Zobrazit minimální záznam

Use and Comparison of Selected Activating Teaching Methods by Attitude Questionnaire at the High School
dc.contributor.advisorEhler, Edvard
dc.creatorChvojová, Valerie
dc.date.accessioned2022-06-10T09:45:15Z
dc.date.available2022-06-10T09:45:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172730
dc.description.abstractThe central theme of the thesis is activating teaching methods, of which eleven were selected and used for its research. Specifically, these were the following ones: brainstorming, guided discussion, snowball method, inquiry-based learning, I.N.S.E.R.T. method, work with text, concept map, mind map, critical thinking method, rounds and CLIL (Content and Language Integrated Learning). These selected activating teaching methods were compared according to how the students evaluated them through attitude questionnaires, which is determined as the main aim of the work. Attitude questionnaires were created from the IMI (Intrinsic Motivation Inventory) tool. In the attitude questionnaire, the students evaluated the individual teaching methods in scales of interest/pleasure, perceived competence, effort/importance, pressure/tension and value/usefulness. In the scale of interest/pleasure, the snowball method was the best evaluated by the pupils, in the perspective of perceived competence also the snowball method, in the effort/importance scale the CLIL method, in the scale of pressure/tension inquiry-based learning and in the scale of value/usefulness again the snowball method. For further evaluation of the results, an index of subjective evaluation of teaching methods was created. It showed that the best...en_US
dc.description.abstractÚstředním tématem diplomové práce jsou aktivizující výukové metody, z kterých se do výzkumu diplomové práce vybralo a použilo jedenáct a to konkrétně: brainstorming, řízená diskuze, metoda sněhové koule, badatelsky orientovaná výuka, metoda I.N.S.E.R.T., práce s textem, pojmová mapa, myšlenková mapa, metoda kritického myšlení, kolečka a CLIL. Tyto vybrané aktivizující výukové metody se mezi sebou porovnávaly podle toho, jak je žáci hodnotili prostřednictvím postojových dotazníků, což je stanoveno jako hlavní cíl práce. Postojové dotazníky byly vytvořeny z nástroje IMI (Inventáře vnitřní motivace). V každém postojovém dotazníku žáci hodnotili jednotlivé výukové metody ve škálách zájem/potěšení, vnímaná kompetence, úsilí/důležitost, tlak/tenze a hodnota/užitečnost. Ve škále zájem/potěšení byla žáky nejlépe vyhodnocena metoda sněhové koule, ve škále vnímaná kompetence také metoda sněhové koule, ve škále úsilí/důležitost metoda CLIL, ve škále tlak/tenze badatelsky orientovaná výuka a ve škále hodnota/užitečnost opět metoda sněhové koule. Pro další zhodnocení výsledků byl pro tuto práci vytvořen index subjektivního hodnocení výukových metod, který ukázal, že nejlépe ze všech metod byla hodnocena žáky badatelsky orientovaná výuka a nejhůře metoda kritického myšlení. Nabyté vědomosti a efekt...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectaktivizující metodycs_CZ
dc.subjectstřední školacs_CZ
dc.subjectvnitřní motivacecs_CZ
dc.subjectpostojový dotazníkcs_CZ
dc.subjectactivating teaching methodsen_US
dc.subjecthigh schoolen_US
dc.subjectinner motivationen_US
dc.subjectattitude questionnaireen_US
dc.titleVyužití a porovnání vybraných aktivizujících výukových metod prostřednictvím postojového dotazníku na SŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-05-19
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId243832
dc.title.translatedUse and Comparison of Selected Activating Teaching Methods by Attitude Questionnaire at the High Schoolen_US
dc.contributor.refereeVojíř, Karel
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistryen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistryen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csÚstředním tématem diplomové práce jsou aktivizující výukové metody, z kterých se do výzkumu diplomové práce vybralo a použilo jedenáct a to konkrétně: brainstorming, řízená diskuze, metoda sněhové koule, badatelsky orientovaná výuka, metoda I.N.S.E.R.T., práce s textem, pojmová mapa, myšlenková mapa, metoda kritického myšlení, kolečka a CLIL. Tyto vybrané aktivizující výukové metody se mezi sebou porovnávaly podle toho, jak je žáci hodnotili prostřednictvím postojových dotazníků, což je stanoveno jako hlavní cíl práce. Postojové dotazníky byly vytvořeny z nástroje IMI (Inventáře vnitřní motivace). V každém postojovém dotazníku žáci hodnotili jednotlivé výukové metody ve škálách zájem/potěšení, vnímaná kompetence, úsilí/důležitost, tlak/tenze a hodnota/užitečnost. Ve škále zájem/potěšení byla žáky nejlépe vyhodnocena metoda sněhové koule, ve škále vnímaná kompetence také metoda sněhové koule, ve škále úsilí/důležitost metoda CLIL, ve škále tlak/tenze badatelsky orientovaná výuka a ve škále hodnota/užitečnost opět metoda sněhové koule. Pro další zhodnocení výsledků byl pro tuto práci vytvořen index subjektivního hodnocení výukových metod, který ukázal, že nejlépe ze všech metod byla hodnocena žáky badatelsky orientovaná výuka a nejhůře metoda kritického myšlení. Nabyté vědomosti a efekt...cs_CZ
uk.abstract.enThe central theme of the thesis is activating teaching methods, of which eleven were selected and used for its research. Specifically, these were the following ones: brainstorming, guided discussion, snowball method, inquiry-based learning, I.N.S.E.R.T. method, work with text, concept map, mind map, critical thinking method, rounds and CLIL (Content and Language Integrated Learning). These selected activating teaching methods were compared according to how the students evaluated them through attitude questionnaires, which is determined as the main aim of the work. Attitude questionnaires were created from the IMI (Intrinsic Motivation Inventory) tool. In the attitude questionnaire, the students evaluated the individual teaching methods in scales of interest/pleasure, perceived competence, effort/importance, pressure/tension and value/usefulness. In the scale of interest/pleasure, the snowball method was the best evaluated by the pupils, in the perspective of perceived competence also the snowball method, in the effort/importance scale the CLIL method, in the scale of pressure/tension inquiry-based learning and in the scale of value/usefulness again the snowball method. For further evaluation of the results, an index of subjective evaluation of teaching methods was created. It showed that the best...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV