Show simple item record

Current first-aid teaching at Czech elementary schools from the perspective of teachers and contemporary literature
dc.contributor.advisorLaufková, Veronika
dc.creatorZehlerová, Lucie
dc.date.accessioned2022-06-10T09:49:57Z
dc.date.available2022-06-10T09:49:57Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172817
dc.description.abstractFirst aid has always been and always will be an important topic, therefore, this thesis focuses on the issue of first aid in elementary schools. It has two parts. The theoretical part deals with the first aid in elementary schools from all important perspectives, e.g. the development of the subject, the subject today, legislative framework, the Framework Educational Program for Basic Education, teachers' professional development, first aid methodology, and first aid in literature for educators as well as pupils. The practical (empiric) part comprises an analysis of the questionnaire research targeted at elementary teachers. The teachers were asked about the importance of the first aid, their first aid education, what materials they know and use, what subject they implement it in, and their ideal concept of first aid education. All the teachers agreed on the importance of first aid education. The rest of the results generally turned out according to expectations.en_US
dc.description.abstractPrvní pomoc byla, je a bude vždy důležitým tématem, proto se tato diplomová práce zaměřila na problematiku první pomoci na 1. stupni ZŠ. Práce má dvě části. V teoretické části jsem se snažila dívat na první pomoc ve škole ze všech důležitých směrů, jako jsou: vývoj předmětu, současnost předmětu, legislativní rámec, dokument RVP ZV, vzdělávání učitelů, didaktika první pomoci a první pomoc v literatuře pro pedagogy i žáky. V praktické (výzkumné) části vyhodnocuji dotazníkové šetření určené pedagogům 1. stupně. Zjišťuji, jaký mají názor na důležitost výuky první pomoci, zda jsou vyškolení, jaké materiály znají a používají, v jakém předmětu první pomoc vyučují a jak by podle nich měla vypadat ideálně výuka první pomoci. Důležitost byla potvrzena všemi uchazeči a další výsledky výzkumu dopadly většinou dle očekávání.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectprvní pomoccs_CZ
dc.subjectvýukacs_CZ
dc.subjectznalosti učitelůcs_CZ
dc.subjectliteratura k výuce a o výuce 1. pomocics_CZ
dc.subject1. stupeňcs_CZ
dc.subjectforst aiden_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectteachers' knowledgeen_US
dc.subjectliteratureen_US
dc.subjectprimary edicationen_US
dc.titleSoučasná výuka první pomoci na prvním stupni základní školy pohledem učitelů a současné literaturycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-05-20
dc.description.departmentÚstav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId246153
dc.title.translatedCurrent first-aid teaching at Czech elementary schools from the perspective of teachers and contemporary literatureen_US
dc.contributor.refereeHavlová, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPrvní pomoc byla, je a bude vždy důležitým tématem, proto se tato diplomová práce zaměřila na problematiku první pomoci na 1. stupni ZŠ. Práce má dvě části. V teoretické části jsem se snažila dívat na první pomoc ve škole ze všech důležitých směrů, jako jsou: vývoj předmětu, současnost předmětu, legislativní rámec, dokument RVP ZV, vzdělávání učitelů, didaktika první pomoci a první pomoc v literatuře pro pedagogy i žáky. V praktické (výzkumné) části vyhodnocuji dotazníkové šetření určené pedagogům 1. stupně. Zjišťuji, jaký mají názor na důležitost výuky první pomoci, zda jsou vyškolení, jaké materiály znají a používají, v jakém předmětu první pomoc vyučují a jak by podle nich měla vypadat ideálně výuka první pomoci. Důležitost byla potvrzena všemi uchazeči a další výsledky výzkumu dopadly většinou dle očekávání.cs_CZ
uk.abstract.enFirst aid has always been and always will be an important topic, therefore, this thesis focuses on the issue of first aid in elementary schools. It has two parts. The theoretical part deals with the first aid in elementary schools from all important perspectives, e.g. the development of the subject, the subject today, legislative framework, the Framework Educational Program for Basic Education, teachers' professional development, first aid methodology, and first aid in literature for educators as well as pupils. The practical (empiric) part comprises an analysis of the questionnaire research targeted at elementary teachers. The teachers were asked about the importance of the first aid, their first aid education, what materials they know and use, what subject they implement it in, and their ideal concept of first aid education. All the teachers agreed on the importance of first aid education. The rest of the results generally turned out according to expectations.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV