Show simple item record

Change of strategic communication of the capital Prague in the field of tourism in connection with the effects of overturism and Covid-19
dc.contributor.advisorKlabíková Rábová, Tereza
dc.creatorKmentová, Lucie
dc.date.accessioned2022-07-25T12:16:14Z
dc.date.available2022-07-25T12:16:14Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174324
dc.description.abstractThe aim of the presented diploma thesis was to find and interpret key elements of the change in strategic communication of the Prague capital city implemented through its official destination management organization Prague City Tourism, Ltd., and to analyze the style and direction of communication in 2016-2019, when the wave of overturism grew not only in the Czech capital, but also on an European scale, and communication after 2020, when a new Conception of inbound tourism of the Prague capital city was created in cooperation with the destination management organization Prague City Tourism, Ltd. The theoretical part deals with the definition of strategic communication with a specific focus on the tourism industry. The practical part is focused on the reasons that led to the decision to change the strategic communication of the Prague capital city in the field of inbound tourism, so that it becomes sustainable in the years to come. Furthermore, the results achieved with the launch of initial projects, which are to lead to the stabilization of domestic and foreign tourism in the Prague capital city, so that residents, business subjects and the city can benefit from them.en_US
dc.description.abstractCílem předložené diplomové práce bylo vyhledat a interpretovat klíčové prvky změny strategické komunikace hlavního města Prahy realizované prostřednictvím jeho oficiální organizace destinačního managementu Prague City Tourism, a. s., a analyzovat styl a směřování komunikace v letech 2016-2019, kdy sílila vlna overturismu nejen v české metropoli, ale také v celoevropském měřítku, a komunikaci po roce 2020, kdy vznikla nová Koncepce příjezdového cestovního ruchu hlavního města Prahy ve spolupráci s organizací destinačního managementu Prague City Tourism, a. s. Teoretická část se zabývá definicí strategické komunikace se specifickým zaměřením na turistický průmysl. Praktická část je zaměřena na příčiny, které vedly k rozhodnutí o změně strategické komunikace hlavního města Prahy v oblasti příjezdového cestovního ruchu, aby se stal udržitelným i do dalších let. Dále byly vyhodnoceny výsledky, kterých bylo dosaženo se spuštěním prvotních projektů, které mají vést ke stabilizaci domácího i zahraničního cestovního ruchu v hlavním městě Praha, aby z nich profitovali rezidenti, podnikatelské subjekty i samotné město jako celek.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectStrategická komunikacecs_CZ
dc.subjectPrahacs_CZ
dc.subjectoverturismuscs_CZ
dc.subjectudržitelný cestovní ruchcs_CZ
dc.subjectorganizacedestinačního managementucs_CZ
dc.subjectPrague City Tourismcs_CZ
dc.subjecta. scs_CZ
dc.subjectnová pozice značky Prahacs_CZ
dc.subjectStrategic communicationen_US
dc.subjectPragueen_US
dc.subjectovertourismen_US
dc.subjectsustainable tourismen_US
dc.subjectdestinationmanagement organizationen_US
dc.subjectPrague City Tourismen_US
dc.subjectLtden_US
dc.subjectre-branding of Pragueen_US
dc.titleZměna strategické komunikace hl.m. Prahy v oblasti cestovního ruchu v návaznosti na dopady overturismu a covidu-19cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-21
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId238815
dc.title.translatedChange of strategic communication of the capital Prague in the field of tourism in connection with the effects of overturism and Covid-19en_US
dc.contributor.refereeShavit, Anna
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategická komunikacecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-discipline.enStrategic communicationen_US
uk.degree-program.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-program.enStrategic communicationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem předložené diplomové práce bylo vyhledat a interpretovat klíčové prvky změny strategické komunikace hlavního města Prahy realizované prostřednictvím jeho oficiální organizace destinačního managementu Prague City Tourism, a. s., a analyzovat styl a směřování komunikace v letech 2016-2019, kdy sílila vlna overturismu nejen v české metropoli, ale také v celoevropském měřítku, a komunikaci po roce 2020, kdy vznikla nová Koncepce příjezdového cestovního ruchu hlavního města Prahy ve spolupráci s organizací destinačního managementu Prague City Tourism, a. s. Teoretická část se zabývá definicí strategické komunikace se specifickým zaměřením na turistický průmysl. Praktická část je zaměřena na příčiny, které vedly k rozhodnutí o změně strategické komunikace hlavního města Prahy v oblasti příjezdového cestovního ruchu, aby se stal udržitelným i do dalších let. Dále byly vyhodnoceny výsledky, kterých bylo dosaženo se spuštěním prvotních projektů, které mají vést ke stabilizaci domácího i zahraničního cestovního ruchu v hlavním městě Praha, aby z nich profitovali rezidenti, podnikatelské subjekty i samotné město jako celek.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the presented diploma thesis was to find and interpret key elements of the change in strategic communication of the Prague capital city implemented through its official destination management organization Prague City Tourism, Ltd., and to analyze the style and direction of communication in 2016-2019, when the wave of overturism grew not only in the Czech capital, but also on an European scale, and communication after 2020, when a new Conception of inbound tourism of the Prague capital city was created in cooperation with the destination management organization Prague City Tourism, Ltd. The theoretical part deals with the definition of strategic communication with a specific focus on the tourism industry. The practical part is focused on the reasons that led to the decision to change the strategic communication of the Prague capital city in the field of inbound tourism, so that it becomes sustainable in the years to come. Furthermore, the results achieved with the launch of initial projects, which are to lead to the stabilization of domestic and foreign tourism in the Prague capital city, so that residents, business subjects and the city can benefit from them.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV