Show simple item record

Young artists and social networking sites.
dc.contributor.advisorKolomoiets, Maksym
dc.creatorSmutný, Viktor
dc.date.accessioned2022-06-28T10:40:37Z
dc.date.available2022-06-28T10:40:37Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/173437
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to explain how artists from the generation of digital natives introduced by Dingli and Dylan use Social Networking Sites (SNS). Goal of this thesis is to identify what content do artists share and what they want to achieve with it. There will also be explained what content is not shared and if this is a form of self-censorship or something more in line with certain restrictions to convey desired image. The main theoretical background comes from the concept of self-presentation, which was explained by Goffman in offline space and reworked by Hogan, who introduced the theory of exhibition in online space. This thesis explains that main goal for artists is to create a certain exhibition of their artwork. Exhibition serves as a place, where artists can display their artwork in the best way possible for the audience, which can be used by artists. The use is mostly financial, it can be direct, or someone from the audience can afford them employment, or use their popularity as a motivation for their potential employers. Creation of this exhibition comes with a cost, content focused on anything, but art is either completely absent or employed in a way that is restricted. Certain type of restrictions is used even in art focused content, so the viewer has the best possible...en_US
dc.description.abstractCílem této práce je objasnit způsob užívání sociálních sítí umělci Z první generace digital natives, představené autory Dingli a Dylan. Účelem práce je zjistit, jaké příspěvky jsou přidávány umělci a co je cíl daných příspěvků. Dále je třeba vysvětlit, které příspěvky přidávány nejsou, jestli se jedná o cenzury své neumělecké osoby anebo o restrikce v uměleckých příspěvcích. Výchozí teorie je založena na sebeprezentaci, kterou v offline prostředí představil Goffman a následně Hoganova teorie exhibice, která se zabývá sebeprezentací v online prostředí. Výzkum ukázal, že hlavním důvodem pro používání sociálních sítí je vytvoření výstavy. Výstava má za účel ukázat umělce v co nejlepším světle pro diváky, které umělci následně mohou použít k získání financí, ať už skrze přímé zaměstnání, koupí tvorby a nebo jako ukazatel popularity tvorby samotné. Vytvoření výstavy má ale svou cenu, do pozadí ustupují neumělecké příspěvky, které jsou přidávány s nějakou limitací a nebo se vůbec nevyskytují. Limitace se vyskytuje i v uměleckých příspěvcích, umělci chtějí divákovi poskytnout co nejlepší zážitek při procházení jejich exhibicecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectUmělcics_CZ
dc.subjectuměnícs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectsebeprezentacecs_CZ
dc.subjectexhibicecs_CZ
dc.subjectsebecenzuracs_CZ
dc.subjectdigital nativescs_CZ
dc.subjectrestrikcecs_CZ
dc.subjectArtistsen_US
dc.subjectarten_US
dc.subjectSocial Networking Sitesen_US
dc.subjectself-presentationen_US
dc.subjectexhibitionen_US
dc.subjectself-censorshipen_US
dc.subjectdigital nativesen_US
dc.subjectrestrictionsen_US
dc.titleMladí umělci a sociální sítěcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-06
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId239192
dc.title.translatedYoung artists and social networking sites.en_US
dc.contributor.refereePrůchová Hrůzová, Andrea
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální antropologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology and Social Anthropologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální antropologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology and Social Anthropologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této práce je objasnit způsob užívání sociálních sítí umělci Z první generace digital natives, představené autory Dingli a Dylan. Účelem práce je zjistit, jaké příspěvky jsou přidávány umělci a co je cíl daných příspěvků. Dále je třeba vysvětlit, které příspěvky přidávány nejsou, jestli se jedná o cenzury své neumělecké osoby anebo o restrikce v uměleckých příspěvcích. Výchozí teorie je založena na sebeprezentaci, kterou v offline prostředí představil Goffman a následně Hoganova teorie exhibice, která se zabývá sebeprezentací v online prostředí. Výzkum ukázal, že hlavním důvodem pro používání sociálních sítí je vytvoření výstavy. Výstava má za účel ukázat umělce v co nejlepším světle pro diváky, které umělci následně mohou použít k získání financí, ať už skrze přímé zaměstnání, koupí tvorby a nebo jako ukazatel popularity tvorby samotné. Vytvoření výstavy má ale svou cenu, do pozadí ustupují neumělecké příspěvky, které jsou přidávány s nějakou limitací a nebo se vůbec nevyskytují. Limitace se vyskytuje i v uměleckých příspěvcích, umělci chtějí divákovi poskytnout co nejlepší zážitek při procházení jejich exhibicecs_CZ
uk.abstract.enThe purpose of this thesis is to explain how artists from the generation of digital natives introduced by Dingli and Dylan use Social Networking Sites (SNS). Goal of this thesis is to identify what content do artists share and what they want to achieve with it. There will also be explained what content is not shared and if this is a form of self-censorship or something more in line with certain restrictions to convey desired image. The main theoretical background comes from the concept of self-presentation, which was explained by Goffman in offline space and reworked by Hogan, who introduced the theory of exhibition in online space. This thesis explains that main goal for artists is to create a certain exhibition of their artwork. Exhibition serves as a place, where artists can display their artwork in the best way possible for the audience, which can be used by artists. The use is mostly financial, it can be direct, or someone from the audience can afford them employment, or use their popularity as a motivation for their potential employers. Creation of this exhibition comes with a cost, content focused on anything, but art is either completely absent or employed in a way that is restricted. Certain type of restrictions is used even in art focused content, so the viewer has the best possible...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV