Úroveň pohybových schopností žáků základních škol s odlišnou hodinovou dotací tělesné výchovy.
The level of physical abilities of primary school pupils with different hourly subsidy for physical education.
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/173954Identifikátory
SIS: 225646
Kolekce
- Kvalifikační práce [9024]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Peřinová, Radka
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Laboratoř sportovní motoriky
Datum obhajoby
20. 6. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Tělesná výchova, počet hodin tělesné výchovy, základní škola, sportovní výkonKlíčová slova (anglicky)
Physical education, number of lessons of physical education, primary school, sport performanceNázev: Úroveň pohybových schopností žáků základních škol s odlišnou hodinovou dotací tělesné výchovy Cíle: Cílem práce je určit, zda se u žáků ZŠ Benešov Dukelská projeví, že mají již od 6. ročníku větší dotaci tělesné výchovy. Pomocí porovnání s klasickou základní školou zjistit, jak si žáci vedou ve sportovních disciplínách. Metody: Pro naplnění cíle práce využijeme porovnání dvou škol. ZŠ Mnichovice, která má klasický režim tělesné výchovy a ZŠ Dukelská Benešov, která má sportovní rozšíření. Porovnávat budeme výkony žáků v disciplínách Olympijského víceboje. Výsledky: Dle provedeného porovnávání klasické základní školy ZŠ Mnichovice a školy se sportovním rozšířením ZŠ Dukelská Benešov můžeme tvrdit, že se tento vliv ve výsledcích projevil. V jednotlivých skupinách dle sportovního vytížení se opakovaně ukazovaly lepší výsledky u žáků s vyšší hodinovou dotací tělesné výchovy. Taktéž vypovídaly i průměry výkonů ve skupině, kde byly rozdíly mezi žáky s vyšší hodinovou dotací tělesné výchovy a žáky s klasickou hodinovou dotací často velmi markantní. Stejného závěru jsme dosáhli i při porovnání žáků bez ohledu na jejich sportovní činnost mimo tělesnou výchovu. Nejlepší výkony byly zpravidla u žáků s vyšší hodinovou dotací tělesné výchovy, naopak nejhorší výkony byly ve všech případech u žáků bez...
Title: The level of physical abilities of primary school pupils with different hourly subsidy for physical education Objetives: The aim of the work is to determine whether the pupils of the Benešov Dukelská primary school show that they have a larger subsidy of physical education since the 6th grade. Using a comparison with a classic elementary school, find out how students perform in sports. Method used: To reach the goal of the thesis, we will use a comparison of two schools. ZŠ Mnichovice, which has a classic regime of physical education, and ZŠ Dukelská Benešov, which has a sports extension. We will compare the performance of students in the disciplines of Olympic multi- sport. Results: According to the comparison of the classical primary school of the Mnichovice primary school and the school with the sports extension of the Dukelská Benešov primary school, we can claim that this influence was reflected in the results. In individual groups according to sports workload, better results were repeatedly shown for pupils with a higher hourly subsidy of physical education (PE). The averages of performances in the group also showed, where the differences between pupils with a higher hourly subsidy of PE and pupils with a classic hourly subsidy were often very marked. We reached the same conclusion...