Zobrazit minimální záznam

Work with gifted children at a lower secondary school in Rakovník
dc.contributor.advisorProkop, Jiří
dc.creatorSvobodová, Pavla
dc.date.accessioned2022-06-10T09:53:53Z
dc.date.available2022-06-10T09:53:53Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172736
dc.description.abstractThe aim of the bachelor's thesis called Work with gifted children at a lower secondary school in Rakovník is to analyse national and school documents related to education of gifted and exceptionally gifted children at a lower secondary school in Rakovník. The analysis of the documents revealed that the school documents correspond to the recommendations of the national documents. At the same time, the partial aim of the work in the theoretical part is to describe and identify the gifted pupil, including recommendations for the selection and description of suitable teaching methods for working with the gifted child. Using a method of qualitative interview, field research among ten teachers in the empirical part found that teachers of the selected primary school can define the concept of a gifted student and believe that they can identify a gifted student. The educators also agreed that they thought that the selected school did not sufficiently support gifted students and that the gifted student did not have the opportunity to develop their abilities, skills and other talents to the maximum in the regular classroom. Respondents also stated that they do not differentiate teaching methods during their teaching and meet one to two exceptionally gifted students over two years. KEYWORDS Gifted child,...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce na téma Práce s nadanými dětmi na 2. stupni ZŠ v Rakovníku má za cíl analyzovat celostátní a školní dokumenty týkající se vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných dětí na druhém stupni základní školy v Rakovníku. Analýzou dokumentů bylo zjištěno, že školní dokumenty korespondují s doporučeními celostátních dokumentů. Současně je dílčím cílem práce v teoretické části popsat a identifikovat nadaného žáka včetně doporučení výběru a popisu vhodných výukových metod pro práci s nadaným dítětem. Metodou kvalitativního interview bylo terénním výzkumem mezi deseti pedagogy v empirické části zjištěno, že pedagogové zvolené základní školy dokáží definovat pojem nadaný žák a věří, že nadaného žáka dokáží identifikovat. Pedagogové také shodně uvedli, že si myslí, že vybraná škola dostatečně nepodporuje nadané žáky a nadaný žák nemá možnost v běžné třídě maximálně rozvíjet své schopnosti, dovednosti a jiné nadání. Respondenti rovněž uvedli, že nediferencují výukové metody během své výuky a setkávají se s jedním až dvěma mimořádně nadanými žáky během dvou let. KLÍČOVÁ SLOVA nadané dítě, nadaný žák, rozvoj nadání, druhý stupeň, základní školacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectnadané dítěcs_CZ
dc.subjectnadaný žákcs_CZ
dc.subjectrozvoj nadánícs_CZ
dc.subjectdruhý stupeňcs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectgifted childen_US
dc.subjectgifted pupilen_US
dc.subjectgifted progressen_US
dc.subjectlower secondary schoolen_US
dc.titlePráce s nadanými dětmi na 2. stupni ZŠ v Rakovníkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-05-19
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId244882
dc.title.translatedWork with gifted children at a lower secondary school in Rakovníken_US
dc.contributor.refereeMojžíšová, Jarmila
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language Oriented at Education - Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language Oriented at Education - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce na téma Práce s nadanými dětmi na 2. stupni ZŠ v Rakovníku má za cíl analyzovat celostátní a školní dokumenty týkající se vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných dětí na druhém stupni základní školy v Rakovníku. Analýzou dokumentů bylo zjištěno, že školní dokumenty korespondují s doporučeními celostátních dokumentů. Současně je dílčím cílem práce v teoretické části popsat a identifikovat nadaného žáka včetně doporučení výběru a popisu vhodných výukových metod pro práci s nadaným dítětem. Metodou kvalitativního interview bylo terénním výzkumem mezi deseti pedagogy v empirické části zjištěno, že pedagogové zvolené základní školy dokáží definovat pojem nadaný žák a věří, že nadaného žáka dokáží identifikovat. Pedagogové také shodně uvedli, že si myslí, že vybraná škola dostatečně nepodporuje nadané žáky a nadaný žák nemá možnost v běžné třídě maximálně rozvíjet své schopnosti, dovednosti a jiné nadání. Respondenti rovněž uvedli, že nediferencují výukové metody během své výuky a setkávají se s jedním až dvěma mimořádně nadanými žáky během dvou let. KLÍČOVÁ SLOVA nadané dítě, nadaný žák, rozvoj nadání, druhý stupeň, základní školacs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the bachelor's thesis called Work with gifted children at a lower secondary school in Rakovník is to analyse national and school documents related to education of gifted and exceptionally gifted children at a lower secondary school in Rakovník. The analysis of the documents revealed that the school documents correspond to the recommendations of the national documents. At the same time, the partial aim of the work in the theoretical part is to describe and identify the gifted pupil, including recommendations for the selection and description of suitable teaching methods for working with the gifted child. Using a method of qualitative interview, field research among ten teachers in the empirical part found that teachers of the selected primary school can define the concept of a gifted student and believe that they can identify a gifted student. The educators also agreed that they thought that the selected school did not sufficiently support gifted students and that the gifted student did not have the opportunity to develop their abilities, skills and other talents to the maximum in the regular classroom. Respondents also stated that they do not differentiate teaching methods during their teaching and meet one to two exceptionally gifted students over two years. KEYWORDS Gifted child,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV