Zobrazit minimální záznam

Pina Bausch's dance theatre
dc.contributor.advisorChristov, Petr
dc.creatorFaustová, Markéta
dc.date.accessioned2017-04-12T10:29:32Z
dc.date.available2017-04-12T10:29:32Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17370
dc.description.abstractPina Bausch a soubor Tanztheater Wuppertal k sobě neodmyslitelně patří. Choreografka se stala vedoucím tohoto německého tanečního souboru v roce 1973 a od té doby ho vede dodnes. Nikdy nevytvořila choreografii pro jiný soubor či jiného tanečníka. Během tohoto pětatřicetiletého spojení se soubor dostal mezi taneční špičku a stále sklízí úspěchy po celém světě. Byl a stále je inspirací pro mnoho mladých tvůrců. Je zároveň historií, ale i současností. Hned zpočátku své kariéry dala Pina Bausch jasně znát, že její tvorba bude výjimečná. Žádné bariéry, ať již ve vyjádření témat, tak v použití výrazových prostředků, pro ní neexistovaly. Ve svých dílech organicky propojovala tanec a divadlo a vytvořila tak nový umělecký žánr nazývaný teoretiky- taneční divadlo. Dokázala stmelit mohonárodnostní soubor o šestadvaceti členech, s kterým pracovala velmi úzce na přípravě jednotlivých kusů. Zejména z počátku byli její tanečníci nuceni do každé choreografie zapojit kus svého já. Příprava inscenace totiž spočívala v tzv. otázkovém principu. Pina Bausch pokládala při zkouškách tanečníkům otázky, na které museli improvizovanými pohybovými či divadelními scénkami odpovídat. Z této banky materiálu pak vybírala základ pro nový kus. Její první díla byla tedy zejména o lidech. Diváci viděli na scéně realitu, reálné osoby, které...cs_CZ
dc.description.abstractPina Bausch and the dance company Tanztheater Wuppertal inherently belong together. The choreographer became the head of this German dance company in 1973 and has led it since up today. She has never created choreography for any other dance group or other dancer. During this thirty-five years' connection the company moved among the top dance groups and stili achieve success worldwide. lt was and stili is an inspiration for many young authors. lt is a history, but also the presence at the same time. Right from the beginning of her career, Pina Bausch indicated that her work was going to be exceptional. For her, there were no barriers, neither in formulation of themes, nor in use of means of expression. She organically connected dance and theatre in her works and thus created a new art genre, which theoreticians call dance theatre. She managed to unite a multi-national group of twenty-six members, with which she worked very closely in preparation of particular pieces. Especially at the beginning, the dancers were forced to personally engage into each choreography. Preparation of a performance consisted in so-called principle of questions. Pina Bausch wanted her dancers to answer her questions by improvising a little dance or theatre sketch. Then, she was choosing from this amount of mate rial to form a base...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleTaneční divadlo Piny Bauschcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-24
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId62608
dc.title.translatedPina Bausch's dance theatreen_US
dc.contributor.refereeAugustová, Zuzana
dc.identifier.aleph001000477
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPina Bausch a soubor Tanztheater Wuppertal k sobě neodmyslitelně patří. Choreografka se stala vedoucím tohoto německého tanečního souboru v roce 1973 a od té doby ho vede dodnes. Nikdy nevytvořila choreografii pro jiný soubor či jiného tanečníka. Během tohoto pětatřicetiletého spojení se soubor dostal mezi taneční špičku a stále sklízí úspěchy po celém světě. Byl a stále je inspirací pro mnoho mladých tvůrců. Je zároveň historií, ale i současností. Hned zpočátku své kariéry dala Pina Bausch jasně znát, že její tvorba bude výjimečná. Žádné bariéry, ať již ve vyjádření témat, tak v použití výrazových prostředků, pro ní neexistovaly. Ve svých dílech organicky propojovala tanec a divadlo a vytvořila tak nový umělecký žánr nazývaný teoretiky- taneční divadlo. Dokázala stmelit mohonárodnostní soubor o šestadvaceti členech, s kterým pracovala velmi úzce na přípravě jednotlivých kusů. Zejména z počátku byli její tanečníci nuceni do každé choreografie zapojit kus svého já. Příprava inscenace totiž spočívala v tzv. otázkovém principu. Pina Bausch pokládala při zkouškách tanečníkům otázky, na které museli improvizovanými pohybovými či divadelními scénkami odpovídat. Z této banky materiálu pak vybírala základ pro nový kus. Její první díla byla tedy zejména o lidech. Diváci viděli na scéně realitu, reálné osoby, které...cs_CZ
uk.abstract.enPina Bausch and the dance company Tanztheater Wuppertal inherently belong together. The choreographer became the head of this German dance company in 1973 and has led it since up today. She has never created choreography for any other dance group or other dancer. During this thirty-five years' connection the company moved among the top dance groups and stili achieve success worldwide. lt was and stili is an inspiration for many young authors. lt is a history, but also the presence at the same time. Right from the beginning of her career, Pina Bausch indicated that her work was going to be exceptional. For her, there were no barriers, neither in formulation of themes, nor in use of means of expression. She organically connected dance and theatre in her works and thus created a new art genre, which theoreticians call dance theatre. She managed to unite a multi-national group of twenty-six members, with which she worked very closely in preparation of particular pieces. Especially at the beginning, the dancers were forced to personally engage into each choreography. Preparation of a performance consisted in so-called principle of questions. Pina Bausch wanted her dancers to answer her questions by improvising a little dance or theatre sketch. Then, she was choosing from this amount of mate rial to form a base...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990010004770106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV