Show simple item record

Marketing mix of a swimming pool in Kralupy nad Vltavou
dc.contributor.advisorVoráček, Josef
dc.creatorNovák, Vojtěch
dc.date.accessioned2022-07-25T15:05:29Z
dc.date.available2022-07-25T15:05:29Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/173974
dc.description.abstractTitle Marketing mix of the swimming pool in Kralupy nad Vltavou Targets The aim of this bachelor's thesis was to use the treasures obtained from the questionnaire survey to propose modifications and better solutions to improve the quality of services provided and increase customer satisfaction in the swimming pool in Kralupy nad Vltavou. Methods To obtain the necessary information, a quantitative survey was used, specifically a written survey through the SERVQUAL questionnaire, which was distributed at the swimming pool box office. This questionnaire compares and examines the expected quality of services in the company, which the customer imagines and the actual perceived quality of services provided. Results The customer satisfaction survey with the services in the swimming pool in Kralupy nad Vltavou clearly showed that clients are dissatisfied with most of the services provided. Therefore, if the swimming pool wants to achieve complete customer satisfaction, all researched areas need to be improved. The recommendations given at the end of this bachelor thesis could be used to improve and increase the level of services provided. Keywords questionnaire survey, SERVQUAL method, services, quality, customeren_US
dc.description.abstractNázev Marketingový mix plaveckého bazénu v Kralupech nad Vltavou Cíle Cílem této bakalářské práce bylo pomocí získaných pokladů z dotazníkového šetření navrhnout úpravy a lepší řešení pro zkvalitnění poskytovaných služeb a zvýšení spokojenosti zákazníků v plaveckém bazénu v Kralupech nad Vltavou. Metody K získání potřebných informací byl využit kvantitativní průzkum, konkrétně písemné dotazování prostřednictvím SERVQUAL dotazníku, který byl distribuován na pokladně plaveckého bazénu. Tento dotazník porovnává a zkoumá očekávanou kvalitu služeb v daném podniku, jakou si zákazník představuje a skutečně vnímanou kvalitu poskytovaných služeb. Výsledky Průzkum spokojenosti zákazníků se službami v plaveckém bazénu v Kralupech nad Vltavou jasně ukázal, že jsou klienti s většinou poskytovaných služeb nespokojeni. Pokud chce tedy plavecký bazén dosáhnout naprosté spokojenosti zákazníků, je potřeba všechny zkoumané oblasti vylepšit. K vylepšení a zvýšení úrovně poskytovaných služeb by mohla sloužit doporučení, která jsou uvedena na konci této bakalářské práce. Klíčová slova dotazníkové šetření, metoda SERVQUAL, služby, kvalita, zákazníkcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectdotazníkové šetřenícs_CZ
dc.subjectmetoda SERVQUALcs_CZ
dc.subjectslužbycs_CZ
dc.subjectkvalitacs_CZ
dc.subjectzákazníkcs_CZ
dc.subjectquestionnaire surveyen_US
dc.subjectSERVQUAL methoden_US
dc.subjectservicesen_US
dc.subjectqualityen_US
dc.subjectcustomeren_US
dc.titleMarketingový mix plaveckého bazénu v Kralupech nad Vltavoucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-15
dc.description.departmentManagementcs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId226850
dc.title.translatedMarketing mix of a swimming pool in Kralupy nad Vltavouen_US
dc.contributor.refereeŠíma, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
thesis.degree.disciplineSports Managementen_US
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Managementcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.degree-discipline.enSports Managementen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csNázev Marketingový mix plaveckého bazénu v Kralupech nad Vltavou Cíle Cílem této bakalářské práce bylo pomocí získaných pokladů z dotazníkového šetření navrhnout úpravy a lepší řešení pro zkvalitnění poskytovaných služeb a zvýšení spokojenosti zákazníků v plaveckém bazénu v Kralupech nad Vltavou. Metody K získání potřebných informací byl využit kvantitativní průzkum, konkrétně písemné dotazování prostřednictvím SERVQUAL dotazníku, který byl distribuován na pokladně plaveckého bazénu. Tento dotazník porovnává a zkoumá očekávanou kvalitu služeb v daném podniku, jakou si zákazník představuje a skutečně vnímanou kvalitu poskytovaných služeb. Výsledky Průzkum spokojenosti zákazníků se službami v plaveckém bazénu v Kralupech nad Vltavou jasně ukázal, že jsou klienti s většinou poskytovaných služeb nespokojeni. Pokud chce tedy plavecký bazén dosáhnout naprosté spokojenosti zákazníků, je potřeba všechny zkoumané oblasti vylepšit. K vylepšení a zvýšení úrovně poskytovaných služeb by mohla sloužit doporučení, která jsou uvedena na konci této bakalářské práce. Klíčová slova dotazníkové šetření, metoda SERVQUAL, služby, kvalita, zákazníkcs_CZ
uk.abstract.enTitle Marketing mix of the swimming pool in Kralupy nad Vltavou Targets The aim of this bachelor's thesis was to use the treasures obtained from the questionnaire survey to propose modifications and better solutions to improve the quality of services provided and increase customer satisfaction in the swimming pool in Kralupy nad Vltavou. Methods To obtain the necessary information, a quantitative survey was used, specifically a written survey through the SERVQUAL questionnaire, which was distributed at the swimming pool box office. This questionnaire compares and examines the expected quality of services in the company, which the customer imagines and the actual perceived quality of services provided. Results The customer satisfaction survey with the services in the swimming pool in Kralupy nad Vltavou clearly showed that clients are dissatisfied with most of the services provided. Therefore, if the swimming pool wants to achieve complete customer satisfaction, all researched areas need to be improved. The recommendations given at the end of this bachelor thesis could be used to improve and increase the level of services provided. Keywords questionnaire survey, SERVQUAL method, services, quality, customeren_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Managementcs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV