Vztah dětí k TV a jejich motivace
Children's approach to P.E. and their motivation
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/172719Identifikátory
SIS: 245160
Kolekce
- Kvalifikační práce [19258]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Chvostek, Lukáš
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
18. 5. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Motivace, pohyb, tělesná výchova, odměna, trest, žák, učitelKlíčová slova (anglicky)
Motivation, locomotion, physical education, reward, punishment, pupil, teacherTato diplomová práce se zaměřuje na vztah dětí k tělesné výchově a jejich motivaci. Cílem práce je zjistit, jaký mají děti na 1. stupni základní školy vztah k tělesné výchově, zda je mezi nimi oblíbená a co je motivuje. V teoretické části se zaměřuji na definování motivace, postavení tělesné výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu a její hodnocení. V praktické části jsem měla za cíl zjistit právě vztah dětí k tělesné výchově, jestli patří mezi jejich oblíbené předměty a co by je motivovalo, aby se jejich vztah k tělesné výchově zlepšil. Výzkum proběhl metodou kvantitativního online dotazování, na které navazovalo několik hloubkových rozhovorů. Respondenti byli žáci 2. - 5. ročníku vybraných ZŠ. KLÍČOVÁ SLOVA Motivace, pohyb, tělesná výchova, odměna, trest, žák, učitel.
This diploma thesis is focused on the kid's approach to the physical education and their motivation. The aim of the thesis is to determine the relation elementary school children have to P.E., whether they enjoy it or not and what motivates them. In the theoretical part I am focusing on defining the motivation, position of P.E. in the Educational Framework and its evaluation. My goal in the practical part was to determine the children's relation to P.E. if it belongs among their favourite subjects and what would motivate them to improve their relation to P.E. The survey was conducted through quantitative online questionnaire method that was followed by several in depth interviews. Respondent are pupils from 2nd to 5th year of chosen grammar schools. KEYWORDS Motivation, locomotion, physical education, reward, punishment, pupil, teacher.