dc.contributor.advisor | Novák, Dominik | |
dc.creator | Švejda, Pavel | |
dc.date.accessioned | 2022-07-25T15:37:47Z | |
dc.date.available | 2022-07-25T15:37:47Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/174031 | |
dc.description.abstract | Title: Comparison of the effectiveness of ice skate training using the change of directional speed exercices and powerskating in the U10 category Goals: The main goal of this study is to compare the effectivity of ice hockey skating training using partial skating tasks and training with the usage of change of directions speed. 8 skating tests were used to compare these two methods in the U10 category. Methods: The method of quantitative analysis was used to compare the results in each test. A total of 13 players under the age of 10 years with an average training age of 4.73 ± 1.15 participated in the research. A total of three test measrurements were conducted. The first one taking place before any stimulation for both groups. The second, which followed six weeks of intervention using skating technique and agility exercises respectively, and the third, which followed a further six weeks of intervention when the groups were rotated. The measured times were tabulated and then statistically processed. Results: After the second measurement (POST_1), the group starting with the skating technique improved in 7 out of 8 tests. The group starting with agility skating showed improvement in 6 out of 8 tests. The most significant improvement for both groups was seen in the 30m backwards test, with the group... | en_US |
dc.description.abstract | Název práce: Porovnání efektivity tréninku bruslení pomocí obratnostních cvičení a techniky bruslení u kategorie U10 v ledním hokeji Cíle práce: Hlavním cílem této diplomové práce bylo pomocí osmi bruslařských testů porovnat efektivitu tréninku bruslení pomocí obratnostních cvičení a pomocí techniky bruslení (power skatingu) v kategorii U10. Metody práce: Pro porovnání výsledků v jednotlivých testech byla využita statistická analýza ANOVA. Do výzkumu se zapojilo celkem 13 hráčů ve věku do 10 let s průměrným tréninkovým věkem 4,73 ± 1,15. Celkem proběhly tři testování, První, před jakoukoliv stimulací pro obě skupiny. Druhé, po šesti týdnech intervence pomocí techniky bruslení, respektive obratnostních cvičení a třetí, po dalších šesti týdnech intervence, kdy se skupiny otočily. Naměřené časy byly zaznamenávány do tabulek a následně statisticky zpracovány. Výsledky: Po druhém měření (POST_1) došlo u skupiny začínající technikou bruslení ke zlepšení u 7 z 8 testů. U skupiny začínající obratnostním bruslením došlo ze zlepšení u 6 z 8 testů. Nejvýraznější zlepšení bylo u obou skupin zaznamenáno u testu na 30 metrů vzad, přičemž u skupiny trénující pomocí techniky bruslení se čas zlepšil o více než 2 a půl vteřiny. Po druhé intervenci (POST_2), kdy se skupiny otočily, došlo u skupiny začínající... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | lední hokej | cs_CZ |
dc.subject | obratnostní bruslení | cs_CZ |
dc.subject | technika bruslení | cs_CZ |
dc.subject | motorické učení | cs_CZ |
dc.subject | ice hockey | en_US |
dc.subject | agility | en_US |
dc.subject | change of directional speed | en_US |
dc.subject | motor learning | en_US |
dc.title | Porovnání efektivity tréninku bruslení pomocí obratnostních cvičení a techniky bruslení u kategorie U10 v ledním hokeji | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-06-17 | |
dc.description.department | Sportovní hry | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.identifier.repId | 237627 | |
dc.title.translated | Comparison of the effectiveness of ice skate training using the change of directional speed exercices and powerskating in the U10 category | en_US |
dc.contributor.referee | Kregl, Jan | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Trenérství se sportovní specializací | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Coaching specialization | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Sportovní hry | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Trenérství se sportovní specializací | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Coaching specialization | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Název práce: Porovnání efektivity tréninku bruslení pomocí obratnostních cvičení a techniky bruslení u kategorie U10 v ledním hokeji Cíle práce: Hlavním cílem této diplomové práce bylo pomocí osmi bruslařských testů porovnat efektivitu tréninku bruslení pomocí obratnostních cvičení a pomocí techniky bruslení (power skatingu) v kategorii U10. Metody práce: Pro porovnání výsledků v jednotlivých testech byla využita statistická analýza ANOVA. Do výzkumu se zapojilo celkem 13 hráčů ve věku do 10 let s průměrným tréninkovým věkem 4,73 ± 1,15. Celkem proběhly tři testování, První, před jakoukoliv stimulací pro obě skupiny. Druhé, po šesti týdnech intervence pomocí techniky bruslení, respektive obratnostních cvičení a třetí, po dalších šesti týdnech intervence, kdy se skupiny otočily. Naměřené časy byly zaznamenávány do tabulek a následně statisticky zpracovány. Výsledky: Po druhém měření (POST_1) došlo u skupiny začínající technikou bruslení ke zlepšení u 7 z 8 testů. U skupiny začínající obratnostním bruslením došlo ze zlepšení u 6 z 8 testů. Nejvýraznější zlepšení bylo u obou skupin zaznamenáno u testu na 30 metrů vzad, přičemž u skupiny trénující pomocí techniky bruslení se čas zlepšil o více než 2 a půl vteřiny. Po druhé intervenci (POST_2), kdy se skupiny otočily, došlo u skupiny začínající... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Comparison of the effectiveness of ice skate training using the change of directional speed exercices and powerskating in the U10 category Goals: The main goal of this study is to compare the effectivity of ice hockey skating training using partial skating tasks and training with the usage of change of directions speed. 8 skating tests were used to compare these two methods in the U10 category. Methods: The method of quantitative analysis was used to compare the results in each test. A total of 13 players under the age of 10 years with an average training age of 4.73 ± 1.15 participated in the research. A total of three test measrurements were conducted. The first one taking place before any stimulation for both groups. The second, which followed six weeks of intervention using skating technique and agility exercises respectively, and the third, which followed a further six weeks of intervention when the groups were rotated. The measured times were tabulated and then statistically processed. Results: After the second measurement (POST_1), the group starting with the skating technique improved in 7 out of 8 tests. The group starting with agility skating showed improvement in 6 out of 8 tests. The most significant improvement for both groups was seen in the 30m backwards test, with the group... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Sportovní hry | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
dc.contributor.consultant | Šťastný, Petr | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |