Show simple item record

Teacher competence development for leading students to active citizenship
dc.contributor.advisorKovaříková, Miroslava
dc.creatorZavadilová, Barbora
dc.date.accessioned2017-06-01T13:58:44Z
dc.date.available2017-06-01T13:58:44Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/1751
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje rozvoji aktivního občanského přístupu u žáků a přípravě učitelů v této oblasti. Výchova k aktivnímu občanství je mezinárodně považována za klíčový cíl vzdělávání a v souvislosti se společenskými změnami nabývá na důležitosti. Cílem práce je zjistit, jaký význam je tématu v českém prostředí přikládán a zda je zahrnován do přípravy budoucích učitelů. Teoretická část práce se věnuje jeho definování, možnostem využití ve výuce, specifiky vzdělávání učitelů v této oblasti a dostupným metodickým zdrojům. V praktické části bylo realizováno kvantitativní šetření mezi studenty Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, doplněné o kvalitativní výzkum se zástupci akademické obce a neziskových organizací. Hypotézy práce byly tímto šetřením ověřeny: mezi vzdělavateli učitelů i mezi studenty učitelství je tématu přisuzován značný význam, v současné době je však jeho aplikace do praxe limitovaná. Ze strany fakulty existuje postupná snaha o spolupráci s neziskovými organizacemi, které v této oblasti disponují kvalitní nabídkou vzdělávání učitelů. Práce přináší cenná zjištění o současném pojetí problematiky vedení žáků k aktivnímu občanství a může být zdrojem pro rozvoj tématu v prostředí fakult vzdělávajících učitele, stejně jako pro další výzkum.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis is dedicated to the development of active civic attitude among pupils and to teacher education in this field. Active citizenship education is internationally recognized as a key aim of education and, along with current developments, its importance is ever growing. The aim of the paper is to research the value of the topic in the Czech environment, and whether it is integrated into teacher education. The theoretical part of the paper is dedicated to the definition of the topic, the possibilities of its development in the classroom, the specifics of teacher education in this regard, and available methodological resources. In the practical part, a quantitative survey was carried out among the students of the Faculty of Education at the Charles University, accompanied by a qualitative research among the representatives of the academy, as well as of the non-governmental sector. The hypothesises of the paper were verified by the survey: there is a great emphasis to the topic from the side of the teacher educators as well as of the students of teaching; currently, however, its application in practice is limited. From the side of the faculty, there is a growing tendention to cooperate with the non-governmental organisations, which dispose of high quality resources in teacher education...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectVzdělávání učitelůcs_CZ
dc.subjectaktivní občanstvícs_CZ
dc.subjectvýchova k občanstvícs_CZ
dc.subjectzáklady společenských vědcs_CZ
dc.subjectprůřezová tématacs_CZ
dc.subjectrozvoj klíčových kompetencí žákůcs_CZ
dc.subjectmoderní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectkurikulární reformacs_CZ
dc.subjectTeacher educationen_US
dc.subjectactive citizenshipen_US
dc.subjectcitizenship educationen_US
dc.subjectsocial scienceen_US
dc.subjectinterdisciplinary themesen_US
dc.subjectdevelopment of key competences of studentsen_US
dc.subjectmodern educationen_US
dc.subjectcurriculum reformen_US
dc.titleRozvoj kompetencí učitele pro vedení žáků k aktivnímu občanstvícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-01-18
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId164049
dc.title.translatedTeacher competence development for leading students to active citizenshipen_US
dc.contributor.refereeStracený, Josef
dc.identifier.aleph002122560
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy - Social Sciences Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy - Social Sciences Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje rozvoji aktivního občanského přístupu u žáků a přípravě učitelů v této oblasti. Výchova k aktivnímu občanství je mezinárodně považována za klíčový cíl vzdělávání a v souvislosti se společenskými změnami nabývá na důležitosti. Cílem práce je zjistit, jaký význam je tématu v českém prostředí přikládán a zda je zahrnován do přípravy budoucích učitelů. Teoretická část práce se věnuje jeho definování, možnostem využití ve výuce, specifiky vzdělávání učitelů v této oblasti a dostupným metodickým zdrojům. V praktické části bylo realizováno kvantitativní šetření mezi studenty Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, doplněné o kvalitativní výzkum se zástupci akademické obce a neziskových organizací. Hypotézy práce byly tímto šetřením ověřeny: mezi vzdělavateli učitelů i mezi studenty učitelství je tématu přisuzován značný význam, v současné době je však jeho aplikace do praxe limitovaná. Ze strany fakulty existuje postupná snaha o spolupráci s neziskovými organizacemi, které v této oblasti disponují kvalitní nabídkou vzdělávání učitelů. Práce přináší cenná zjištění o současném pojetí problematiky vedení žáků k aktivnímu občanství a může být zdrojem pro rozvoj tématu v prostředí fakult vzdělávajících učitele, stejně jako pro další výzkum.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis is dedicated to the development of active civic attitude among pupils and to teacher education in this field. Active citizenship education is internationally recognized as a key aim of education and, along with current developments, its importance is ever growing. The aim of the paper is to research the value of the topic in the Czech environment, and whether it is integrated into teacher education. The theoretical part of the paper is dedicated to the definition of the topic, the possibilities of its development in the classroom, the specifics of teacher education in this regard, and available methodological resources. In the practical part, a quantitative survey was carried out among the students of the Faculty of Education at the Charles University, accompanied by a qualitative research among the representatives of the academy, as well as of the non-governmental sector. The hypothesises of the paper were verified by the survey: there is a great emphasis to the topic from the side of the teacher educators as well as of the students of teaching; currently, however, its application in practice is limited. From the side of the faculty, there is a growing tendention to cooperate with the non-governmental organisations, which dispose of high quality resources in teacher education...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV