Zobrazit minimální záznam

Adolescents knowledge about sexually transmitted diseases
dc.contributor.advisorThorovská, Alena
dc.creatorDudová, Dominika
dc.date.accessioned2022-06-10T09:24:25Z
dc.date.available2022-06-10T09:24:25Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172782
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with knowledge of adolescents about the prevention and transmission of sexually transmitted diseases. The theoretical part of the thesis deals with adolescence, the medical field of venerology and veneral diseases. The aim was to examine the knowledge of chosen high school students. Then to compare whether it differs according to the region where the studied school is located or according to the type of school studied. Furthermore, evaluate the assumptions. The quantitative method was chosen as the research method, and a questionnaire was designed for the survey itself, which was sent to the respondents online. It contained 26 questions, open, closed and semi-open, that focused on the prevention and transmission of sexually transmitted diseases and education in high school. After evaluating all the answers from the research, it shows that the majority of students in chosen high school know how sexually transmitted diseases are transmitted and also how to prevent them. It was also discovered that the region in which the selected school is located does not play a role in the difference in knowledge, but the type of school studied does. It was found that most students know about sexually transmitted diseases from the internet. Respondents agree with the teaching of sexually...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá znalostmi adolescentů o prevenci a přenosu pohlavních nemocí. Práce se v teoretické části zabývá adolescencí, lékařským oborem venerologií a pohlavními chorobami, které podléhají povinnému hlášení. Cílem bylo zkoumat znalosti žáků vybraných středních škol. Porovnat, zda se liší podle kraje, kde se studovaná škola nachází nebo podle typu studované školy. Dále také vyhodnotit stanovené předpoklady. K výzkumu byl zvolen kvantitativní přístup a k samotnému šetření byl určen dotazník, který byl respondentům zaslán online. Obsahoval 26 otázek, otevřené, uzavřené a polootevřené, jež se zaměřovaly na prevenci a přenos pohlavních nemocí a edukaci prostřednictvím školy. Po vyhodnocení všech odpovědí z výzkumu vyplývá, že většina žáků vybraných středních škol ví, jak se pohlavní nemoci přenáší a také, jak jim předcházet. Dále bylo zjištěno, že kraj, ve kterém se vybraná škola nachází, nehraje v rozdílu znalostí roli, ale typ studované školy ano. Došlo k zjištění, že většina oslovených žáků ví informace o pohlavních chorobách z internetu. Respondenti si myslí, že by výuka problematiky pohlavních nemocích měla na středních školách probíhat.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectadolescencecs_CZ
dc.subjectléčbacs_CZ
dc.subjectpohlavní stykcs_CZ
dc.subjectpovinné hlášenícs_CZ
dc.subjectprevencecs_CZ
dc.subjectpřenoscs_CZ
dc.subjectadolescenceen_US
dc.subjecttherapyen_US
dc.subjectsexual intercourseen_US
dc.subjectmandatory reportingen_US
dc.subjectpreventionen_US
dc.subjecttransmissionen_US
dc.titleZnalosti adolescentů o pohlavně přenosných chorobáchcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-05-19
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId233699
dc.title.translatedAdolescents knowledge about sexually transmitted diseasesen_US
dc.contributor.refereeVáchová, Alena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Health Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Health Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá znalostmi adolescentů o prevenci a přenosu pohlavních nemocí. Práce se v teoretické části zabývá adolescencí, lékařským oborem venerologií a pohlavními chorobami, které podléhají povinnému hlášení. Cílem bylo zkoumat znalosti žáků vybraných středních škol. Porovnat, zda se liší podle kraje, kde se studovaná škola nachází nebo podle typu studované školy. Dále také vyhodnotit stanovené předpoklady. K výzkumu byl zvolen kvantitativní přístup a k samotnému šetření byl určen dotazník, který byl respondentům zaslán online. Obsahoval 26 otázek, otevřené, uzavřené a polootevřené, jež se zaměřovaly na prevenci a přenos pohlavních nemocí a edukaci prostřednictvím školy. Po vyhodnocení všech odpovědí z výzkumu vyplývá, že většina žáků vybraných středních škol ví, jak se pohlavní nemoci přenáší a také, jak jim předcházet. Dále bylo zjištěno, že kraj, ve kterém se vybraná škola nachází, nehraje v rozdílu znalostí roli, ale typ studované školy ano. Došlo k zjištění, že většina oslovených žáků ví informace o pohlavních chorobách z internetu. Respondenti si myslí, že by výuka problematiky pohlavních nemocích měla na středních školách probíhat.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with knowledge of adolescents about the prevention and transmission of sexually transmitted diseases. The theoretical part of the thesis deals with adolescence, the medical field of venerology and veneral diseases. The aim was to examine the knowledge of chosen high school students. Then to compare whether it differs according to the region where the studied school is located or according to the type of school studied. Furthermore, evaluate the assumptions. The quantitative method was chosen as the research method, and a questionnaire was designed for the survey itself, which was sent to the respondents online. It contained 26 questions, open, closed and semi-open, that focused on the prevention and transmission of sexually transmitted diseases and education in high school. After evaluating all the answers from the research, it shows that the majority of students in chosen high school know how sexually transmitted diseases are transmitted and also how to prevent them. It was also discovered that the region in which the selected school is located does not play a role in the difference in knowledge, but the type of school studied does. It was found that most students know about sexually transmitted diseases from the internet. Respondents agree with the teaching of sexually...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV