dc.contributor.advisor | Šimková, Karolína | |
dc.creator | Havrdová, Monika | |
dc.date.accessioned | 2022-07-25T13:36:54Z | |
dc.date.available | 2022-07-25T13:36:54Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/174262 | |
dc.description.abstract | Bachelor's thesis with the name "Relationship of grammar school students to media education and media literacy: case study of Grammar school Písek" is about media education at grammar school in Písek and the attitude of students towards it. The theoretical part is dealing with basic terms of a given issue, media education from research point of view, the development of media education in Europe and the current level of media education at Grammar school Písek. The practical part contains a case study with the authors research via semi-structured interviews with students at grammar school in Písek. Students of the second and third year are involved in the research because these students have media education at the moment or already had it in the previous year but currently learn partly of it in other subjects. The main aim was to find out, how students perceive media education, what is their relationship towards it and how they percieve it. In the end of this thesis the author evaluates opinions of students on media education and their relationship and approach to it. | en_US |
dc.description.abstract | Bakalářská práce s názvem "Vztah žáků k mediální výchově a mediální gramotnosti: případová studie Gymnázia Písek" se zabývá tamní výukou mediální výchovy a vztahem žáků k ní. Teoretická část se věnuje základním pojmům problematiky, mediální výchově z pohledu výzkumů, definuje Rámcový vzdělávací program a Školní vzdělávací program, popisuje historický vývoj mediální výchovy napříč Evropou a její současnou úroveň na konkrétním gymnáziu. Následuje praktická část, ve které autorka popisuje realizovaný kvalitativní výzkum formou případové studie, v jejímž rámci provedla polostrukturované rozhovory s žáky Gymnázia Písek. Do výzkumu byli zapojeni žáci druhých a třetích ročníků, tedy žáci, kteří mají v současnosti mediální výchovu nebo ji už absolvovali. Žáci mají mediální výchovu jako samostatný předmět, ale s jejím obsahem se setkávají i v rámci jiných předmětů, například v rámci základů společenských věd nebo českého jazyka. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak mediální výchovu vnímají tamní studenti, jaký k ní mají vztah, a jak výuku sami subjektivně hodnotí. Pomocí hlavní výzkumné metody a kombinací dalších vedlejších výzkumných metod se autorka pokusila popsat veškeré souvislosti mediální výchovy na píseckém gymnáziu a vztahu žáků k ní. V závěru autorka práce názory studentů na výuku mediální výchovy... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | mediální gramotnost | cs_CZ |
dc.subject | média | cs_CZ |
dc.subject | žáci | cs_CZ |
dc.subject | střední škola | cs_CZ |
dc.subject | gymnázium | cs_CZ |
dc.subject | mediální výchova | cs_CZ |
dc.subject | mediální komunikace | cs_CZ |
dc.subject | případová studie | cs_CZ |
dc.subject | průřezové téma | cs_CZ |
dc.subject | media literacy | en_US |
dc.subject | media | en_US |
dc.subject | students | en_US |
dc.subject | high school | en_US |
dc.subject | grammar school | en_US |
dc.subject | media education | en_US |
dc.subject | media communication | en_US |
dc.subject | case study | en_US |
dc.subject | cross-curricular subject | en_US |
dc.title | Vztah žáků k mediální výchově a mediální gramotnosti: případová studie Gymnázia Písek | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-06-15 | |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 238136 | |
dc.title.translated | Relation of grammar school students to media education and media literacy: case study of Grammar School Písek | en_US |
dc.contributor.referee | Jirák, Jan | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Komunikační studia se specializací Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Communication Studies with specialisation in Mediální studia | en_US |
thesis.degree.program | Communication Studies | en_US |
thesis.degree.program | Komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Komunikační studia se specializací Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Communication Studies with specialisation in Mediální studia | en_US |
uk.degree-program.cs | Komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Communication Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce s názvem "Vztah žáků k mediální výchově a mediální gramotnosti: případová studie Gymnázia Písek" se zabývá tamní výukou mediální výchovy a vztahem žáků k ní. Teoretická část se věnuje základním pojmům problematiky, mediální výchově z pohledu výzkumů, definuje Rámcový vzdělávací program a Školní vzdělávací program, popisuje historický vývoj mediální výchovy napříč Evropou a její současnou úroveň na konkrétním gymnáziu. Následuje praktická část, ve které autorka popisuje realizovaný kvalitativní výzkum formou případové studie, v jejímž rámci provedla polostrukturované rozhovory s žáky Gymnázia Písek. Do výzkumu byli zapojeni žáci druhých a třetích ročníků, tedy žáci, kteří mají v současnosti mediální výchovu nebo ji už absolvovali. Žáci mají mediální výchovu jako samostatný předmět, ale s jejím obsahem se setkávají i v rámci jiných předmětů, například v rámci základů společenských věd nebo českého jazyka. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak mediální výchovu vnímají tamní studenti, jaký k ní mají vztah, a jak výuku sami subjektivně hodnotí. Pomocí hlavní výzkumné metody a kombinací dalších vedlejších výzkumných metod se autorka pokusila popsat veškeré souvislosti mediální výchovy na píseckém gymnáziu a vztahu žáků k ní. V závěru autorka práce názory studentů na výuku mediální výchovy... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Bachelor's thesis with the name "Relationship of grammar school students to media education and media literacy: case study of Grammar school Písek" is about media education at grammar school in Písek and the attitude of students towards it. The theoretical part is dealing with basic terms of a given issue, media education from research point of view, the development of media education in Europe and the current level of media education at Grammar school Písek. The practical part contains a case study with the authors research via semi-structured interviews with students at grammar school in Písek. Students of the second and third year are involved in the research because these students have media education at the moment or already had it in the previous year but currently learn partly of it in other subjects. The main aim was to find out, how students perceive media education, what is their relationship towards it and how they percieve it. In the end of this thesis the author evaluates opinions of students on media education and their relationship and approach to it. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | B | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |