Show simple item record

The role of book influencers in realation to the publishers, booksellers and readers
dc.contributor.advisorHalada, Jan
dc.creatorFejfarová, Adéla
dc.date.accessioned2022-07-25T12:53:09Z
dc.date.available2022-07-25T12:53:09Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174494
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with book influencers and their use by publishers and booksellers as a marketing tool. The thesis presents this modern phenomenon, its characteristics, principles, the most important book influencers in the Czech Republic and the online environment where book influencers operate. The aim was to find out the principles and conditions of cooperation between book influencers, publishers and booksellers, their relationships and the effect of the online content of book influencers on readers. The evaluation was carried out on the basis of a questionnaire survey with six book influencers, eight publishers, two booksellers and 662 readers. The research part shows us how these cooperations work in practice, whether it is a key marketing tool for publishers and booksellers, how it will develop in the future and what are the attitudes of all three examined groups to this phenomenon. At the same time, the research outlines the issue of blurring the differences between book influencers and literary critics, where we can notice considerable misunderstandings on the part of literary critics and rivalry. At the end of the thesis, there are formulated specific assumptions for future development, current trends and shortcomings which should be improved or eliminated both by book influencers...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce pojednává o knižním influencerství a jeho využití nakladateli a knihkupci jako marketingového nástroje. Práce představuje tento novodobý fenomén, jeho charakteristiku, principy, nejvýznamnější knižní influencery v České republice a online prostředí, kde knižní influenceři působí. Cílem diplomové práce bylo zjistit principy a podmínky spolupráce mezi knižními influencery, nakladateli a knihkupci, vzájemné vztahy a působení online obsahu knižních influencerů na čtenáře. Vyhodnocení probíhalo na základě dotazníkového šetření se šesti knižními influencery, osmi nakladateli, dvěma knihkupci a 662 čtenáři. Výzkumná část nám ukazuje, jak tyto spolupráce fungují v praxi, zda je to klíčový nástroj marketingu pro nakladatele a knihkupce, jak se bude do budoucna vyvíjet a jaké postoje ke knižnímu influencerství mají všechny tři zkoumané skupiny. Výzkum se zároveň dotýká i otázky stírání rozdílů mezi knižními influencery a literárními kritiky, kde můžeme zaznamenat značné neporozumění knižním influencerům ze strany literárních kritiků a rivalitu vůči nim. V závěru jsou formulovány konkrétní předpoklady vývoje do budoucna a aktuální trendy i nedostatky, které by měly být zlepšeny či odstraněny jak ze strany knižních influencerů, tak ze strany nakladatelů a knihkupců.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectKnižní influencercs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectliteraturacs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectnová médiacs_CZ
dc.subjectnakladatelécs_CZ
dc.subjectknihkupcics_CZ
dc.subjectčtenářics_CZ
dc.subjectBookstagramcs_CZ
dc.subjectknižní recenzecs_CZ
dc.subjectBook influenceren_US
dc.subjectsocial mediaen_US
dc.subjectliteratureen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectnew mediaen_US
dc.subjectpublishersen_US
dc.subjectbooksellersen_US
dc.subjectreadersen_US
dc.subjectBookstagramen_US
dc.subjectbook reviewsen_US
dc.titleRole knižních influencerů ve vztahu k nakladatelům, knihkupcům a čtenářůmcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-22
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId237951
dc.title.translatedThe role of book influencers in realation to the publishers, booksellers and readersen_US
dc.contributor.refereeZavřelová, Monika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce pojednává o knižním influencerství a jeho využití nakladateli a knihkupci jako marketingového nástroje. Práce představuje tento novodobý fenomén, jeho charakteristiku, principy, nejvýznamnější knižní influencery v České republice a online prostředí, kde knižní influenceři působí. Cílem diplomové práce bylo zjistit principy a podmínky spolupráce mezi knižními influencery, nakladateli a knihkupci, vzájemné vztahy a působení online obsahu knižních influencerů na čtenáře. Vyhodnocení probíhalo na základě dotazníkového šetření se šesti knižními influencery, osmi nakladateli, dvěma knihkupci a 662 čtenáři. Výzkumná část nám ukazuje, jak tyto spolupráce fungují v praxi, zda je to klíčový nástroj marketingu pro nakladatele a knihkupce, jak se bude do budoucna vyvíjet a jaké postoje ke knižnímu influencerství mají všechny tři zkoumané skupiny. Výzkum se zároveň dotýká i otázky stírání rozdílů mezi knižními influencery a literárními kritiky, kde můžeme zaznamenat značné neporozumění knižním influencerům ze strany literárních kritiků a rivalitu vůči nim. V závěru jsou formulovány konkrétní předpoklady vývoje do budoucna a aktuální trendy i nedostatky, které by měly být zlepšeny či odstraněny jak ze strany knižních influencerů, tak ze strany nakladatelů a knihkupců.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with book influencers and their use by publishers and booksellers as a marketing tool. The thesis presents this modern phenomenon, its characteristics, principles, the most important book influencers in the Czech Republic and the online environment where book influencers operate. The aim was to find out the principles and conditions of cooperation between book influencers, publishers and booksellers, their relationships and the effect of the online content of book influencers on readers. The evaluation was carried out on the basis of a questionnaire survey with six book influencers, eight publishers, two booksellers and 662 readers. The research part shows us how these cooperations work in practice, whether it is a key marketing tool for publishers and booksellers, how it will develop in the future and what are the attitudes of all three examined groups to this phenomenon. At the same time, the research outlines the issue of blurring the differences between book influencers and literary critics, where we can notice considerable misunderstandings on the part of literary critics and rivalry. At the end of the thesis, there are formulated specific assumptions for future development, current trends and shortcomings which should be improved or eliminated both by book influencers...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV