a nedokonalosti různého charakteru, kterým je třeba se v rámci zachování kvality komunikace vyvarovat. Na základě tohoto poznatku byla navržena konkrétní doporučení, která mají potenciál úroveň komunikace vylepšit. Klíčová slova: sociální sítě, sport, marketing, ženský fotbalcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectSporten_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectWomen's Footballen_US
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectsportcs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectženský fotbalcs_CZ
dc.titleVyužití Instagramu v marketingové komunikaci české fotbalové reprezentace žencs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-09-02
dc.description.departmentManagementcs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId227176
dc.title.translatedUtilization of Instagram in marketing communication of the Czech women's national football teamen_US
dc.contributor.refereeOpelík, Daniel
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSports Managementen_US
thesis.degree.disciplineManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Managementcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.degree-discipline.enSports Managementen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Využití Instagramu v marketingové komunikaci české fotbalové reprezentace žen Cíle: Cílem této práce je najít doporučení ke zlepšení marketingové komunikace české ženské fotbalové reprezentace na sociální síti Instagram. Metody: Hlavní metodou v práci použitou je analýza příspěvků ženské fotbalové reprezentace publikovaných na Instagramu během předem definovaného období - tzv. "reprezentačního srazu". Dalšími užitými metodami jsou analýza sekundárních dat a provedení hloubkového rozhovoru s expertem v oboru marketingové komunikace na sociálních sítích. Výsledky: V práci bylo zjištěno, že aktuální marketingová komunikace ženské fotbalové reprezentace je na dobré úrovni. I přesto byly ale odhaleny určité chyby a nedokonalosti různého charakteru, kterým je třeba se v rámci zachování kvality komunikace vyvarovat. Na základě tohoto poznatku byla navržena konkrétní doporučení, která mají potenciál úroveň komunikace vylepšit. Klíčová slova: sociální sítě, sport, marketing, ženský fotbalcs_CZ
uk.abstract.enTitle: Utilization of Instagram in the Czech women's national football team's Marketing Communication. Objectives: The aim of this thesis is to present recommendations for improving the marketing communication of the Czech women's national football team on Instagram. Methods: The main research method used in this thesis is the analysis of the posts of the Czech women's national football team, published on Instagram during a predefined period. Other methods that were used in this research are the analysis of secondary data as well as elaborated interview with an expert in the field of social media marketing communication. Results: In this thesis was found that the current marketing communication of the women's football team is well managed, however certain imprefections and shortcomings were revealed. It is necessary to avoid these imperfections and shortcomings in order to maintain the quality of communication. Based on this knowledge, specific recommendations that have the potential to improve the level of communication were proposed. Keywords: Social Media, Sport, Marketing, Women's Footballen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Managementcs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV