Show simple item record

The effect of mindfulness training on self-compassion and resilience in adolescents during the COVID-19 pandemic
dc.contributor.advisorNiederlová, Markéta
dc.creatorDušková, Lucie
dc.date.accessioned2022-08-24T09:57:36Z
dc.date.available2022-08-24T09:57:36Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174959
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with three psychological phenomena, which are mindfulness, self- compassion and resilience. The first chapter introduces the concept of mindfulness, its definition and historical sources, and the benefits of mindfulness as evidenced by contemporary research. Two subchapters are devoted to the links between mindfulness and self-compassion and mindfulness and resilience, which is complemented by research in these areas. The last subchapter deals with a description of mindfulness training, specifically mindfulness-based cognitive therapy (MBCT). The second chapter is devoted to the phenomenon of self- compassion, first defining the concept, then introducing self-compassion in research, and finally describing methods for measuring self-compassion. The third chapter defines resilience, shows the areas of resilience research, then describes the relationship of resilience to the COVID-19 pandemic, and the last two subchapters present methods for measuring resilience of adults, and of children and adolescents. The fourth chapter briefly describes the developmental stage of teenage period, particularly the period of adolescence (ages 15-18), as these individuals are also the target group in the research design, which is the second part of this thesis. In the second part of this...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá třemi psychickými fenomény, kterými jsou mindfulness, soucit se sebou a resilience. První kapitola představuje pojem mindfulness, jeho definici a historické zdroje, přínosy mindfulness, které jsou doložené soudobými výzkumy. Dvě podkapitoly jsou věnované propojení mindfulness se soucitem se sebou a propojení mindfulness s resiliencí, včetně výzkumů v těchto oblastech. Poslední podkapitola se zabývá popisem mindfulness tréninku, konkrétně na mindfulness založené kognitivní terapii (MBCT). Druhá kapitola je věnovaná fenoménu soucitu se sebou, nejprve tento pojem vymezuji, poté představuji soucit se sebou ve výzkumech a nakonec popisuji metody měření soucitu se sebou. Třetí kapitola definuje resilienci, ukazuje oblasti výzkumu resilience, dále je zde popsána souvislost resilience s pandemií COVID-19 a poslední dvě podkapitoly představují metody měření resilience u dospělých a u dětí a dospívajících. Čtvrtá kapitola stručně popisuje vývojovou etapu dospívání, zejména období adolescence (věk 15-18 let), protože tito jedinci jsou i cílovou skupinou v návrhu výzkumu, jenž je druhou částí této bakalářské práce. V druhé části práce navrhuji výzkum, který by měřil účinky mindfulness tréninku (MBCT) na soucit se sebou a resilienci u dospívajících ve věku 15-18 let v době...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmindfulness|soucit se sebou|resilience|dospívající|pandemie COVID-19cs_CZ
dc.subjectmindfulness|self-compassion|resilience|adolescents|COVID-19 pandemicen_US
dc.titleÚčinky mindfulness tréninku na soucit se sebou a resilienci u dospívajících v době pandemie COVID-19cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-16
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId238368
dc.title.translatedThe effect of mindfulness training on self-compassion and resilience in adolescents during the COVID-19 pandemicen_US
dc.contributor.refereePikola, Julie
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá třemi psychickými fenomény, kterými jsou mindfulness, soucit se sebou a resilience. První kapitola představuje pojem mindfulness, jeho definici a historické zdroje, přínosy mindfulness, které jsou doložené soudobými výzkumy. Dvě podkapitoly jsou věnované propojení mindfulness se soucitem se sebou a propojení mindfulness s resiliencí, včetně výzkumů v těchto oblastech. Poslední podkapitola se zabývá popisem mindfulness tréninku, konkrétně na mindfulness založené kognitivní terapii (MBCT). Druhá kapitola je věnovaná fenoménu soucitu se sebou, nejprve tento pojem vymezuji, poté představuji soucit se sebou ve výzkumech a nakonec popisuji metody měření soucitu se sebou. Třetí kapitola definuje resilienci, ukazuje oblasti výzkumu resilience, dále je zde popsána souvislost resilience s pandemií COVID-19 a poslední dvě podkapitoly představují metody měření resilience u dospělých a u dětí a dospívajících. Čtvrtá kapitola stručně popisuje vývojovou etapu dospívání, zejména období adolescence (věk 15-18 let), protože tito jedinci jsou i cílovou skupinou v návrhu výzkumu, jenž je druhou částí této bakalářské práce. V druhé části práce navrhuji výzkum, který by měřil účinky mindfulness tréninku (MBCT) na soucit se sebou a resilienci u dospívajících ve věku 15-18 let v době...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with three psychological phenomena, which are mindfulness, self- compassion and resilience. The first chapter introduces the concept of mindfulness, its definition and historical sources, and the benefits of mindfulness as evidenced by contemporary research. Two subchapters are devoted to the links between mindfulness and self-compassion and mindfulness and resilience, which is complemented by research in these areas. The last subchapter deals with a description of mindfulness training, specifically mindfulness-based cognitive therapy (MBCT). The second chapter is devoted to the phenomenon of self- compassion, first defining the concept, then introducing self-compassion in research, and finally describing methods for measuring self-compassion. The third chapter defines resilience, shows the areas of resilience research, then describes the relationship of resilience to the COVID-19 pandemic, and the last two subchapters present methods for measuring resilience of adults, and of children and adolescents. The fourth chapter briefly describes the developmental stage of teenage period, particularly the period of adolescence (ages 15-18), as these individuals are also the target group in the research design, which is the second part of this thesis. In the second part of this...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV