dc.contributor.advisor | Pauknerová, Monika | |
dc.creator | Vavera, Martin | |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T10:37:45Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T10:37:45Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/173099 | |
dc.description.abstract | Title of thesis: Current Issues in International Air Transport Abstract: Regulation (EC) No 261/2004 of the European Parliament and of the Council aims to provide adequate protection to passengers using air transport in the event that a flight for which they have purchased a ticket does not take place in full compliance with the contract of carriage. As a result of the case-law of the Court of Justice of the European Union, the level of protection of passengers is constantly being extended, a trend that is generally welcomed in the literature. This thesis offers a view from the other party of the contract of carriage and uses examples from case law to demonstrate the practical problems that the Court's interpretation brings with it. In addition to analysing the CJEU's decisions, this thesis highlights the potential pitfalls of two aspects of passengers' claims under Regulation 261 against air carriers. The first is the identification of the person who is entitled to call upon the air carrier to fulfil its obligations under Regulation 261, in particular to pay compensation for a delayed or cancelled flight. The second aspect is the question of the limitation period for such claims and the consequences of their late assertion by the air carrier. This thesis was written at a time when the entire civil aviation... | en_US |
dc.description.abstract | Název diplomové práce: Aktuální otázky mezinárodní letecké přepravy Abstrakt: Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004 si klade za cíl poskytnout náležitou ochranu cestujícím využívajícím leteckou přepravu v případě, že let, na který měli zakoupenou letenku, neproběhl zcela v souladu s uzavřenou smlouvou o přepravě. Vlivem judikatury Soudního dvora Evropské unie je úroveň ochrany cestujících stále rozšiřována, přičemž takový trend je v odborné literatuře většinově vítán. Tato diplomová práce nabízí pohled druhé strany smlouvy o přepravě a na příkladech judikatury demonstruje praktické problémy, které s sebou výklad Soudního dvora přináší. Vedle rozboru rozhodnutí SDEU poukazuje tato práce na možná úskalí dvou aspektů uplatňování nároků z Nařízení 261 cestujícími vůči leteckým dopravcům. Prvním z nich je určení osoby, která je leteckého dopravce oprávněna vyzvat ke splnění jeho povinností vyplývajících z Nařízení 261, zejména k vyplacení kompenzací za zpožděný či zrušený let. Druhým aspektem je otázka promlčení takových nároků a důsledky jejich pozdního uplatnění u leteckého dopravce. Tato práce byla sepisována v době, kdy se celý sektor civilního letectví snažil vzpamatovat ze zásahu utrpěného příchodem pandemie onemocnění COVID-19, které přineslo bezprecedentní útlum letecké přepravy. I ti... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Právnická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | letecký dopravce | cs_CZ |
dc.subject | promlčení | cs_CZ |
dc.subject | státní podpora | cs_CZ |
dc.subject | air carrier | en_US |
dc.subject | statute of limitations | en_US |
dc.subject | state aid | en_US |
dc.title | Aktuální otázky mezinárodní letecké přepravy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-05-17 | |
dc.description.department | Department of Business Law | en_US |
dc.description.department | Katedra obchodního práva | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Law | en_US |
dc.description.faculty | Právnická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 230384 | |
dc.title.translated | Current Issues in International Air Transport | en_US |
dc.contributor.referee | Bříza, Petr | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Právo | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Law | en_US |
thesis.degree.program | Právo a právní věda | cs_CZ |
thesis.degree.program | Law and Jurisprudence | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Právnická fakulta::Katedra obchodního práva | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Law::Department of Business Law | en_US |
uk.faculty-name.cs | Právnická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Law | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Právo | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Law | en_US |
uk.degree-program.cs | Právo a právní věda | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Law and Jurisprudence | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název diplomové práce: Aktuální otázky mezinárodní letecké přepravy Abstrakt: Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004 si klade za cíl poskytnout náležitou ochranu cestujícím využívajícím leteckou přepravu v případě, že let, na který měli zakoupenou letenku, neproběhl zcela v souladu s uzavřenou smlouvou o přepravě. Vlivem judikatury Soudního dvora Evropské unie je úroveň ochrany cestujících stále rozšiřována, přičemž takový trend je v odborné literatuře většinově vítán. Tato diplomová práce nabízí pohled druhé strany smlouvy o přepravě a na příkladech judikatury demonstruje praktické problémy, které s sebou výklad Soudního dvora přináší. Vedle rozboru rozhodnutí SDEU poukazuje tato práce na možná úskalí dvou aspektů uplatňování nároků z Nařízení 261 cestujícími vůči leteckým dopravcům. Prvním z nich je určení osoby, která je leteckého dopravce oprávněna vyzvat ke splnění jeho povinností vyplývajících z Nařízení 261, zejména k vyplacení kompenzací za zpožděný či zrušený let. Druhým aspektem je otázka promlčení takových nároků a důsledky jejich pozdního uplatnění u leteckého dopravce. Tato práce byla sepisována v době, kdy se celý sektor civilního letectví snažil vzpamatovat ze zásahu utrpěného příchodem pandemie onemocnění COVID-19, které přineslo bezprecedentní útlum letecké přepravy. I ti... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title of thesis: Current Issues in International Air Transport Abstract: Regulation (EC) No 261/2004 of the European Parliament and of the Council aims to provide adequate protection to passengers using air transport in the event that a flight for which they have purchased a ticket does not take place in full compliance with the contract of carriage. As a result of the case-law of the Court of Justice of the European Union, the level of protection of passengers is constantly being extended, a trend that is generally welcomed in the literature. This thesis offers a view from the other party of the contract of carriage and uses examples from case law to demonstrate the practical problems that the Court's interpretation brings with it. In addition to analysing the CJEU's decisions, this thesis highlights the potential pitfalls of two aspects of passengers' claims under Regulation 261 against air carriers. The first is the identification of the person who is entitled to call upon the air carrier to fulfil its obligations under Regulation 261, in particular to pay compensation for a delayed or cancelled flight. The second aspect is the question of the limitation period for such claims and the consequences of their late assertion by the air carrier. This thesis was written at a time when the entire civil aviation... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra obchodního práva | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |