Fenomén Folklore show. Komodifikácia tradičnej ľudovej kultúry perspektívou antropológie turizmu
Phenomenon of the Folklore Show. Commodification of traditional folk culture in perspective of anthropology of tourism
Fenomén Folklore show. Komodifikace tradiční lidové kultury perspektivou antropologie turismu
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174519Identifikátory
SIS: 226800
Kolekce
- Kvalifikační práce [23977]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ferrarová, Eva
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Etnologie a kulturní antropologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav etnologie
Datum obhajoby
23. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Slovenština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
turizmus|antropológia turizmu|komodifikácia|autenticita|ľudová kultúra|folklorizmus|Folklore showKlíčová slova (anglicky)
tourism|anthropology of tourism|commodification|authenticity|folk culture|folklorism|Folklore showDiplomová práce představí fenomén Folklore show se zaměřením na vybrané restaurace v Praze. Výzkumný vzorek se skládá ze tří speciálně upravených restaurací, a to Restaurant Michal na Starém měste, Folklore Garden v Hlubočepích a nakonec restaurace U marčanů na Veleslavíně. Cílem práce je zformulovat propojení turismu s tradiční lidovou kulturou, respektive s jejími vybranými prvky, které jsou následně aplikovány do večerních představení. Záměrem je zkoumat procesy komodifikace ve kterých se z projevů lidové kultury stává produkt na prodej. Práce odhaluje pohled majitelů, který umožňuje nahlédnout na strategie těchto procesů, ale i pohled interpretů, ďíky kterým přibližuje motivace a postoj k danému způsobu prezentace. Práce je strukturovaná do tří hlavních kapitol. V první se věnuje zvoleným metodám výzkumu a mojí pozici ve výzkumu. Druhá kapitola objasňuje vybranou terminologii a přináší sumarizaci dosavadní odborné produkce týkající se zkoumané problematiky. Třetí kapitola popisuje a analyzuje zkoumaný fenomén Folklore show.
The diploma thesis will present the phenomenon of the Folklore show focusing on selected restaurants in Prague. The research sample consisted of three specially adapted restaurants, Restaurant Michal in the Old Town, Folklore Garden in Hlubočepy and finally the U marčanů restaurant in Veleslavín. The aim of the thesis is to formulate a connection between tourism and traditional folk culture, respectively, with its selected elements, which are then applied to evening performances. The intention is to examine the processes of commodification in which the expressions of folk culture become a product for sale. The diploma thesis reveals the view of the owners, which allows you to look at the strategies of these processes, but also the view of the performers, thanks to which it brings motivation and attitude to the given way of presentation. The diploma thesis is structured into three main chapters. The first deals with the chosen research methods and my position in research. The second chapter clarifies the selected terminology and provides a summary of previous professional production related to the researched issues. The third chapter describes and analyzes the researched phenomenon of the Folklore show.