dc.contributor.advisor | Kolomoiets, Maksym | |
dc.creator | Smutný, Viktor | |
dc.date.accessioned | 2022-06-28T10:40:37Z | |
dc.date.available | 2022-06-28T10:40:37Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/173437 | |
dc.description.abstract | The purpose of this thesis is to explain how artists from the generation of digital natives introduced by Dingli and Dylan use Social Networking Sites (SNS). Goal of this thesis is to identify what content do artists share and what they want to achieve with it. There will also be explained what content is not shared and if this is a form of self-censorship or something more in line with certain restrictions to convey desired image. The main theoretical background comes from the concept of self-presentation, which was explained by Goffman in offline space and reworked by Hogan, who introduced the theory of exhibition in online space. This thesis explains that main goal for artists is to create a certain exhibition of their artwork. Exhibition serves as a place, where artists can display their artwork in the best way possible for the audience, which can be used by artists. The use is mostly financial, it can be direct, or someone from the audience can afford them employment, or use their popularity as a motivation for their potential employers. Creation of this exhibition comes with a cost, content focused on anything, but art is either completely absent or employed in a way that is restricted. Certain type of restrictions is used even in art focused content, so the viewer has the best possible... | en_US |
dc.description.abstract | Cílem této práce je objasnit způsob užívání sociálních sítí umělci Z první generace digital natives, představené autory Dingli a Dylan. Účelem práce je zjistit, jaké příspěvky jsou přidávány umělci a co je cíl daných příspěvků. Dále je třeba vysvětlit, které příspěvky přidávány nejsou, jestli se jedná o cenzury své neumělecké osoby anebo o restrikce v uměleckých příspěvcích. Výchozí teorie je založena na sebeprezentaci, kterou v offline prostředí představil Goffman a následně Hoganova teorie exhibice, která se zabývá sebeprezentací v online prostředí. Výzkum ukázal, že hlavním důvodem pro používání sociálních sítí je vytvoření výstavy. Výstava má za účel ukázat umělce v co nejlepším světle pro diváky, které umělci následně mohou použít k získání financí, ať už skrze přímé zaměstnání, koupí tvorby a nebo jako ukazatel popularity tvorby samotné. Vytvoření výstavy má ale svou cenu, do pozadí ustupují neumělecké příspěvky, které jsou přidávány s nějakou limitací a nebo se vůbec nevyskytují. Limitace se vyskytuje i v uměleckých příspěvcích, umělci chtějí divákovi poskytnout co nejlepší zážitek při procházení jejich exhibice | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Umělci | cs_CZ |
dc.subject | umění | cs_CZ |
dc.subject | sociální sítě | cs_CZ |
dc.subject | sebeprezentace | cs_CZ |
dc.subject | exhibice | cs_CZ |
dc.subject | sebecenzura | cs_CZ |
dc.subject | digital natives | cs_CZ |
dc.subject | restrikce | cs_CZ |
dc.subject | Artists | en_US |
dc.subject | art | en_US |
dc.subject | Social Networking Sites | en_US |
dc.subject | self-presentation | en_US |
dc.subject | exhibition | en_US |
dc.subject | self-censorship | en_US |
dc.subject | digital natives | en_US |
dc.subject | restrictions | en_US |
dc.title | Mladí umělci a sociální sítě | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-06-06 | |
dc.description.department | Department of Sociology | en_US |
dc.description.department | Katedra sociologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 239192 | |
dc.title.translated | Young artists and social networking sites. | en_US |
dc.contributor.referee | Průchová Hrůzová, Andrea | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociologie a sociální antropologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociology and Social Anthropology | en_US |
thesis.degree.program | Sociologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Sociology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra sociologie | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Sociology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociologie a sociální antropologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Sociology and Social Anthropology | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Sociology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této práce je objasnit způsob užívání sociálních sítí umělci Z první generace digital natives, představené autory Dingli a Dylan. Účelem práce je zjistit, jaké příspěvky jsou přidávány umělci a co je cíl daných příspěvků. Dále je třeba vysvětlit, které příspěvky přidávány nejsou, jestli se jedná o cenzury své neumělecké osoby anebo o restrikce v uměleckých příspěvcích. Výchozí teorie je založena na sebeprezentaci, kterou v offline prostředí představil Goffman a následně Hoganova teorie exhibice, která se zabývá sebeprezentací v online prostředí. Výzkum ukázal, že hlavním důvodem pro používání sociálních sítí je vytvoření výstavy. Výstava má za účel ukázat umělce v co nejlepším světle pro diváky, které umělci následně mohou použít k získání financí, ať už skrze přímé zaměstnání, koupí tvorby a nebo jako ukazatel popularity tvorby samotné. Vytvoření výstavy má ale svou cenu, do pozadí ustupují neumělecké příspěvky, které jsou přidávány s nějakou limitací a nebo se vůbec nevyskytují. Limitace se vyskytuje i v uměleckých příspěvcích, umělci chtějí divákovi poskytnout co nejlepší zážitek při procházení jejich exhibice | cs_CZ |
uk.abstract.en | The purpose of this thesis is to explain how artists from the generation of digital natives introduced by Dingli and Dylan use Social Networking Sites (SNS). Goal of this thesis is to identify what content do artists share and what they want to achieve with it. There will also be explained what content is not shared and if this is a form of self-censorship or something more in line with certain restrictions to convey desired image. The main theoretical background comes from the concept of self-presentation, which was explained by Goffman in offline space and reworked by Hogan, who introduced the theory of exhibition in online space. This thesis explains that main goal for artists is to create a certain exhibition of their artwork. Exhibition serves as a place, where artists can display their artwork in the best way possible for the audience, which can be used by artists. The use is mostly financial, it can be direct, or someone from the audience can afford them employment, or use their popularity as a motivation for their potential employers. Creation of this exhibition comes with a cost, content focused on anything, but art is either completely absent or employed in a way that is restricted. Certain type of restrictions is used even in art focused content, so the viewer has the best possible... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologie | cs_CZ |
thesis.grade.code | D | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |