Mediální obraz Petera Sagana v českých a slovenských médiích během Tour de France
The media coverage of Peter Sagan in the Czech and Slovak media during the Tour de France
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/174155Identifikátory
SIS: 239383
Kolekce
- Kvalifikační práce [18160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Macková, Veronika
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
14. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Peter Sagan, Tour de France, sportovní žurnalistika, nacionalismus, národní identita, fanouškovstvíKlíčová slova (anglicky)
Peter Sagan, Tour de France, sports journalism, nationalism, national identity, fanhoodBakalářská práce Mediální obraz Petera Sagana v českých a slovenských médiích během Tour de France se zabývá referováním o slovenském cyklistovi Peteru Saganovi na internetových zpravodajských serverech Sme.sk a iDnes.cz. Peter Sagan je historicky jedním z nejúspěšnějších cyklistů a na Tour de France dosáhl na velká vítězství své kariéry. Teoretická část práce shrnuje vývoj sportovní žurnalistiky, nastiňuje fenomén fanouškovství, budování národní identity prostřednictvím sportu a představuje základní informace o Peteru Saganovi a Tour de France. Praktická část pomocí kvantitativní obsahové analýzy zkoumá Saganův mediální obraz během ročníků 2017, ze kterého byl po 4. etapě za kontroverzních okolností vyloučen, a 2019, při kterém jednu etapu vyhrál a získal rekordní sedmý zelený dres pro vítěze bodovací soutěže. Výzkum zkoumá cyklistův obraz ve vybraných médiích, zda se od sebe liší a jestli se pod vlivem událostí mění. Praktickou část doplňují rozhovory s novináři ze zkoumaných médií.
The bachelor thesis Media image of Peter Sagan in Czech and Slovak media during the Tour de France deals with the coverage of Slovak cyclist Peter Sagan on the internet news servers Sme.sk and iDnes.cz. Peter Sagan is historically one of the most successful cyclists and has achieved great victories of his career at the Tour de France. The theoretical part of the thesis summarizes the development of sports journalism, outlines the phenomenon of fanhood, building national identity through sport and presents basic information about Peter Sagan and the Tour de France. Using quantitative content analysis, the practical part examines Sagan's media image during the 2017 edition, from which he was expelled after stage 4 under controversial circumstances, and 2019, during which he won one stage and won a record seventh green jersey for the winner of the points competition. The research examines Sagan's media coverage in selected media, whether it differs from each other and wheter it changes under the influence of events. The practical part is complemented by interviews with journalists from selected media.