Show simple item record

Crisis intervention to children and young people
dc.contributor.advisorLorenzová, Jitka
dc.creatorZýková, Marie
dc.date.accessioned2017-04-12T10:57:53Z
dc.date.available2017-04-12T10:57:53Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17495
dc.description.abstractV úvodu a první kapitole diplomové práce Krizová intervence při práci s dětmi a mládeží popisuji lidskou přirozenou tendenci směřování ke spokojenému životu a snaze o uspokojení svých potřeb. Dále se věnuji nevyhnutelnosti prožitku obtížných životních situací v životě dětí a mládeže při překonávání překážek v procesu životního vývoje. Vývojová stádia a překážky s nimi spojené jsem stručně popsala dle známých vývojových stádií, jak je popsal Erik Erikson. Ve druhé kapitole se zabývám vymezením pojmu krize podle českých i zahraničních autorů. Následuje obecné vysvětlení možných příčin krizových stavů s odkazem na tabulku životních událostí dle Holmese a Rahea. Kapitolu uzavírám typologií krizí. Třetí kapitola je již věnována krizové intervenci s jejími znaky a formami, přikládám výčet institucí, které krizovou intervenci poskytují. Čtvrtá kapitola pojednává o telefonické krizové intervenci, kde popisuji také její možnosti a limity. Dále mluvím o současné situaci linek důvěry v České republice a jejich důležitosti a navazuji bližším seznámením s Linkou bezpečí. S pomocí statistik charakterizuji klienta Linky bezpečí a mluvím o nejčastějších tématech hovorů. Následuje popis samotné krizové intervence s příklady úseků hovorů konzultanta s klientem. Popisuji hovor jakožto hlavní nástroj telefonické krizové...cs_CZ
dc.description.abstractThe introduction and the first chapter of the master thesis Provision of Crisis Intervention to Children and Young People describe the natural tendency of individuals to aim for satisfaction in their lives and to fulfil their needs. This part also deals with the necessity of experiencing difficult life situations by children and young people when overcoming obstacles in the process of life development. Stages of development and obstacles related to these stages are briefly described in compliance with the well-known stages of development postulated by Erik Erikson. The second chapter gives definition of the term 'crisis' according to Czech and foreign authors. This is followed by general explanation of possible causes of crisis states with reference to the scheme of life events by Holmes and Rahe. The chapter closes with typology of crisis. The third chapter is devoted to crisis intervention with its characteristics and forms, including a list of institutions providing crisis intervention. The fourth chapter is concerned with crisis intervention by telephone and description of its scope and limits. Moreover, the current situation of help lines in the Czech Republic and their importance is discussed followed by a more detailed introduction of the Safety Line. Using statistics, the average client of the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleKrizová intervence při práci s dětmi a mládežícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-24
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId62256
dc.title.translatedCrisis intervention to children and young peopleen_US
dc.contributor.refereeStolařová, Jaroslava
dc.identifier.aleph001010445
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV úvodu a první kapitole diplomové práce Krizová intervence při práci s dětmi a mládeží popisuji lidskou přirozenou tendenci směřování ke spokojenému životu a snaze o uspokojení svých potřeb. Dále se věnuji nevyhnutelnosti prožitku obtížných životních situací v životě dětí a mládeže při překonávání překážek v procesu životního vývoje. Vývojová stádia a překážky s nimi spojené jsem stručně popsala dle známých vývojových stádií, jak je popsal Erik Erikson. Ve druhé kapitole se zabývám vymezením pojmu krize podle českých i zahraničních autorů. Následuje obecné vysvětlení možných příčin krizových stavů s odkazem na tabulku životních událostí dle Holmese a Rahea. Kapitolu uzavírám typologií krizí. Třetí kapitola je již věnována krizové intervenci s jejími znaky a formami, přikládám výčet institucí, které krizovou intervenci poskytují. Čtvrtá kapitola pojednává o telefonické krizové intervenci, kde popisuji také její možnosti a limity. Dále mluvím o současné situaci linek důvěry v České republice a jejich důležitosti a navazuji bližším seznámením s Linkou bezpečí. S pomocí statistik charakterizuji klienta Linky bezpečí a mluvím o nejčastějších tématech hovorů. Následuje popis samotné krizové intervence s příklady úseků hovorů konzultanta s klientem. Popisuji hovor jakožto hlavní nástroj telefonické krizové...cs_CZ
uk.abstract.enThe introduction and the first chapter of the master thesis Provision of Crisis Intervention to Children and Young People describe the natural tendency of individuals to aim for satisfaction in their lives and to fulfil their needs. This part also deals with the necessity of experiencing difficult life situations by children and young people when overcoming obstacles in the process of life development. Stages of development and obstacles related to these stages are briefly described in compliance with the well-known stages of development postulated by Erik Erikson. The second chapter gives definition of the term 'crisis' according to Czech and foreign authors. This is followed by general explanation of possible causes of crisis states with reference to the scheme of life events by Holmes and Rahe. The chapter closes with typology of crisis. The third chapter is devoted to crisis intervention with its characteristics and forms, including a list of institutions providing crisis intervention. The fourth chapter is concerned with crisis intervention by telephone and description of its scope and limits. Moreover, the current situation of help lines in the Czech Republic and their importance is discussed followed by a more detailed introduction of the Safety Line. Using statistics, the average client of the...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV