Zobrazit minimální záznam

Joseph Kramolin (1730-1802)
dc.contributor.advisorHoryna, Martin
dc.creatorDoleželová, Markéta
dc.date.accessioned2017-04-12T10:22:23Z
dc.date.available2017-04-12T10:22:23Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17350
dc.description.abstractDílo Josefa Kramolína je kolísavé kvality. Sdílím názor uváděný dosavadní literaturou, že dílo Josefa Kramolína je eklektizující, podle povahy objednané práce malíř také přizpůsobuje způsob jeho podání. Řadí se spíše do druhé kategorie umělců, přestože aspiroval na vyšší cíle. V kostele svatého Mikuláše na Malé Straně a v Klementinu dostal příležitost pracovat vedle prvotřídních umělců, jakými byli F.X.Palko a J.L.Kracker. Další takové šance již nedostal. Kostelní interiéry v Praze byly už zaplněny výzdobou od malířů předchozí generace, nových církevních velkorysých staveb bylo stále méně a nyní byla příležitost dostávat zakázky spíše na venkově, kam se produkce postupně přesouvala, a kde pomalu doznívalo baroko v době, kdy v centru už nastupoval nový sloh. Z tohoto pohledu působí Kramolínovy oltáře a fresky někdy až jako anachronismus. Přesto právě díky malířům Kramolínova rázu, kteří zaplňovali regionální kostely freskovou výzdobou i plátny, jakkoli jsou někdy tato díla pochybných kvalit, je svět těchto kostelů značně obohacen a bez nich by byl zoufale chudý. Už z toho důvodu stojí dílo J.Kramolína za povšimnutí a doufám, že postupně nezmizí z našich památek, protože právě situování jeho díla především na venkov a do měst, které měly dříve povahu menších center, dnes však již upadlých (Chcebuz), jej často...cs_CZ
dc.description.abstractAs a theme of this diploma thesis I have chosen the personality and work of a baroque painter Joseph Kramolin. He had been working from the fifties of 18th century, till the beginning of nineteenth century. In the introduction of this paper I put the biographical data, in the following part I describe some of his works in chronological order. The painter was very efficient, so part of this paper is also the survey table of his work. After short training in Bohemia, the painter left for Vienna to improve his skills on academy of arts. However, he follows the tradition of czech high baroque art. His work is eclectic and of fluctuating quality. From 1758 he was oblate in Jesuit Order, after the S.J. was abandoned, he settled down in Karlovy Vary and stayed there for the rest of his life. Fresco paintings were the most important in his work, but he still produced also oil-paintings, especially portraits and work on religion subject-matter. In fresco he made a lot of ilussive paintings of altar architectures - for example in Hradec Králové, Tuchoměřice, Litoměřice, Klementinum - Prague, Holany, Chcebuz, Toužim, Mariánská Týnice, Libčany, Třebechovice pod Orebem and others. The very important part of his work were also figural fresco paintings, mostly in provincial churches - for example in Přelouč, Chcebuz,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleJosef Kramolín (1730-1802)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-23
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId62595
dc.title.translatedJoseph Kramolin (1730-1802)en_US
dc.contributor.refereeMádl, Martin
dc.identifier.aleph001095326
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDílo Josefa Kramolína je kolísavé kvality. Sdílím názor uváděný dosavadní literaturou, že dílo Josefa Kramolína je eklektizující, podle povahy objednané práce malíř také přizpůsobuje způsob jeho podání. Řadí se spíše do druhé kategorie umělců, přestože aspiroval na vyšší cíle. V kostele svatého Mikuláše na Malé Straně a v Klementinu dostal příležitost pracovat vedle prvotřídních umělců, jakými byli F.X.Palko a J.L.Kracker. Další takové šance již nedostal. Kostelní interiéry v Praze byly už zaplněny výzdobou od malířů předchozí generace, nových církevních velkorysých staveb bylo stále méně a nyní byla příležitost dostávat zakázky spíše na venkově, kam se produkce postupně přesouvala, a kde pomalu doznívalo baroko v době, kdy v centru už nastupoval nový sloh. Z tohoto pohledu působí Kramolínovy oltáře a fresky někdy až jako anachronismus. Přesto právě díky malířům Kramolínova rázu, kteří zaplňovali regionální kostely freskovou výzdobou i plátny, jakkoli jsou někdy tato díla pochybných kvalit, je svět těchto kostelů značně obohacen a bez nich by byl zoufale chudý. Už z toho důvodu stojí dílo J.Kramolína za povšimnutí a doufám, že postupně nezmizí z našich památek, protože právě situování jeho díla především na venkov a do měst, které měly dříve povahu menších center, dnes však již upadlých (Chcebuz), jej často...cs_CZ
uk.abstract.enAs a theme of this diploma thesis I have chosen the personality and work of a baroque painter Joseph Kramolin. He had been working from the fifties of 18th century, till the beginning of nineteenth century. In the introduction of this paper I put the biographical data, in the following part I describe some of his works in chronological order. The painter was very efficient, so part of this paper is also the survey table of his work. After short training in Bohemia, the painter left for Vienna to improve his skills on academy of arts. However, he follows the tradition of czech high baroque art. His work is eclectic and of fluctuating quality. From 1758 he was oblate in Jesuit Order, after the S.J. was abandoned, he settled down in Karlovy Vary and stayed there for the rest of his life. Fresco paintings were the most important in his work, but he still produced also oil-paintings, especially portraits and work on religion subject-matter. In fresco he made a lot of ilussive paintings of altar architectures - for example in Hradec Králové, Tuchoměřice, Litoměřice, Klementinum - Prague, Holany, Chcebuz, Toužim, Mariánská Týnice, Libčany, Třebechovice pod Orebem and others. The very important part of his work were also figural fresco paintings, mostly in provincial churches - for example in Přelouč, Chcebuz,...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990010953260106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV