Show simple item record

Contact, Conflict, Transformation. Poets as Filmmakers, a Comparative Analysis.
dc.contributor.advisorČesálková, Lucie
dc.creatorPololáníková, Hana
dc.date.accessioned2022-08-24T10:35:00Z
dc.date.available2022-08-24T10:35:00Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/175069
dc.description.abstractThe bachelor thesis examines the film medium as a tool of poets when expanding or sharing their work. Terms such as 'poetic film', 'film poetry' or 'videopoetry' can be understood as a broad meaning for works that are both narrative and use a specific poetic aesthetic, or experimental, performative and rhythmic works, or works which arise as remediation of a literary poem. The study deals with several contemporary authors who are primarily active or established as writers and poets and decided to develop their texts further through a moving image. To the question of the interaction between the text of the poem and the moving image in a poetic film, we will look for answers through a comparative analysis of short films by a total of eight contemporary European poets. Similarly, the theoretical basis of the work is being taken over mainly from contemporary authors in the field of film- and literary studies. Firstly, we will summarize the basic knowledge from research on the concept of a poetic film and the historical development of the genre. Then also the topics of amateur work, the concept of the poetic function of Roman Jakobson and the properties of writing as a medium follow. In the comparative analysis, the films are divided into categories in which we observe the contact of the original poetic...en_US
dc.description.abstractZáměrem bakalářské práce je zkoumat filmové médium v rukou básníků používané jako nástroj pro rozšíření či další sdílení jejich tvorby. Pojmy jako "poetický film", "filmová poezie" nebo "videopoetry" lze chápat jako velmi široké zastřešení pro díla, která mohou být jednak narativní a využívat specifickou poetickou estetiku, nebo díla experimentální, performativní a zaměřená na práci s rytmem, či taková, která vznikají jako remediace konkrétních literárních útvarů. Tato práce se věnuje několika současným autorům, kteří jsou primárně činní nebo etablovaní jako spisovatelé a básníci, a zároveň se rozhodli své texty dále rozvíjet v pohyblivém obraze. Na otázku, jaké je vzájemné působení textu básně a pohyblivého obrazu v poetickém filmu, budeme hledat odpovědi skrze srovnávací analýzu krátkých filmů celkem osmi básnířek a básníků. Jedná se o současné evropské tvůrce a teoretická východiska práce přejímá taktéž převážně od současných autorů z oblasti filmové a literární vědy. Po shrnutí základních poznatků ze studií k pojmu "poetický film" a historického vývoje žánru následují témata amatérské tvorby, konceptu poetické funkce Romana Jakobsona a vlastností písma jako média. Ve srovnávací analýze jsou pak filmy děleny do kategorií, ve kterých podrobněji sledujeme kontakt původního básnického textu s...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectPoetický film|videopoezie|krátký film|poetická funkce|nenarativní film|filmová adaptace literatury|vizuální poeziecs_CZ
dc.subjectPoetry film|videopoetry|short film|poetic function|non-narrative film|filmic literature adaptation|visual poetryen_US
dc.titleKontakt, konflikt, transformace. Využití filmu a videa v tvorbě současných básníků, komparativní analýza.cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-20
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId245046
dc.title.translatedContact, Conflict, Transformation. Poets as Filmmakers, a Comparative Analysis.en_US
dc.contributor.refereeSvatoňová, Kateřina
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFilmová studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineCinema Studiesen_US
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCinema Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csZáměrem bakalářské práce je zkoumat filmové médium v rukou básníků používané jako nástroj pro rozšíření či další sdílení jejich tvorby. Pojmy jako "poetický film", "filmová poezie" nebo "videopoetry" lze chápat jako velmi široké zastřešení pro díla, která mohou být jednak narativní a využívat specifickou poetickou estetiku, nebo díla experimentální, performativní a zaměřená na práci s rytmem, či taková, která vznikají jako remediace konkrétních literárních útvarů. Tato práce se věnuje několika současným autorům, kteří jsou primárně činní nebo etablovaní jako spisovatelé a básníci, a zároveň se rozhodli své texty dále rozvíjet v pohyblivém obraze. Na otázku, jaké je vzájemné působení textu básně a pohyblivého obrazu v poetickém filmu, budeme hledat odpovědi skrze srovnávací analýzu krátkých filmů celkem osmi básnířek a básníků. Jedná se o současné evropské tvůrce a teoretická východiska práce přejímá taktéž převážně od současných autorů z oblasti filmové a literární vědy. Po shrnutí základních poznatků ze studií k pojmu "poetický film" a historického vývoje žánru následují témata amatérské tvorby, konceptu poetické funkce Romana Jakobsona a vlastností písma jako média. Ve srovnávací analýze jsou pak filmy děleny do kategorií, ve kterých podrobněji sledujeme kontakt původního básnického textu s...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis examines the film medium as a tool of poets when expanding or sharing their work. Terms such as 'poetic film', 'film poetry' or 'videopoetry' can be understood as a broad meaning for works that are both narrative and use a specific poetic aesthetic, or experimental, performative and rhythmic works, or works which arise as remediation of a literary poem. The study deals with several contemporary authors who are primarily active or established as writers and poets and decided to develop their texts further through a moving image. To the question of the interaction between the text of the poem and the moving image in a poetic film, we will look for answers through a comparative analysis of short films by a total of eight contemporary European poets. Similarly, the theoretical basis of the work is being taken over mainly from contemporary authors in the field of film- and literary studies. Firstly, we will summarize the basic knowledge from research on the concept of a poetic film and the historical development of the genre. Then also the topics of amateur work, the concept of the poetic function of Roman Jakobson and the properties of writing as a medium follow. In the comparative analysis, the films are divided into categories in which we observe the contact of the original poetic...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV