Zobrazit minimální záznam

Personality development through psychoterapy education
dc.contributor.advisorŠnýdrová, Ivana
dc.creatorVlček, Přemysl
dc.date.accessioned2017-04-12T10:19:01Z
dc.date.available2017-04-12T10:19:01Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17335
dc.description.abstractTato diplomová práce rozebírá čtyři komponenty, které jsou důležité pro sestavení vzdělávacího programu rozvoje osobnosti s použitún psychoterapeutických východisek. V práci jsou představeny, po definici pojmu osobnost, vybrané typologie, jenž by měly pomoci při orientaci ve vyhledávání potenciálních rozvojových cílů účastníků programu rozvoje osobnosti. Další část je věnována psychoterapeutickým směrům. Ty určují obsah vzdělávání, a to podle rozvojových cílů, na které se program zaměřuje. Výjimku zde představuje kognitivně - behaviorální terapie, protože je vzhledem k výše zmíněným cílům značně univerzální. Poslední část se věnuje andragogickému a didaktickému rámci, pomocí něhož má být zvolený psychoterapeutický obsah předáván. Určitým exkursem je zamyšlení nad poruchami osobnosti v kontextu rozvojových programů osobnosti, spolu s úlohou andragoga, uplatňujícího edukační postupy v rámci komplexních léčebných programů těchto poruch.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis analyses four components important for the organisation of an educational programme of personality development with the use of psychotherapeutic bases. lntroduced in this disseertation are, after the definition of the concept of personality, chosen typologies, which shoulds help with the search for potential development targets of the programme of development participants. The second part is dedicated to psychotherapeutic directions, these determine the content of development targets at which the development programme is aimed. The exception here is the cognitivelybehavioural therapy because it is, with regards to educational targets of personality development, largely universal. The last part is dedicated to andragogic and didactic framework, with the help of which the chosen psychotherapeutiv content should be passed on. Certain digression is the contemplation on personality dysfunction in the context of personality development programmes, together with the role of the andragogue who exercises educational advancements in the framework of complex therapeutic programmes of these dysfunction.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleRozvoj osobnosti formou psychoterapeutického vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-16
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId61986
dc.title.translatedPersonality development through psychoterapy educationen_US
dc.contributor.refereeTureckiová, Michaela
dc.identifier.aleph001099476
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce rozebírá čtyři komponenty, které jsou důležité pro sestavení vzdělávacího programu rozvoje osobnosti s použitún psychoterapeutických východisek. V práci jsou představeny, po definici pojmu osobnost, vybrané typologie, jenž by měly pomoci při orientaci ve vyhledávání potenciálních rozvojových cílů účastníků programu rozvoje osobnosti. Další část je věnována psychoterapeutickým směrům. Ty určují obsah vzdělávání, a to podle rozvojových cílů, na které se program zaměřuje. Výjimku zde představuje kognitivně - behaviorální terapie, protože je vzhledem k výše zmíněným cílům značně univerzální. Poslední část se věnuje andragogickému a didaktickému rámci, pomocí něhož má být zvolený psychoterapeutický obsah předáván. Určitým exkursem je zamyšlení nad poruchami osobnosti v kontextu rozvojových programů osobnosti, spolu s úlohou andragoga, uplatňujícího edukační postupy v rámci komplexních léčebných programů těchto poruch.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis analyses four components important for the organisation of an educational programme of personality development with the use of psychotherapeutic bases. lntroduced in this disseertation are, after the definition of the concept of personality, chosen typologies, which shoulds help with the search for potential development targets of the programme of development participants. The second part is dedicated to psychotherapeutic directions, these determine the content of development targets at which the development programme is aimed. The exception here is the cognitivelybehavioural therapy because it is, with regards to educational targets of personality development, largely universal. The last part is dedicated to andragogic and didactic framework, with the help of which the chosen psychotherapeutiv content should be passed on. Certain digression is the contemplation on personality dysfunction in the context of personality development programmes, together with the role of the andragogue who exercises educational advancements in the framework of complex therapeutic programmes of these dysfunction.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990010994760106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV