dc.contributor.advisor | Laufková, Veronika | |
dc.creator | Němečková, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2022-06-10T09:01:59Z | |
dc.date.available | 2022-06-10T09:01:59Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/172748 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the topic of death and its mediation to pupils of younger school age. The aim of the thesis is to find and introduce appropriate literature for younger school-age pupils and to offer ways of conveying a complicated topic through the literature to younger school-age pupils. The theoretical part of this thesis deals with the definition of death and the concepts related to it. It also defines the concept of the younger school age and describes the emotional development of the child at this age. The thesis also provide space for the definition of literature for the younger school age and for the characteristics of publishing houses concerned with publishing the books with the theme of death for children of younger school age. The theoretical part also introduces, through brief annotations, selected titles of literary works conveying the theme of death. At the end of the theoretical chapter of this thesis, the background of the RWCT program is described, the methods of this program are introduced, and the three-phase E-U-R learning model used in the preparation of the lessons of the practical part of the thesis is specified. The practical part then defines the objectives of the research, which are: to select suitable titles for the research, to design teaching lessons with... | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá myšlenkou smrti a zprostředkováním tohoto tématu žákům mladšího školního věku. Cílem práce je najít a představit vhodnou literaturu pro děti mladšího školního věku s tímto tématem a nabídnout možnosti, jak komplikované téma žákům mladšího školního věku zprostředkovat skrze literaturu. V teoretické části se práce zabývá vymezením smrti a konceptům, které s ní souvisí. Dále vymezuje pojem mladší školní věk a popisuje emoční vývoj dítěte v tomto věku. Práce také dává prostor pro vymezení literatury pro mladší školní věk a pro charakteristiky nakladatelství, která se věnují vydáváním knih s námětem smrti pro děti mladšího školního věku. Teoretická část rovněž seznamuje prostřednictvím stručných anotací titulů obsahujících téma smrti. Na konci teoretické části práce jsou popisovány východiska programu RWCT, představeny metody tohoto programu a specifikován třífázový model učení E-U-R, který je využíván při tvorbě příprav na lekce praktické části práce. Praktická část potom vymezuje cíle výzkumu, jimiž jsou: vytipovat vhodné tituly k výzkumu, navrhnout výukové lekce s vybranými knižními tituly: Když dinosaurům někdo umře: malá knížka o velkých starostech pro malé i velké, Návštěva malé smrti, Anna a Anička: o životě na začátku a na konci, Most do země Terabithia a O smrti... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | smrt | cs_CZ |
dc.subject | mladší školní věk | cs_CZ |
dc.subject | dětská literatura | cs_CZ |
dc.subject | RWCT | cs_CZ |
dc.subject | model E-U-R | cs_CZ |
dc.subject | death | en_US |
dc.subject | younger school age | en_US |
dc.subject | literature for children | en_US |
dc.subject | RWCT | en_US |
dc.subject | the E-R-R model | en_US |
dc.title | Smrt zprostředkovaná žákům mladšího školního věku prostřednictvím práce s knihou | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-05-19 | |
dc.description.department | Katedra české literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 223530 | |
dc.title.translated | Death mediated to pupils through children's literature | en_US |
dc.contributor.referee | Komberec, Filip | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra české literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá myšlenkou smrti a zprostředkováním tohoto tématu žákům mladšího školního věku. Cílem práce je najít a představit vhodnou literaturu pro děti mladšího školního věku s tímto tématem a nabídnout možnosti, jak komplikované téma žákům mladšího školního věku zprostředkovat skrze literaturu. V teoretické části se práce zabývá vymezením smrti a konceptům, které s ní souvisí. Dále vymezuje pojem mladší školní věk a popisuje emoční vývoj dítěte v tomto věku. Práce také dává prostor pro vymezení literatury pro mladší školní věk a pro charakteristiky nakladatelství, která se věnují vydáváním knih s námětem smrti pro děti mladšího školního věku. Teoretická část rovněž seznamuje prostřednictvím stručných anotací titulů obsahujících téma smrti. Na konci teoretické části práce jsou popisovány východiska programu RWCT, představeny metody tohoto programu a specifikován třífázový model učení E-U-R, který je využíván při tvorbě příprav na lekce praktické části práce. Praktická část potom vymezuje cíle výzkumu, jimiž jsou: vytipovat vhodné tituly k výzkumu, navrhnout výukové lekce s vybranými knižními tituly: Když dinosaurům někdo umře: malá knížka o velkých starostech pro malé i velké, Návštěva malé smrti, Anna a Anička: o životě na začátku a na konci, Most do země Terabithia a O smrti... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with the topic of death and its mediation to pupils of younger school age. The aim of the thesis is to find and introduce appropriate literature for younger school-age pupils and to offer ways of conveying a complicated topic through the literature to younger school-age pupils. The theoretical part of this thesis deals with the definition of death and the concepts related to it. It also defines the concept of the younger school age and describes the emotional development of the child at this age. The thesis also provide space for the definition of literature for the younger school age and for the characteristics of publishing houses concerned with publishing the books with the theme of death for children of younger school age. The theoretical part also introduces, through brief annotations, selected titles of literary works conveying the theme of death. At the end of the theoretical chapter of this thesis, the background of the RWCT program is described, the methods of this program are introduced, and the three-phase E-U-R learning model used in the preparation of the lessons of the practical part of the thesis is specified. The practical part then defines the objectives of the research, which are: to select suitable titles for the research, to design teaching lessons with... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literatury | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |