Show simple item record

Quatification of passing and breaking with puck and breaking to opening in small sided games in U10 cathegory
dc.contributor.advisorŠťastný, Petr
dc.creatorVelas, Benjamin
dc.date.accessioned2022-07-25T12:25:45Z
dc.date.available2022-07-25T12:25:45Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174106
dc.description.abstractTitle: Quantification of passing and releasing actions with and without the puck in small area games in ice hockey for the 4th grade category Objectives: In practice, use small area games for the 4th grade category that will focus on the development of pass processing and player release with and without the puck and then quantify these individual game activities. Methods: Creation of small-area games using the method of searching literature and electronic resources. Applying these games in practice and using the method of observation. Taking video recordings of games on ice and then analysing the individual's game skills passing, controling a pass, breaking with puck and breaking to opening using quantitative analysis. Results: The result of the work is the quantification of individual game activities for 10 selected games in a small space. Each game is independently evaluated, ranked on a subjective difficulty scale, and insights from practice are added. The highest number of passes took place during the game "Bago", while the lowest number of passes took place during the game "One-goal game with a pass to the coach". In my opinion, the most complex and one of the most difficult games was the game "2 on 2 on a split field" where all the observed game activities of an individual appear in a...en_US
dc.description.abstractNázev práce: Kvantifikace herních činností přihrávky a uvolňování s kotoučem a bez kotouče u her na malém prostoru v ledním hokeji u kategorie 4.třídy Cíle práce: V praxi využít hry na malém prostoru pro kategorii 4.třídy, které budou zaměřeny na rozvoj přihrávky zpracování přihrávky a uvolňování hráče s kotoučem i bez kotouče a následně tyto herní činnosti jednotlivce kvantifikovat. Metodika práce: Vytvoření her na malém prostoru pomocí rešerše s použitím metody vyhledávání v odborné literatuře a elektronických zdrojích. Použití těchto her v praxi a využití metody pozorování. Pořízení videozáznamů her na ledě a následné analyzování herních činností jednotlivce přihrávky, zpracování přihrávky, uvolnění hráče s kotoučem a uvolnění hráče bez kotouče pomocí kvantitativní analýzy a využití procentuální statistiky k určení úspěšnosti přihrávek. Výsledky: Výsledkem práce je kvantifikace jednotlivých herních činností jednotlivce u 10 vybraných her na malém prostoru. Každá hra je samostatně zhodnocena, zařazena do subjektivní škály obtížnosti a jsou k ní přidány poznatky z praxe. Nejvíce přihrávek proběhlo během hry "Bago", naopak nejméně u hry "Hra na jednu branku s přihrávkou trenérovi". Nejkomplexnější a zároveň jednou z nejobtížnějších her byla dle mého názoru hra "2 na 2 na rozpůleném hřišti" kde se...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectlední hokejcs_CZ
dc.subjectpřihrávkacs_CZ
dc.subjectherní činnosti jednotlivcecs_CZ
dc.subjecthry na malém prostorucs_CZ
dc.subjectice hockeyen_US
dc.subjectpassingen_US
dc.subjectindividual skillsen_US
dc.subjectsmall sided gamesen_US
dc.titleKvantifikace herních činností přihrávky a uvolňování s kotoučem a bez kotouče u her na malém prostoru v ledním hokeji u kategorie 4.třídycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-17
dc.description.departmentSportovní hrycs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId238604
dc.title.translatedQuatification of passing and breaking with puck and breaking to opening in small sided games in U10 cathegoryen_US
dc.contributor.refereeKregl, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Sportovní hrycs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csNázev práce: Kvantifikace herních činností přihrávky a uvolňování s kotoučem a bez kotouče u her na malém prostoru v ledním hokeji u kategorie 4.třídy Cíle práce: V praxi využít hry na malém prostoru pro kategorii 4.třídy, které budou zaměřeny na rozvoj přihrávky zpracování přihrávky a uvolňování hráče s kotoučem i bez kotouče a následně tyto herní činnosti jednotlivce kvantifikovat. Metodika práce: Vytvoření her na malém prostoru pomocí rešerše s použitím metody vyhledávání v odborné literatuře a elektronických zdrojích. Použití těchto her v praxi a využití metody pozorování. Pořízení videozáznamů her na ledě a následné analyzování herních činností jednotlivce přihrávky, zpracování přihrávky, uvolnění hráče s kotoučem a uvolnění hráče bez kotouče pomocí kvantitativní analýzy a využití procentuální statistiky k určení úspěšnosti přihrávek. Výsledky: Výsledkem práce je kvantifikace jednotlivých herních činností jednotlivce u 10 vybraných her na malém prostoru. Každá hra je samostatně zhodnocena, zařazena do subjektivní škály obtížnosti a jsou k ní přidány poznatky z praxe. Nejvíce přihrávek proběhlo během hry "Bago", naopak nejméně u hry "Hra na jednu branku s přihrávkou trenérovi". Nejkomplexnější a zároveň jednou z nejobtížnějších her byla dle mého názoru hra "2 na 2 na rozpůleném hřišti" kde se...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Quantification of passing and releasing actions with and without the puck in small area games in ice hockey for the 4th grade category Objectives: In practice, use small area games for the 4th grade category that will focus on the development of pass processing and player release with and without the puck and then quantify these individual game activities. Methods: Creation of small-area games using the method of searching literature and electronic resources. Applying these games in practice and using the method of observation. Taking video recordings of games on ice and then analysing the individual's game skills passing, controling a pass, breaking with puck and breaking to opening using quantitative analysis. Results: The result of the work is the quantification of individual game activities for 10 selected games in a small space. Each game is independently evaluated, ranked on a subjective difficulty scale, and insights from practice are added. The highest number of passes took place during the game "Bago", while the lowest number of passes took place during the game "One-goal game with a pass to the coach". In my opinion, the most complex and one of the most difficult games was the game "2 on 2 on a split field" where all the observed game activities of an individual appear in a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Sportovní hrycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV