Show simple item record

The media coverage of Peter Sagan in the Czech and Slovak media during the Tour de France
dc.contributor.advisorTrunečka, Ondřej
dc.creatorPetrášová, Alžběta
dc.date.accessioned2022-07-25T12:45:40Z
dc.date.available2022-07-25T12:45:40Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174155
dc.description.abstractThe bachelor thesis Media image of Peter Sagan in Czech and Slovak media during the Tour de France deals with the coverage of Slovak cyclist Peter Sagan on the internet news servers Sme.sk and iDnes.cz. Peter Sagan is historically one of the most successful cyclists and has achieved great victories of his career at the Tour de France. The theoretical part of the thesis summarizes the development of sports journalism, outlines the phenomenon of fanhood, building national identity through sport and presents basic information about Peter Sagan and the Tour de France. Using quantitative content analysis, the practical part examines Sagan's media image during the 2017 edition, from which he was expelled after stage 4 under controversial circumstances, and 2019, during which he won one stage and won a record seventh green jersey for the winner of the points competition. The research examines Sagan's media coverage in selected media, whether it differs from each other and wheter it changes under the influence of events. The practical part is complemented by interviews with journalists from selected media.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce Mediální obraz Petera Sagana v českých a slovenských médiích během Tour de France se zabývá referováním o slovenském cyklistovi Peteru Saganovi na internetových zpravodajských serverech Sme.sk a iDnes.cz. Peter Sagan je historicky jedním z nejúspěšnějších cyklistů a na Tour de France dosáhl na velká vítězství své kariéry. Teoretická část práce shrnuje vývoj sportovní žurnalistiky, nastiňuje fenomén fanouškovství, budování národní identity prostřednictvím sportu a představuje základní informace o Peteru Saganovi a Tour de France. Praktická část pomocí kvantitativní obsahové analýzy zkoumá Saganův mediální obraz během ročníků 2017, ze kterého byl po 4. etapě za kontroverzních okolností vyloučen, a 2019, při kterém jednu etapu vyhrál a získal rekordní sedmý zelený dres pro vítěze bodovací soutěže. Výzkum zkoumá cyklistův obraz ve vybraných médiích, zda se od sebe liší a jestli se pod vlivem událostí mění. Praktickou část doplňují rozhovory s novináři ze zkoumaných médií.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectPeter Sagancs_CZ
dc.subjectTour de Francecs_CZ
dc.subjectsportovní žurnalistikacs_CZ
dc.subjectnacionalismuscs_CZ
dc.subjectnárodní identitacs_CZ
dc.subjectfanouškovstvícs_CZ
dc.subjectPeter Saganen_US
dc.subjectTour de Franceen_US
dc.subjectsports journalismen_US
dc.subjectnationalismen_US
dc.subjectnational identityen_US
dc.subjectfanhooden_US
dc.titleMediální obraz Petera Sagana v českých a slovenských médiích během Tour de Francecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-14
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId239383
dc.title.translatedThe media coverage of Peter Sagan in the Czech and Slovak media during the Tour de Franceen_US
dc.contributor.refereeMacková, Veronika
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Žurnalistikacs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies with specialisation in Žurnalistikaen_US
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Žurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies with specialisation in Žurnalistikaen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce Mediální obraz Petera Sagana v českých a slovenských médiích během Tour de France se zabývá referováním o slovenském cyklistovi Peteru Saganovi na internetových zpravodajských serverech Sme.sk a iDnes.cz. Peter Sagan je historicky jedním z nejúspěšnějších cyklistů a na Tour de France dosáhl na velká vítězství své kariéry. Teoretická část práce shrnuje vývoj sportovní žurnalistiky, nastiňuje fenomén fanouškovství, budování národní identity prostřednictvím sportu a představuje základní informace o Peteru Saganovi a Tour de France. Praktická část pomocí kvantitativní obsahové analýzy zkoumá Saganův mediální obraz během ročníků 2017, ze kterého byl po 4. etapě za kontroverzních okolností vyloučen, a 2019, při kterém jednu etapu vyhrál a získal rekordní sedmý zelený dres pro vítěze bodovací soutěže. Výzkum zkoumá cyklistův obraz ve vybraných médiích, zda se od sebe liší a jestli se pod vlivem událostí mění. Praktickou část doplňují rozhovory s novináři ze zkoumaných médií.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis Media image of Peter Sagan in Czech and Slovak media during the Tour de France deals with the coverage of Slovak cyclist Peter Sagan on the internet news servers Sme.sk and iDnes.cz. Peter Sagan is historically one of the most successful cyclists and has achieved great victories of his career at the Tour de France. The theoretical part of the thesis summarizes the development of sports journalism, outlines the phenomenon of fanhood, building national identity through sport and presents basic information about Peter Sagan and the Tour de France. Using quantitative content analysis, the practical part examines Sagan's media image during the 2017 edition, from which he was expelled after stage 4 under controversial circumstances, and 2019, during which he won one stage and won a record seventh green jersey for the winner of the points competition. The research examines Sagan's media coverage in selected media, whether it differs from each other and wheter it changes under the influence of events. The practical part is complemented by interviews with journalists from selected media.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV