Videoart / Nové možnosti veřejné instalace
Videoart / New possibilities of public installation
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/173155Identifikátory
SIS: 232957
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Magidová, Markéta
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
17. 5. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
videoinstalace, veřejný prostor, frekventované místo, laický divák, negalerijní prostor, galerijní prostor, způsob zaujmutí, vizuální koncepceKlíčová slova (anglicky)
Video installation, public space, busy place, lay spectator, non-gallery space, gallery space, way of attract, visual conceptBakalářská práce se bude zaměřovat na umění instalace ve vztahu k prostoru a diváku. V práci bude zmapována historie, vývoj technik a strategie využité pro umocnění významu, prožitku a intenzity děl. Prostorová tvorba a umění instalace jako didaktická technika ve výuce výtvarné výchovy. Praktický výstup ve formě prostorové instalace pracující s tématem rozměru, prostoru, času a prožitku. V teoretické části jsem postupně zmapovala umělce umění od poloviny 19. století až do 20. století a prozkoumala jsem médium instalace ve vztahu k prostoru obecně, galerijnímu a negalerijnímu prostoru a ve vztahu k divákovi. Snažila jsem se zjistit, jak se mění rozměr a způsob instalace, vztah, význam a intenzita díla. Dále jsem prostudovala vývoj technik a strategií na poli instalace a video instalace s důrazem na současné tendence. V praktické části jsem vytvořila autorsko-didaktický výukový artikl v podobě videoartu, který mimo svůj historicko-umělecký kontext pracuje s tématem rozměru, času a prožitku. Ve své práci jsem vytvořila stručný výtah umělců, u kterých mám pocit, že se dotýkají mého tématu a hledala jsem také souvislosti s umělci dnešní doby. Vypracovala jsem tím tedy interpretační učitelskou pozici, která pracuje způsobem, jak intenzivněji užívat prostorovou tvorbu a umění instalace jako didaktickou...
This bachelor's thesis will focuses on installation art and its relation to space and spectators. The work will describes the development and strategies used for intensifying the meaning, perception and emotion. Spacial design and installation art as didactic techniques in education. Realization of a spatial installation working with the theme of space, size, time and feeling. In the theoretical part, I gradually mapped the artists of modern art from the middle of the 19th century to the 20th century and examined the medium of installation in relation to space in general, gallery and non-gallery space and in relation to the viewer. I tried to find out how the size and method of installation, the relationship, meaning and intensity of the work change. I also studied the development of techniques and strategies in the field of installation and video installation with an emphasis on current trends. In the practical part, I created an author-didactic teaching article in the form of video art, which, outside its historical-artistic context, works with the theme of dimension, time and experience. In my work, I created a brief list of artists who I feel touched on my topic, and I also looked for connections with today's artists. Thus, I developed an interpretive teaching position, which works in a way to...